Skip to content

aseară

22 Dec 2008

Aseară am aplaudat până mi-au mirosit palmele a cremene.
Aseară am ascultat muzică şi am privit oameni în procesul de creaţie. Aş fi vrut ca sunetul să fie mai tare, mai plin, mai peste tot. Aşa a fost doar dinspre scenă.

Aseară am văzut români pe care mă bucur să-i fi văzut. Nişte albanezi bătrâni din Cogealac şi de pe lângă, cântând polifonic. Nişte ucraineni din Maramureş şi nişte cazaci din Sarichioi, îngânându-şi muzicile slave, moi şi învăluitoare. Aseară am ascultat tangouri la un ţambal moldovean şi muzică de of şi aoleu cântată de un taraf oltenesc, viori cu scârţ şi pian dă pept. Apoi un moroşan cântând hore, la fluier şi “din grumaz”, şi la urmă Paganini, tropăind la vioară, căci altfel nu poci spune.
Aseară am făcut poze cu sufletul. N-am imagini să v-arăt.

Nu mi-a ajuns. Nici aplauzele nu mi-au ajuns.
Mai vreau.
Vreau să aud bănăţeni, sârbi, dunăreni, turci, unguri, evrei.
O să-i mai caut. O să-i mai aud. O să-mi mai bucur ochii privindu-i.

Oare cum o fi să te naşti la mii de km distanţă de ţara ta, de locurile pe care le cânţi dar nu le-ai văzut … cum o fi să-ţi reclami originile dintr-un loc pentru care ţi se cere viză, de vrei să-l vizitezi.
Cum o fi să cânţi? Să-ţi placă aşa de mult să o faci încât în holul Atenenului să mai pui de-o melodie căzăcească, de-o colindă ucraineană şi de-o învârtită moroşană, cu Paganini prim solist, în aplauzele disperate ale spectatorilor căţăraţi la balcon…

 

PS. că nu mă răbda inima… fotografia cu Paganini e făcută în Israel. Şi tot de-atunci, un fragment de dans cu tropăituri şi învârtită, cu Ioan Covaci din Săliştea de Sus, Maramureş.

12 Comments leave one →
  1. 22 Dec 2008 3:42 pm

    cat mi-ar fi placut sa ii vad si sa ii aud si eu:)

  2. 22 Dec 2008 10:12 pm

    mulţam că l-ai pe trilu!

  3. 23 Dec 2008 12:45 pm

    “La portita mandrii mele” :)

  4. aprilseas permalink
    23 Dec 2008 3:13 pm

    :) ce s-a intimplat la portita mindrii tele?

  5. exq permalink
    23 Dec 2008 7:29 pm

    ce am inteles eu din insemnarea asta este ca duminica seara tu ai fost bucuroasa si ti-a fost bine si ti-a placut si te-ai entuziasmat si te-ai fericit.
    uraaaaaaa! :)

  6. 23 Dec 2008 7:32 pm

    hugs exq. am fost, ca am prieteni care au grija de mine. hugs you again.
    cind ne vedeheheeeemmmm?

    dupa ce vii din vacantsa, ne vedem neaparat sa-ti punem creierii la loc :D ok?

  7. 23 Dec 2008 8:14 pm

    cred că xxl zice de asta:
    la portiţa mîndrii mele
    răsăritu-au două (lighidalidombalogodaliendri) stele
    nu ştiu stiele-or răsăritu
    or mîndra s-o (lighidalidombalogodaliendri) logoditu
    lasă să să logodiască
    numai să nu-şi (lighidalidombalogodaliendri) bănuiască
    că mîndruţ ca şi pă mine
    nu-şi mai află (lighidalidombalogodaliendri) altu’n lume
    ;))

  8. 23 Dec 2008 8:14 pm

    ps: şi dacă da, e tot leşe

  9. 23 Dec 2008 8:48 pm

    io cin’ am zis ca nu le stiu citi, crezi-ma.
    ce-i aia lighidalidombalogodaliendri ??

  10. 24 Dec 2008 8:13 am

    aiasta numa’ domnu’ Leşe ştie a spune :)

  11. 12 Jan 2009 11:37 am

    ce ma bucur sa gasesc povesti de la cineva care a fost acolo! cat mi-as fi dorit sa ajung la un concert al lui Lese, si l-am vazut vorbind la tvr despre asta, da’ atat.
    ma bucur de bucuria ta!

    ma bag si eu in discutie, acuma… cum o iesi.

  12. aprilseas permalink
    12 Jan 2009 6:54 pm

    salut Monic, aici Monica :)
    eu nu vreau concert cu Lese. eu vreau concert cu oamenii pe care-i prezinta el.
    el este muuult prea pe val pentru gustul meu, mult prea mindru de el, mult prea nelipsit si atoatecintator.
    insa initiativele lui sunt foarte bune – daca nu s-ar mindri intr-atit cu ele de-mi devin aproape antipatice. slava domnului ca a fost muzica nationalitatilor conlocuitoare pe care ii respect, si o respect mai mult decit p-a locuitorilor :)

Leave a Reply

