Skip to content

aprilie

7 Apr 2010

D-aia-mi place mie luna aprilie, pentru zile ca azi. Pentru soarele proaspăt cu raze lungi, joase, aurii dar nu fierbinţi. Pentru pomii încă golaşi cu frunze cât un deget, răsucite şi ciufulite, cu trunchiul negru. Pentru că e singurul moment din an când îmi plac teii – acum, cât sunt doar crengi cu două pămătufuri verzi. Pentru ploaia care miroase a primăvară. Pentru corcoduşii cei minunaţi (mie-mi pare că miros a santal… ) care-au început să înflorească de jos în sus. Pentru magnolia pe care-o văd dimineaţa, în drum, cu globuri violet cât pumnul, şi pentru lalele pestriţe care m-aşteaptă în intersecţie la întoarcere. Pentru culorile apusului şi pentru că şi-atunci când bate vântul, miroase a pomi înfloriţi. Pentru cerul înalt şi clar, neprăfuit.
Pentru că promite.

Şi când oi da o fugă până la mare o sa fie şi mai şi.
[IC = I see, cum de nu ţi-ai dat seama?]

later edit: pe vremea asta, până şi femeile se-mbracă cel mai bine din tot anul. Nu înfofolite ca iarna dar nici cu prea multe la vedere, ca vara. Au apărut fustele şi pantofii, dresurile şi bluzele mai fine. Mai vezi o gleznă, mai simţi o adiere de parfum…

E Rai, Turambar-e, adevărat e rai.

7 Comments leave one →
  1. 7 Apr 2010 8:35 pm

    Daaaaaaaaa, aprilie in Bucuresti…. am fost si eu de Pasti acolo.

    Hristos a inviat !

    Am vazut corcodusi infloriti si magnolii – dar numai din cele “stelate”
    Si galbena forsythia

  2. aprilseas permalink*
    7 Apr 2010 8:40 pm

    Adevarat a inviat.
    N-am apucat sa replic la mailul cel lung. Nici n-as fi avut ce, n-am vorbe pentru ce-i acolo. Bunica mea zicea ca eu cindva o sa scriu. Dac-ar fi sa se intimple, mailul ala o sa fie o sursa de inspiratie. Cu toate astea, revenind la zilele noastre, mai spun o data: _____ (pauza. nimic. mut.)

  3. 7 Apr 2010 9:09 pm

    Nu sunt corcodusi, sunt zarzari. Nu e primavara, e rai.

    :)

  4. 7 Apr 2010 9:36 pm

    Zarzari am vrut si eu sa zic da’ m-a derutat Aprilitza :))))))))

  5. 7 Apr 2010 9:37 pm

    Ps. Andrisantul original mi-a zis sa ma apuc sa scriu.
    Pai daca asa e Scrisul atunci inteleg de ce scriitorii sint oameni suferinzi.

  6. 9 Apr 2010 7:41 am

    sarut mana si bucuros de regasire! frumos spus, aprilsea, frumos spus.

    si daca tot vorbesti in alt post de fotografie, mai e ceva cu luna asta aprilie: lumina e ceva mai aparte, e mai inflorata, nu stiu cum sa spun! incearca sa ajungi intr-o dimineata pe una din stradutele perpendiculare pe bd. bucurestii noi, dupa biserica bazilescu, si sa vezi cum trec razele de soare prin ciresii infloriti!

  7. 13 Apr 2010 6:27 pm

    ia te uita, a inflorit Aprilita…:)

Leave a Reply

