Skip to content

trippin’

19 Apr 2009

google earth + carbon based lifeforms = dă cu minus, vă spun eu.

Şi astfel ajunge să mi se facă dor de un oraş ca Tel Aviv. Google earth îmi spune numele străzilor, îmi aminteşte fragmente din oraş care mi-au plăcut mult de tot, văd fotografii făcute de alţii cu locuri văzute de mine, şi, într-un mod ciudat, mi se face dor de acest oraş.
Am stat acolo o lună, şi l-am bătut în lung şi-n lat, zilnic, altceva n-aveam ce face. Nu ştiu unde să încadrez oraşul ăsta, care nu e regal ca Parisul, nici primitor ca Londra, nici aerisit ca Viena, nici ameţitor ca New Delhi… Cred că nu-l pot defini nicicum, pentru că nu asta urmăream.

Dar acum mă plimb pe Ben Yehuda spre îngheţată, ocolesc până pe Marmorek pentru că – chiar dacă are panta mai abruptă, nu ca Dizengoff sau HaNevi’im – are parc între sensurile de circulaţie şi casele din zonă sunt mai mult Bauhaus, caut exchange’ul de pe King George că are rată mai bună, mă salut cu blocul-cactus de la Dizengoff, mă opresc pe Bograshov să mă zgâiesc în vitrina de la Crumpler sau să iau un kurtos kolak cu fistic de vizavi, mă întorc pe Allenby spre Shuk, să iau fructe şi să admir arhitectura arabă, şi o tai spre Jaffa ca să mă uit la oraş de la distanţă, aştept să se-nsereze să mă bucur de lumini şi mă-ntorc acasă pe Rothschild, ehei, câte am de făcut … şi nici măcar nu e un oraş mare. [doar că am făcut asta cam în fiecare zi.]
Îmi aduc aminte colţuri de stradă de parcă le-am văzut ieri. Şi nu ştiu dacă ce simt e dor sau doar poftă să mai merg acolo.

Mai ştii? Poate m-oi urca într-o zi în avion să mai bat străzile alea vreo 3-4 zile, să mă uit mai bine la ele. Atunci nu eram acolo pentru a aprecia oraşul şi nici n-am făcut-o, mă plimbam prin el ca prin muzeu, detaşat, eram atentă la altceva.

K.
Next stop, Dobrogea.

9 Comments leave one →
  1. Departe permalink
    20 Apr 2009 3:51 pm

    auzi….nu ca as vrea sa intorc cutitul in rana, dar stii noua optiune google map, da? cea in care ti se ofera 360 de grade imagini de la nivelul strazilor, de zici ca chiar esti pe bune acolo…..cel putin londra ofera optiunea, asa ca zoom in si…..

  2. 20 Apr 2009 4:48 pm

    rightie. oricind se poate si mai bine.
    stai asa sa-mi fac un ceai (citeste sa-mi pun un pahar de vin) si ma arunc iar in bratele google maps, sunt tare hedonista zilele astea.
    sau masochista?

  3. Departe permalink
    20 Apr 2009 6:34 pm

    masochista, as zice eu……:( desi trebuie sa recunosti, traiasca pozele de pe google earth si detaliile google map, personal mi se par geniale programele astea.

    primul pas spre holodecks…..:))

  4. impricinatul permalink
    22 Apr 2009 12:01 am

    domne! exista o pensiune la Greci, langa Macin, in Dobrogea de nord… Am numarul de telefon! Sun, domne, sau ce fac? Rezerv camere pentru toata lumea, sau ce mama naibii?
    :)

  5. april permalink
    22 Apr 2009 8:01 am

    argh, nu mai da din casa, maestre…
    sigur ca suni, fireste ca suni, cum, n-ai sunat?! Eu si Selim suntem chititi sa mergem. Nu stiu daca vrea si Mack.

  6. Isa permalink
    22 Apr 2009 9:05 am

    Vin in tara pe 18 iulie si vreau in Dobrogea.
    Va gasesc la pensiune?
    (Daca se poate, boieri dumneavoastra, adresa si numarul de telefon al lacasului.)

    PS: Aprilule, ma faci sa-mi fie dor de locuri in care n-am fost.
    (Dau la schimb poze proaspete din Helsinki, care-i insorit, rece si dragutel foc.)

  7. mack permalink
    22 Apr 2009 10:10 am

    da’ zău aşa, ce întrebări sînt astea, nene? fireşte că suni :D
    şi sînt nişte vapoare acolo printre plopi, ceva de spaima lumii!

  8. 22 Apr 2009 3:07 pm

    …aha, deci pe mine nu m-a invitat nimenea in Dobrogea…….asa deci!

  9. aprilseas permalink*
    22 Apr 2009 3:12 pm

    @ Departea: LOL
    hai incoace, cum nu? vorb-aia, Dobrogea… doar o stii, dar daca vrei sa mai vezi bits and pieces, haide.

    @ Iza: cred ca n-o sa stam pina in iulie acolo ;) .. cind aflu loc si nr. de tel, iti dau.

Leave a Reply

