Skip to content

“grădi”

24 Sep 2009

Lista de mai jos vine de la o grădiniţă de stat, şi reprezintă o listă de necesităţi de scurtă durată, maxim până prin decembrie. Fiecare copil va avea în dulăpior o pungă cu cele cumpărate de părinţi şi le va folosi când va fi dori doamna educatoare. Între timp pot surveni necesităţi neprevăzute (10%, ca-n orice contract), car vor fi anunţate la avizier. Tot acolo va apărea o listă cu copiii ai căror părinţi sunt restanţi.
Grădiniţa e de stat, deci nu costă.
Doar lista de faţă, 9 lei pe zi pentru masă, aproximativ 30 lei pe săptămână pentru cursurile extracuriculare (lb. engleză, arte marţiale, dans de societate şi lb. germană), fondul clasei de 100 de lei pe trimestru (sau pe lună?) – toate plătibile la începutul lunii. La care se adaugă încă nişte neprevăzute, reprezentate de diverse excursii şi activităţi săptămânale în afara grădiniţei – care se vor plăti în ziua respectivă.

[Am respectat întrutotul grafia documentului, inclusiv typo-urile. N-au aflat de cratimă, doar de underscore.]

LISTA RECHIZITE _ Grupa mare-pregatitoare

_ CREIOANE NEGRE ( de scris ) _ 4 buc.
_ CULORI CERATE _ 2 cutii (cel putin 12 culori fiecare cutie ) _ creioane lungi de la firma BIC
_ ASCUTITORI _ 2 buc. _ de metal
_ CARIOCA _ cel putin 12 culori _ de foarte buna calitate
_ TEMPERA 1 cutie (numai TUBURI) cel putin 10 culori _ sa fie STRAINE
_ PENSULE _ 4 grosimi
_ PLASTILINA_, numai STRAINA, numai cea recomandata de educatoare
_ COLI DE SCRIS ALBE _ 100 buc.
_ COLI de scris COLORATE _ 30 buc.
_ COLI GROASE, CARTONATE COLORATE _ 20 buc.
_ COLI XEROX _ 1 top
_ ARACET _ 1 stlicuta
_ CAIETE DE DESEN _ MARI _ 3 buc.
_ COLI GLASATE _ 1 set format MARE
_ MARKAR _ 4-5 culori pentru TABLA ALBA
_ OBIECTE BIROTICA _ pixuri, scotch, super glu, agrafe birou, ace cu gamalie, pioneze colorate lungi, etc)
_ MAPE PLASTIC pentru dosare _ 30 buc.
_ DOSARE CARTON GROS COLORAT CU ELASTIC _ 2 buc.
_ ETICHETE AUTOCOLANTE _ 2 marimi
_ FOLII ABTIBILDURI AUTOCOLANTE ( 4 buc. diferite imagini si bulinute) _ foii de mici dimensiuni
_ SUITAS _ 5 m
_ PANGLICUTA _ 3 m
_ BANDA DUBLU ADEZIVA
_ 1 CD _ MUZICA PENTRU COPII (la recomandarea educatoarelor)
_ 1 CD _ JOC CALCULATOR (la recomandarea educatoarelor)
_ 1 DVD _ FILM pentru Copii _ TRADUS in lmba ROMANA ( la recomandarea educatoarelor)
_ JOC DE MASA (la recomandarea educatoarelor)
_ JOC DE CONSTRUCTIE (la recomandarea educatoarelor)
_ GUME _ 2 buc.

CAIETE TIP: matematica, educarea limbajului, cunoasterea mediului, exercitii grafice, activitati practice, etc. )_ VOR FI PROCURATE LA NIVEL DE GRADINITA.

Advertisements
61 Comments leave one →
  1. papanasi permalink
    25 Sep 2009 11:01 am

    nah… mie nu mi se pare exagerata :) vorbesc serios. tot cam asa arata si pentru noi lista. e adevarat ca anu’ trecut cel putin le-am dus o data si atat.

    ma uitam in clasa lu’ fii-miu, fac pustanii un jaf de resurse inimaginabil :)

  2. 25 Sep 2009 11:12 am

    vreau si eu o “stlicuta” de aracet. care e diferenta intre aracet si pelicanol? :)

  3. papanasi permalink
    25 Sep 2009 11:47 am

    btw, ce e ala suitas? un costumel romano-englez?

    si cu jocu’ de constructie, care sunt recomandarile: nava spatiala de la LEGO sau castelul de pirati de la Playmobil? :D (asa ceva nu ne-au cerut, doar o masinuta intrucat ale lor “nu mai trec controlul tehnic” :))

  4. april permalink
    25 Sep 2009 11:54 am

    mie mi se pare exagerat. poate pentru ca nu sunt implicata direct in asta.
    suitas-ul e un siretel care se coase / lipeste pe felicitarile pentru 8 martie ~ that kinda thing.
    aracet inca mai exista, pelicanol nu. asta-i diferenta de baza ;)

  5. papanasi permalink
    25 Sep 2009 12:05 pm

    zau nu e exagerat, in masura in care chiar ajung la pustime.

    dupa anu’ trecut am primit o mapa de dimensiunile unei lucrari de doctorat la arhitectura cu “creatiile” jeniului in iarba, care oricum a chiulit cam 50% din timp :D… + ce strica in timpul “de joaca”, unde au acces la aceleasi facilitati.

    in cazu’ nostru sunt convins ca gradinita decarteaza tot cel putin atat, iar ca jucarii au camioane.

  6. Cris permalink
    25 Sep 2009 12:32 pm

    În cazul în care este o listă lunară, chiar trimestrială, mie mi se pare exagerată. Plastilina nu poate fi decât de import, cariocile top of the line, 4-5 culori de marker (4,5 de la fiecare copil rezultă o căruţă de markere), tempera şi aia de import… băi nene! Să nu exagerăm!

  7. april permalink
    25 Sep 2009 2:47 pm

    multumesc, Cris!

  8. april permalink
    25 Sep 2009 2:51 pm

    gradinita nu decarteaza nimic, maitre. gradinita e de stat, ea n-are fonduri. copiii se joaca cu ce jucarii le aduc parintii de-acasa. si la inceputul de an scolar nu mai exista nici una de anul trecut.
    n-ar fi nici o problema daca alea care-au ramas de anul trecut, valide sau invalide, cum erau, ar fi fost donate vreunei case de copii sau vreo gradinita din vreun fund de lume. dar nu e cazul.
    si 600 de coli (1 top xerox + 100 ‘de scris’) per copil e .. cam mult. ca are la indemina si hirtie colorata, coli de carton de mai multe feluri, caiet de desen.

  9. 25 Sep 2009 3:10 pm

    auzi, auzi…..dar pamblicuta de 3 metri……ce coloare tre’be sa aiba? ca mi se pare complet neclar, auzi tu, sa nu specifice nici macar culoarea pamblicutei! lipsa de organizare, dom’le.

    mi-a placut insa sa aflu ca la gradi viitorul de aur studiaza dansuri de societate. parca era un banc, nu, cu scoala de dans si bune maniere :)

    ….si mai am inca o intrebare – ce se intampla daca cochilul vine cu tempera romanesti? il cheama pe tata tuns?

  10. papanasi permalink
    25 Sep 2009 3:48 pm

    aus breh… tu ai vazut ce diferenta e intre Play Doh si orice alt brand? :D

    daca e lunara, e clar exagerat, daca e anuala, mi se pare rezonabila.

  11. april permalink
    25 Sep 2009 6:08 pm

    nu stiu ce se intimpla daca copchilu’ aduce chestii de mai mica valoare decit cele asteptate de doamna. o sa-l faca sa se simta cumva incit sa spuna acasa lu’ mami si tati ca azi nu s-a jucat nimeni cu mine, ca n-am avut carioci misto. – sunt in stare.

    mister Papanache, nu pricep ce zici matale acolo. ce Play doh, ce alt brand? allow me to remind you herewith ca tu ai kid, nu noi, asa ca daca-mi spui de alte produse decit Chicco (pe care-l stiu pentru ca mereu il aud pronuntat gresit), sunt mari sanse sa ma bagi in ceatsa.
    “Lista de mai jos vine de la o grădiniţă de stat, şi reprezintă o listă de necesităţi de scurtă durată, maxim până prin decembrie” – asa mi-a spus doamna mama de kid gradinitsit acolo.

  12. 25 Sep 2009 8:24 pm

    30 mape de plastic pentru perioada septembrie decembrie :)))))))

    Şi soţul lu’ tovarăşa are un butic tip librărie, da ?!

  13. papanasi permalink
    25 Sep 2009 8:52 pm

    play doh e plastilina – facuta din faina si coloranti, sa nu pata ceva utilizatoru’ in caz de ingestie (voluntara de cele mai multe ori). oricum, m-am jucat si eu juma’ de ora pe furis cu un bots, e cu ani lumina inaintea chitului comunist cu care m-am jucat ultima oara :D

  14. 26 Sep 2009 6:04 am

    Si nesimtit de scumpa faina aia. Un botz cam cat mamaliga de o imparti la gugustuci pe pervazul bucatariei, 15 lei.
    Am vazut lista de la gradinita lu’ fi-mea si-aproape ca am explodat. Intrebai educatoarea: da’ acuarelele alea tip pastilenplastic ce-au? Si-mi raspunde cucoana: “nu sunt bune, nu au aderenta, de ce sa nu patrati ca amintire peste ani un desen al copilului de calitate?” Fix asa mi-a raspuns cucoana.
    La scoala n-am avut surprize d-astea. De-alalalte, da. Carti si manuale alternative. Inclusiv fo’ doo de povesti, pe care d-na invatatoare le-a ales ea “de la o editura buna si nu, nu trebuie sa-mi dati banii acum, pot astepta pana la 1 octombrie”. De remarcat ca pe nici una din carti nu ierea printat/lipit vreun pret.
    Pe de alta parte cine nu a incercat stilouri pentru un copil de cl. I, nu stie ca alea pana in 20 lei sunt porcarii execrabile si ca, pana la urma, marca / firma face diferenta.
    Oricum, resemnati mergem pe premiza ca ramele didactice (recte, cadrele) stiu ele mai bine cum e mai bine pentru copilu’ nostru.

  15. vera permalink
    26 Sep 2009 10:26 am

    aprilitzo, mie lista mi se pare vomitiva, pentru toate motivele spuse deja aici si MULTE altele. Care tzin de ce vad si intzeleg copiii din tot acest aranjament, de la risipa de materiale la ‘rusinea’ ca nu esti in ton cu lumea daca esti mai sarac si ca asta arata ‘valoarea’ ta de om, la furtishagurile educatoarei care isi face plinul pe spatele copiilor/parintzilor si/sau coniventzele cu librarul – nu mai am rabdare ca m-am enervat; e VOMITIV!!!!

  16. april permalink
    26 Sep 2009 2:47 pm

    lol. ai dreptate, Vera.
    ce e cel mai cretin in toata povestea asta e ca se numeste gradinita de stat. daca era particulara – unde te-astepti sa fie inscrisi copiii parintilor cu bani – o astfel de lista e un mizilic. gradinitele de stat beneficiaza de bani de la stat.
    dar mofturile cu ‘straina’, ‘de cea mai buna calitate’, sunt strigatoare la cer.
    si da, A, si eu m-am gindit ca se sponsorizeaza vreun butic tip librarie cu chestiile d-acolo.

  17. pisica13 permalink
    27 Sep 2009 11:37 pm

    Holy crap! Fac piscina cu marker si creioane cerate? Zidul chinezesc din mape ?!? Candideaza la “sa eradicam padurea amazoniana?? Fac armata de soldati de la Xi’An din Play Doh?? Deadline-ul e decembrie??

  18. 27 Sep 2009 11:40 pm

    in decembrie, ca atunci e luna cadourilor.

  19. papanasi permalink
    28 Sep 2009 8:33 am

    tot consider ca sunteti prea porniti :P poate in decembrie e doar un “refreshment list”, cu ce lipseste.

    poate suntem noi un caz aparte, insa jeniu’ din dotare in weekendu’ asta a tras pe dreapta un set de carioci si o carte de colorat, pe langa lucrarile free style si termina un sul de hartie de desen cu diametrul de 10 cm cam in 2-3 luni.

  20. april permalink
    28 Sep 2009 1:03 pm

    ai un jeniu creator, sa-ti traiasca!

  21. april permalink
    28 Sep 2009 1:06 pm

    ce m-a mai scos din papuci la lecturarea listei a fost “super glu”-ul. cum naiba sa lasi kizi de gradinita sa foloseasca super glue?! ala lipeste ca naiba si pute asisderea, e foarte riscant!!
    inteleg ca o sa il foloseasca doamna ca sa-si lipeasca sandaua…

  22. 28 Sep 2009 5:02 pm

    Da’ ce-i miriapod ?!?!

  23. april permalink
    28 Sep 2009 5:08 pm

    nu, da’ la buticu’ ala tip librarie nu trebuie sa lipseasca produsul “superglu”

  24. 28 Sep 2009 8:14 pm

    Mie nu mi se pare absurda lista. Tocmai pentru ca e gradinita de stat, deci subventii aproape 0. La cele particulare taxa e destul de mare si ar fi aberant sa ti se mai ceara si alte obiecte, le cumpara ei. Dar la gradinitele/scolile de stat baza materiala lipseste cu desavarsire si singura metoda de a face si altceva decat sa-i supraveghezi pe copilutii aia si sa le spui din cand in cand cate o poveste pe care o stii pe de rost sau sa-i inveti o poezie din culegere este sa apelezi la buzunarul parintilor. Stiu ca pare mult, dar kizii chiar consuma rechizitele respective. Cariocile le killeresc urgent, pentru ca apasa cu ele, plastilina o amesteca pana nu se mai disting culorile, tempera idem. Iar colile de scris… oho! Colile de copiator se termina cel mai repede: daca fac doua activitati pe zi, una, sa zicem, de colorat fructe, iar alta cu multimi, s-au dus 30 de coli (la o grupa de 15 kizi). Si oricum educatoarea trebuie sa aiba exemplare in plus pentru cazul in care se trezeste cu un “duamnaaaa, eu am gresit!” Tot pe coli de copiator se printeaza poeziile si textele de la cantecele pe care le invata la gradi, pt. ca parintii sa le poata repeta cu odraslele, etc, etc, etc…
    A, iar partea cu “strainele” are si ea o explicatie. Formularea corecta ar fi fost “de calitate buna”, pentru ca sunt “straine” turcesti sau chinezesti execrabile. Dar ideea e ca atunci cand se incepe o activitate, se deschide sacul cu carioci sau cu creioane sau cu ce mai e pe lista aia si se impart cum se nimereste, ca nu scrie pe ele ca astea sunt cariocile lui Ionescu sau acuarelele lui Popescu. Si atunci, daca unul nimereste creioane najpa, care nu lasa urme, se lasa cu zbierete sau lacrimi de frustrare. Deci e musai ca respectivele consumabile sa fie cam de aceeasi calitate. :) Ascutitorile ieftine nu ascut, ba mai rup si varfurile, stilourile ieftine nu scriu, gumele ieftine nu sterg samd.
    Gradinita “de stat” ofera gratis o sala, scaune, mese, o educatoare, o femeie de seviciu si eventual o bucatareasa, daca e cu program prelungit. Atat. Educatoarea vine si ea cu jocurile pe care le stie ori cu cartile de poezii si cantece pe care le-a cumparat singura. Pe de alta parte, programa ii cere sa faca si modelaj, si pictura, si colaj, si “hartimetica”, si serbari… Dar tot e bine, pentru ca parintii sunt mai dispusi sa cheltuie bani la inceput, cat odraslele sunt mici, asa ca educatoarele si invatatoarele reusesc sa-si faca activitatile pe care si le propun. Mai grav e de la gimnaziu incolo, cand bietul profesor nu mai are la dispozitie decat cunostintele de specialitate, harul pedagogic si farmecul personal. Doamne fereste sa indrazneasca sa ceara elevilor sa cumpere o culegere sau sa dea bani pe un spectacol de teatru…
    Hug Aprilului! :) (nu ca n-as mai avea de tocanit pe tema asta… :D)

  25. 28 Sep 2009 8:33 pm

    Tot nu mi-ai explicat ce face cu 30 de mape în 70 de zile – de la 15 septembrie pînă la 21 decembrie.

    Că la superglu refuz să mă gîndesc Ce minţi bolnave pot da un asemenea produs pe mîna unor ţînci ? Cred că atunci cînd am citit lista l-am omis ca să nu mi se facă rău, dar cum Apriliţa e vigilentă, n-am cum să mă mai fofilez. ACE CU GĂMĂLIE ?!?! PIONEZE colorate lungi ?!?! Şi la etc intră probabil capsator, ginerică şi foarfecă. Să fim serioşi.

  26. aprilseas permalink*
    28 Sep 2009 8:45 pm

    pina una alta, vad ca cititorii se-mpart in doua taberi: parintii, carora lista li se pare relativ normala, si cei fara copii, care considera lista o aberatie. iese din tipare Pisique.

    tot e bine, pentru ca cei care decarteaza sunt chiar cei carora li se pare OK lista. se mai pot face comentarii de la concluzia asta, dar ..

    pies: hugs Umma. Tocane, draguta, cit te tine tastatura, ca io nu sterg comentarii decit cind se lasa cu strigaturi. :)

  27. 28 Sep 2009 8:57 pm

    In mape pune operele de arta ale tancilor, care mape se pun in dosar, care dosar se inmaneaza parintilor la serbarea de Craciun. :) Si tot in mape se pastreaza tot felul de alte planse multiplicate, care se folosesc la diverse activitati.
    Boldurile, piunezele si scotch-ul se folosesc la fixarea pe usa/avisier/panou de pluta/perete a pozelor/planselor/poeziilor/bulinelor de merit/figurilor geometrice etc.
    Da’ voi n-ati fost la gradi? :D

    Am o prietena educatoare, care se plangea ca parintii jumuleau de la afisier foile cu poezii si texte de cantece, pe care ea le punea acolo pentru ca ei sa si le copieze daca voiau. Asa ca s-a hotarat sa stopeze furtul si sa le dea de bunavoie. Asta-i ca bancul ala cu “am salvat o fata de la viol. Cum? Am convins-o!”

  28. aprilseas permalink*
    28 Sep 2009 9:18 pm

    la grădi nu mi-a plăcut absolut deloc. e chiar una din amintirile relativ kk ale copilăriei mele. am şi acum semnele trecerii prin grădi în ambele colţuri exterioare ale ochilor, la una cu adăugire de capsă de metal pe os ca să-l ţină la loc. şi chestiile astea nu s-au întâmplat într-un unic moment, ci-n decurs a vreo două luni. you dont wanna know.. noroc că s-a reparat bine în urmă.
    cât despre lista asta.. nu aveam nici măcar una din chestiile înşirate aici. doar plastilină ca chitul şi de culori incerte, cu care mă jucam când reuşeam să nu fiu obligată să dorm dupăamiaza, şi creioane colorate. carioci aveam acasă în perioada Crăciunului şi niţel după :))

    probabil dac-aş fi avut un kid, aş fi considerat normal să aibă la îndemână toată papetăria asta, numai să-l ştiu dezvoltându-se ok. probabil că până la urmă e o listă normală. d-asta am şi pus-o aici, pentru a fi comentată.

  29. 28 Sep 2009 9:35 pm

    Lasa ca nu-mi era mie teama de sters comentarii. :)

    Sa ne povestesti cum va organiza Duamna actiunea de cadorisit copiii cu ocazia lui Mosh. Aici isi cam dau arama pe fata si Duamnele, si parintii. De obicei cadourile se cumpara tot cu bani de la parinti, ca deh. O educatoare okeish se sfatuieste cu parintii si se hotarasc impreuna la un cadou ori identic la toti copiii, ori asemanator la pret. Dar am vazut parinti lasati liberi care au indesat in sacul Moshului de gradi cadouri scumpe si voluminoase, cu care ai lor copii s-au falosit pe sub nasul cu muci de plans ai celor cu parinti mai nevoiasi sau cu mai mult bun simt. Bietii de ei credeau ca Moshul ii iubeste mai putin. Asta e chiar trist.

  30. 28 Sep 2009 10:02 pm

    io totusi am o ecuatie nelamurita.
    deci
    lista asta + masa + extracuriculare + fondul clasei + neprevazute = tarif gradi particulara?

    si o greata:
    “Tot acolo va apărea o listă cu copiii ai căror părinţi sunt restanţi.”
    sictir. am pe palier acishilea un cuplu tinar cu un bebelus si o fetita prescolara. patru suflete intr-o garsoniera, nu prea bine imbracati genul care nu-si umple cosul la supermarket fiindca nu prea are cu ce. pariez ca astia vor ajunge pe lista restantierilor de la gradinita gratuita.

  31. 28 Sep 2009 10:35 pm

    Păi să ne fie cu iertare, dacă părinţii sînt de acord, atunci asta merită :) şi ei şi grădi

    Şi noi decît să ne certăm, mai bine-un cîntec vesel să cîntăm.

    La grădiniţă trebuia să duc din toată listoaia asta de mai sus exact coli glasate – care pe vremea mea se găseau în fantasticele culori vişiniu, verde întunecat sau albastru indigo trist. Parcă era şi un soi de mov pămîntiu.

    De restul se-ngrijea partidul.

    PS. eu aş împărţi comentatorii în alte două cete: cei care cred că tovarăşa gestionează toată această papetrie şi cei care cred că onor copilul dispune după vrerea sa de superglu şi ace cu gămălie. Mie mi-a fost mai comod să mă-nscriu la prima categorie, dar observaţia gazdei m-a cam vitriolat, şi-am schimbat echipa.

    Probabil adevărul e undeva la mijloc (nu mi-o imaginez pe tovarăşa ţinînd minte care ascuţitoare cu lilifănţel a cărui piticot este, başca rezerva)

  32. 28 Sep 2009 11:03 pm

    Aici lumea are alte griji la grădi: fiecare părinte primeşte în ziua în care duce copilul pentru prima oară la gradi (înscrierea se face cu ani de zile înainte) un set de instrucţiuni despre ce trebuie făcut atunci cînd copilul se umple de păduchi.

    Iată, există şi pieptăn electric. Pe care poţi să ţi-l cumperi de îndată ce ai adus un om pe lume.

    http://www.babyshoppen.nl/catalog/product_info.php?cPath=46&products_id=446

    Şi avem un filmuleţ de la autoritatea care se ocupă de sănătatea publică

    Iar aici practic, cum să-ţi testezi săptămînal copilul adolescent dacă are sau n-are păduchi. (Pagina se numeşte Mame Mîndre) 10% din cetăţenii cu vîrste între 10 şi 14 ani au păduchi (o singură data dacă au noroc, de mai multe ori dacă-s ghinionişti) E în josul paginii un filmuleţ care merită văzut. Cheers.

    http://www.trotsemoeders.nl/2008/08/27/hoofdluis-bestrijden/

  33. 28 Sep 2009 11:04 pm

    Din motive de linkuri, my comment is awaiting moderation.

    Ce-i drept, nu era un comentariu moderat :))))))))

  34. aprilseas permalink*
    29 Sep 2009 8:04 am

    gata, i-am dat drumul pe teava.
    paduchi!??!?!

  35. papanasi permalink
    29 Sep 2009 8:58 am

    da, a propos de ce spune umma: muama, cat de usor plang, din orice, si cu patima, de zici ca e sfarsitul pamantului.

    li se innoada in barba bale, muci, lacrimi, au ochii umflati si toata fata rosie, fac balonase la nari si li se scurge saliva pe la colturile gurii… ii iei in brate, se sterg de tine :D si… uita.

  36. 29 Sep 2009 5:12 pm

    DA, păduchi. Ia uite la vecinii noştri nemţi. Ăsta da popor metodic, au şi atlasul păduchilor !!!

    http://www.laeuseatlas.de

    Apasă de curiozitate pe Koln, Frankfurt, apoi Berlin şi la urmă Dresda. Se pare că păduchele n-a prea pătruns după cortina de fier. În occident însă, se simte la el acasă.

    Şi uite cum e cu cei trei milioane de englezi care au anual păduchi, sau altfel spus unul din cinci copii.

    http://www.chroniclelive.co.uk/lifestyle/health/health-news/2009/09/28/fast-track-treatment-for-head-lice-72703-24797757/

    Care copii îşi pot povesti experienţele pe BBC.

    http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsid_8270000/newsid_8279700/8279769.stm

    Iar pe 1 octombrie 2009 este ziua naţională a conştientizării păduchilor (sic!) în Canada

    http://www.newswire.ca/en/releases/archive/September2009/28/c8922.html

    La Hollywood copiii vedetelor îşi umplu atît prietenii de-o şchioapă cît şi proprii părinţi de păduchi.

    http://timesofindia.indiatimes.com/entertainment/hollywood/news-interviews/Courteneys-daughter-gave-head-lice-to-play-date-/articleshow/5046085.cms

    Spor la scărpinat :)))))))

  37. 29 Sep 2009 5:13 pm

    Moderare pe ţeavă .

  38. 29 Sep 2009 5:16 pm

    bai, eu ma inscriu in categoria oamenilor carora li se suie parul pe ceafa la gandul ca tovarasele impun liste si conditii – dar ma rog, eu am avut mereu o problema cu autoritatea :) mi se pare o lista excesiva, la fel cum mi se pare absurd sa ti se ceara sa te entuziasmezi la desenele copilului si sa vrei sa le tii in mape (na, V, la asta sunt bune mapele).

    superglu-ul e folosit la lipitul nasului, ca sa nu mai curga mucii (sadic, sadic Departe)

  39. 29 Sep 2009 5:17 pm

    Uite-aici relatare de la faţa locului

    http://verdeploaie.blogspot.com/2009/09/dovada-si-bonus-o-revelatie.html

  40. 29 Sep 2009 5:20 pm

    Gata, cu asta inchei subiectul

    http://www.ziarulcopiilor.com/?p=3333

  41. 29 Sep 2009 5:22 pm

    Mda, evident comentariul cu mai multe linkuri o sa apară sub ăla cu închei subiectul.

    C’est la vie :)

  42. papanasi permalink
    29 Sep 2009 6:51 pm

    vitejilor si vitezelor, mai discutam cand (daca) v-oti turna plozi… :D

    vedeti atunci cum e cu entuziasmu’ si lipitu’ nasului cu superglu ;)

  43. 29 Sep 2009 6:58 pm

    Da’ între timp noi avem voie să discutăm cu Aprilseas?
    Sau trebuie s-aşteptăm pînă face ea un copil…

    PS Mai sînt printre comentatori şi părinţi stupefiaţi, da din fuga generalizărilor nici măcar gazda nu i-a remarcat ;ppp

  44. 29 Sep 2009 6:58 pm

    da, papanasi, e chestie de diferenta de perspectiva.

    iar intre timp, sa consumam ca de la nashul mare, fara numar, ca a fi eco-friendly e pentru oameni mari, prichindeii trebuie sa coloreze fructe si sa mazgaleasca hartii.

    iar mamica si taticul sunt rugati in josul mailurilor sa le printeze doar daca sunt absolut necesare.

  45. 29 Sep 2009 8:15 pm

    @Departe: io n-am intrebat nimic de mape, parol, dar pentru ca anumite persoane sint deja cu creierii in japonica si alte persoane stau si suspina de invidie, o sa ma lungesc cu offtopicul asta aiurea si n-o sa stiu sa mai explic de voiam de fapt, asa ca scuze de la gazda si hai sa nu plece nimeni suparat, vorba lu’ alde strugatki.

  46. papanasi permalink
    29 Sep 2009 8:56 pm

    departe, mazgalitu’ ca mazgalitu’, da’ iti dai seama cat co2 emite o nastere intr-o maternitate? toata sterilizarea, spalatul pe maini, vata, fase, toate nereciclate si nereciclabile… au nesimtirea toate sa vina cu masina, una nu si-ar muta fundu’ pe bicicleta… :D

    facutul copiilor e pur si simplu nesustenabil ecologic. un pas in directia corecta ar fi sa-i reciclam :P

  47. aprilseas permalink*
    29 Sep 2009 8:57 pm

    bai, care te superi p-aci si pe cine?
    aici toata lumea are voie sa aiba opinii, dar pentru ca nu e democratie, numai eu am voie sa ma supar.
    de la capat cu liniuta, doua puncte
    – am observat parintii stupefiati, am si comentat.
    – A a intrebat de mape, nu V. seamana, stiu, le-am spus-o si eu.
    – mister Papanash, m-ai lovit. probabil ca e o chestie universal valabila sa te compari cu cineva si, descoperind un chelcasoz diferit, sa crezi ca plusul ala inseamna si plusvaloare. d’oh. ma scuzi, dar sunt convinsa ca as ramine aceeasi persoana si dac-as avea copil. vezi tu, am vorba cam taioasa – sunt sigura c-as fi comentat chiar in timpul sedintei pentru ca mie lista mi se pare exagerata. bottom line. si incercarea ta nu m-a convins de contrariul. cit despre discutam doar daca / cind om avea cu totii kizi… … … m-ai dezamagit. your point is?
    asa dupa cum ai spus, alegerile personale sunt cele mai corecte.

  48. papanasi permalink
    29 Sep 2009 9:54 pm

    my point: pana nu vezi ce inseamna un kid, inclusiv cat consuma, in multe domenii, nu doar papetarie, te revolti in abstract ;)

    ‘pare rau ca te-am dezamagit… da’ you know what they say: what happens in vegas stays in vegas :D

  49. 29 Sep 2009 11:47 pm

    Bon. Acuma că ne-am lămurit că papanaşi are copil/copii şi are dreptate şi superioritate, îmi reiau încercarea de a vă canaliza atenţia spre altă interpretare a listei.

    După cum ziceam şi în metrul de comentarii de d’asupra, indiferent cît de lacome/absurde sînt/par cerinţele/educatoarele, cîta vreme din listă lipsesc instrucţiunile de luptă contra păduchilor, înseamnă că e bine. Cîta vreme Aprilseas reacţionează cu ?!?!?! la ideea de păduchi, înseamnă că e bine.

    V-aş mai putea spune şi cît de bun e sistemul sanitar din România comparat cu cel de-aici (şi nu numai) dar mi-e că nu m-aţi crede.

    PS. Papanaşi, reţine că ne-ai convins: eşti superior, ai dreptate, eşti în temă. Totuşi noi ne permitem să comentăm netulburat, în ciuda atributelor tale zdrobitoare. Aşa-i pe net.

  50. 29 Sep 2009 11:49 pm

    A seamănă cu V doar că A are exces de linii orizontale iar V stă cu capul în jos

  51. 30 Sep 2009 12:25 am

    tocmai ce ma pregateam sa remarc ca v sta cu cracii-n sus. na, diferenta de viziune.

    (da’ voi chiar aveti impresia ca pe la noi prin scoli nu-s paduchi?)

  52. 30 Sep 2009 7:39 am

    V, mai scoate şi tu blogul ăla din vacanţă că mă seacă de puteri. Pune şi tu o poză cu o seceră şi-un ciocan, ceva heirupist, de muncă tovarăşi, ca pentru luna octombrie care bate la uşă. Iată, am găsit: Ziua recoltei !

    :)

  53. 30 Sep 2009 10:23 am

    @A: nu poci sa-mi adun puterile ca sa fac una ca asta. si mintea mea e tot in vacanta.
    cine-o reusi primul sa-si revina, ala sa le explice si alorlalti cum se face.

  54. 30 Sep 2009 10:40 am

    Din gradinitele astea copiii ies direct cu diplome de pictori, sculptori & co?

    Noi-da, da aia de la gradinita cu paduchi:D- ducem la inceputul anului un bax de servetele. Aici copiii cu muci galbeni-verzi sunt incurajati sa stea la gradi. Stau acasa numai copiii cu febra sau gastroenterita:-)

    In rest platim 67 de euro pe luna per copil. Al doilea copil la gradi “nu costa” nimic iar pentru al treilea copil in gradi se scade o suma din cei 67 de euro.
    Inutil sa spun ca in gradi folosesc prin distrugere :D acuarele, plastilina, carti, puzzleuri, tone de coli, jocuri etc. etc. etc.
    PS: si gradinita noastra e de stat

  55. 30 Sep 2009 11:12 am

    hei, de mult nu am mai vazut atatea comentarii la un post si o discutie asa aprinsa…:)

  56. 30 Sep 2009 4:01 pm

    Păi dacă lumile sînt cu fizicu’ la lucru şi cu mintea-n vacanţă… Ce să faci, te pui pe comentat!

  57. 30 Sep 2009 5:47 pm

    si ce e si mai surprinzator, e ca subiectul nici nu era asa de suculent la prima vedere….

  58. 3 Oct 2009 2:14 pm

    Dar s-a dovedit plastilinos. :) Si noi am modelat pe gratis!

  59. Alin permalink
    5 Oct 2009 1:39 pm

    Buna. Am si eu un website cu jocuri pentru copii, crezi ca am putea face un schimb de link-uri ??? Iti multumesc anticipat !

  60. aprilseas permalink*
    5 Oct 2009 7:34 pm

    N-avem de ce sa facem schimb de linkuri.

  61. 5 Oct 2009 8:35 pm

    Vulturii la plastilină !!!

    :)))))

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: