Skip to content

2 mp

31 Jul 2009

În balconul de 2 mp de la camera mea, orientat spre nord, în care nu ajung razele soarelui decât 4 luni pe an, vara, şi anume o dungă portocalie la răsărit şi una la apus, sunt:
– o glastră cu diametrul de 16 cu trandafir cumpărat de roşu bordo şi care-nfloreşte roz electric, cu tije groase cât un creion şi făcând şi 16 flori o dată, şi încă alte câteva după ce îndepărtez uscăturile – a înflorit toată vara în disperare, astă iarnă pe pervaz a făcut maxim 6 flori odată.
– încă o glastră identică, cu trandafir primit galben portocaliu mai puţin harnic, dar care de o vreme înfloreşte galben pai (mă gândesc c-o s-ajungă alb);
– şi încă una cu gardenia despre care-am mai vorbit. când a fost furtună acum câteva săptămâni a căzut în freză şi i se plesnise vasul, aşa c-am mai luat o glastră identică şi am aranjat-o şi pe ea. înfloreşte constant din aprilie – şi acum are o floare – ţine cam 4 zile şi miroase şi după ce-ngălbeneşte de se simte şi-n partea cealaltă a apartamentului;
cactusul care anul trecut înflorise timid şi singular, dar anul ăsta a pus de 6 flori odată, să mă-nveţe minte să mă mai plâng de el. florile n-au tinut decât 20 de ore, dar au fost (7)!
– două vase, unul mai mare, care stă direct jos, şi unul mai mic, cu regina nopţii primită răsad dintr-o curte ploieşteană, care miroase superb şi se simte pe o rază de 3 etaje. n-am mai avut regina nopţii pe balcon de când eram kid, nici nu ştiu cum am stat fără ea atâtea veri. îmi aduce aminte de kenzo flower – va trebui să-mi iau la toamnă;
– o yuka salvată de la moarte prin deshidratare de pe casa scării şi în care a apărut în după-amiaza asta o călugăriţă timidă* şi borţoasă. (tot avea Turambarr o lilemă ieri!, am şi eu o călemă azi). sper să mai fie şi mâine dimineaţă, să-i fac un photoshooting în altă lumină şi să ronţăie ce-o găsi ea de cuviinţă. îmi place de ea, aşa umflată cum e;
– şi mai încap şi eu să fac poze şi să stau la aer, pe-nserat şi pe ploaie, să alerg fulgere (expunere 5 secunde).

___
* în Iunie 2005 scriam despre un cosaş cu antene imense, apărut din senin în camera mea pe un colţ de tavan. Acum o săptămână am văzut o lăcustă pe cactus, dar până s-o pozez a preferat să ţopăie pe alt pervaz. Era asemănătoare cu cosaşul dar era maronie şi avea antenele scurte, boante. Şi la mânăstirea Cernica, cum ieşi şi o iei la stânga spre Bucureşti, în pădurea aia se-aud cicade. N-am crezut că sunt, dar sună identic cu astea, de pe wiki.

One Comment leave one →
  1. 5 Aug 2009 8:29 am

    Mai, dar la tine in balcon e o adevarata jungla :). Frumoase, foarte frumoase!

Leave a Reply

