Skip to content

waiting for the night

11 Nov 2008
tags:

Dacă aş şti să desenez, aş desena înserarea aşa cum o văd eu.
O lumină plată, violet indigo, întunecată, în care singurele culori sunt stopurile roşii.
O pâclă cu nuanţe de gri-albastrui, blocuri gri din verde, trotuare gri din albastru, pomi negri, maşini uniforme, oameni violeţi, cer verde albăstrui. Nici albul nu e alb, culorile nu mai există. Adjust, color hue, more magenta, more blue, more magenta.

Până să se-ntunece de tot, pe cer se văd ciori. Cârduri întregi de virguliţe negre. Vin în oraş, la înnoptat.

Singura culoare adevărată, în ceaţa asta care-mi modifică şi distanţele, e roşul. Sângeriu, deşi eu ştiu că nu e aşa. Împrumută ceva din violetul ambientului. Stopuri de diverse mărimi şi forme, capace de plastic transparent roşu multiplicând lumina pe orice suprafaţă lucioasă.

În lumina aia chioară luminile roşii par difuze, au patru raze clare care smudge într-un abur purpuriu mare cît jumate de maşină, cuprinzând şi maşina alăturată, intersectându-se, reflectându-se pe capote şi portiere, ca nişte maci imenşi. Pe firele de tramvai aleargă lumini de faruri.
E momentul înserării, înainte de a se aprinde iluminatul public.
Aseară era şi o lună mare, albă şi strâmbă ca un boţ de hârtie mototolită.

Când eram şofer începător nu conduceam în lumina asta chioară. Mă opream pe margine şi mă holbam la peisajul bidimensional şi bicolor până se aprindeau stâlpii de iluminat, sau se lăsa întuneric (Deşi nici aşa nu-i mare bucurie, măcar să ajung la destinaţie). Acum nu mă opresc. Dar nici nu merg :)
Când se aprinde iluminatul public, intervine galbenul. Cerul devine negru, dar maşinile multiplică încă un led, oranj aproape alb.

Apoi e noapte.

10 Comments leave one →
  1. 11 Nov 2008 11:44 am

    stiu ce zici, m-ai facut sa imi fie dor de seri de toamna. seri de toamna de pe vremuri, ca sa nu zic “de acasa” :)

  2. 11 Nov 2008 1:01 pm

    Iertare ca te-am somat sa scoti moderarea, n-am stiut ca esti disperata in problema asta. Vezi, poate trebuie sa mai faci o facultate pentru a o rezolva :))).

  3. aprilseas permalink
    11 Nov 2008 3:58 pm

    foarte dragut.

  4. 11 Nov 2008 11:09 pm

    Nu vazusem pina acum pagina celor cinci prin lume, multumesc de link

  5. 12 Nov 2008 10:05 am

    Si mai dragut ar fi daca ar citi cei care lucreaza la chestiile astea si ar renunta sa se mai scarpine la urechea stanga cu mana dreapta.

  6. 12 Nov 2008 10:05 am

    Uraaaa, s-a rezolvat :).

  7. aprilseas permalink
    12 Nov 2008 1:30 pm

    s-a rezolvat. am facut facultatea intre timp :P
    ideea era ca eu trebuie sa aprob primul comentariu al cuiva, trimis de la o anume adresa de mail. acum, de oriciteori vei folosi aceeasi adresa de mail, comentariul va aparea automat. daca-ti schimbi adresa, trebuie sa dau eu acceptul.
    cam asta-i.
    de scarpinat cum zici, sunt timpitii de la weblog. astia n-au treaba cu figurile de felul asta.

  8. 13 Nov 2008 10:13 am

    Sa traiti, am inteles! :)

  9. 13 Nov 2008 12:52 pm

    ia uite domne, si eu care apreciam momentele alea din zori, dintre iluminatul public si cel natural :) o sa tin minte, pentru cand mai fac pe soferul incepator!
    bai za way, multamim tare pentru lincul sus-mentionat :D

  10. aprilseas permalink
    13 Nov 2008 6:18 pm

    din zori, zici? iote cine-i treaz la ore d-astea… ;)

Leave a Reply

