Skip to content

sick

20 Oct 2008

Imi e rau.

Nu suport mirosul de masina incinsa. Masina incalzita de soare, plastic siliconat incalzit, vopsea incalzita.
Nu suport mirosul de cauciuc, benzina, naftalina, motorina, si alte produse chimice. In ciuda liceului meu, de chimie industriala.
Nu suport serpentinele. Pina si amaritele alea din drum spre Cheia imi dadeau citeva zile de greata, cind eram kid. In prima noapte de dupa drum visam numai serpentine.
Nu suport masinile care au portbagajul in interior, pentru ca miroase rau portbagajul.

Nu suport mirosurile de deodorant de masina, din alea care se baga la aerisire. In masina mea am un anti molii cu gel de la johnson. Si nu l-as avea nici p-ala dar citeodata se-ncinge bordul.

Nu suport genul de condus heirupist, care pune frine multe si dese si accelereaza la fel de mult si de des, care ia curbele centrifugindu-te – genul de sofer care conduce pentru el, necontind pasagerii din masina.

Nu suport mirosurile dulci. Sunt unii taximetristi care umbla cu o gramada de braduti, o gramada, subliniez, din care majoritatea galbeni, zis “de vanilie”, si miroase din masinile lor cu geamurile coborite pina-n masina mea cu geamurile ridicate.

Nu suport anume note de formaldehida din parfumuri. Mai demult, mi-am luat eu cu mina mea un parfum care mi-a placut o vreme, dar mi-a facut rau o data. I-am pus capacul bine de tot si l-am pus in 3 pungi. Acum citeva saptamini am reusit sa scap de el, dindu-i-l unei colege careia-i place, dar am rugat-o sa nu se dea la birou.

Acum am un ficat cit China.
Ieri am avut parte de miros de masina, de cauciuc si de serpentine. Iar azi de parfum ‘d-ala’ in birou.
Bine ca nu am mers cu transportul in comun in dimineata asta, c-as fi murit de tot.

Imi aduc aminte cind aveam hepatita si nu stiam, o purtam pe picioare prin oras, era in noiembrie ’89 si ma duceam la meditatii la engleza pentru facultate, mergeam cu metroul, de la Victoriei la Gara, si acolo trenul mergea incet incet, si era lume multa si aglomeratie si intuneric si mirosuri si am avut un fel de atac de panica pentru ca imi era prea rau, imi era greata – fara senzatie de voma, doar greata – si cu frisoane, asteptam sa ajunga sa deschida usile si parca nu mai ajungea… Aveam sa descopar ca profa nu era, facusem drumul degeaba, apoi am luat de la o taraba niste mere si le-am spalat la o tisnitoare si le-am mincat in troleibuz, ca nu mai voiam cu metroul, voiam la aer si la drum mai drept.
Peste citeva zile descopereau ai mei ca aveam hepatita, si ma internam.

I am sick. Maninc mere. What’s next?

31 Comments leave one →
  1. Lulu permalink
    20 Oct 2008 1:13 am

    Deci mi s-a facut rau. Si beam o cafea foarte buna. Parca imi miroase numai a arbre magique din ala de pus pe bord.

  2. april permalink
    20 Oct 2008 1:58 am

    i am sorry. stiu c-am mai scris o data de babutele parfumate, si tot asa, te-am sinucis….
    compatimim impreuna :)

  3. 20 Oct 2008 2:45 am

    Eu cind am dus pe picioare o hepatita – in alea zece zile pina descoperi ce si cum – am intrat intr-un Aprozar (asa scria pe firma!) si mi s-a facut greata de la mirosul merelor! Merele au si ele un parfum. Pe care eu de obicei nu-l simt. Atunci insa era atit de intens (altfel spus acuitatea cu care simteam mirosurile era in asemenea hal crescuta) incit pur si simplu mi s-a facut greata si am iesit din Aprozar.

    Precizez: era B

  4. 20 Oct 2008 9:40 am

    Parca a fost o nebunie cu hepatita prin ’89… nu prea am de unde sa stiu ca aveam numai patru ani, dar maica-mea e mare narator :P
    Si eu urasc mirosurile si metrourile si mai ales serpentinele… imi indes nasul in esarfa si incerc sa ma gandesc ca sunt in alta parte. la capitolul atacuri de panica sunt experta :P, dar incerc sa nu le mai bag in seama…

  5. april permalink
    21 Oct 2008 1:51 am

    nu-sh cum se face ca intre nas si ficat e o legatura directa, parca n-am avea si plamini…

    ficatii mi-i dreg cu lamiie, mere, etc. de felul meu nu-i deranjez, dupa cum stii, grasimi ioc, carne nici aia, prajeli n-ai sa vezi, n-au de unde sa se supere, decit din factori d-astia externi.
    las’ ca le trece.

  6. 21 Oct 2008 1:57 am

    liv, silimarina, nimic?

  7. Departe permalink
    21 Oct 2008 2:28 am

    te inteleg perfect, si mie imi e rau de la miscare, cand eram mica dadeam la boboci din Militari pana la Gradina Zoologica, si asta in masina lui tata, care stia cu cine pleaca la drum. Ma ajuta sa stau in fata la serpentine. Iar daca vrei sa ma omori, baga-ma intr-o masina vara, cu cineva care sufera de curent. Bleah!

    Pe de alta parte insa, imi place mirosul de benzinarii – imi inspira plecari, calatorii, ma duce cu gandul la lucruri bune.

    Cum e aia cu notele de formaldehide in parfumuri? cum miroase formaldehida?

  8. mack permalink
    21 Oct 2008 6:30 am

    The most common hypothesis for the cause of motion sickness is that it functions as a defense mechanism against neurotoxins.[7] The area postrema in the brain is responsible for inducing vomiting when poisons are detected, and for resolving conflicts between vision and balance. When feeling motion but not seeing it (for example, in a ship with no windows), the inner ear transmits to the brain that it senses motion, but the eyes tell the brain that everything is still. As a result of the disconcordance, the brain will come to the conclusion that one of them is hallucinating and further conclude that the hallucination is due to poison ingestion. The brain responds by inducing vomiting, to clear the supposed toxin. – zice wiki.
    cît despre miros, promit să caut legătura. :)

  9. april permalink
    21 Oct 2008 6:40 am

    foarte interesant.
    dar … ce te faci cind te uiti pe geam, vezi ca esti in miscare, trebile concorda, dar greata e tot acolo? ce s-a defectat? urechea? creierul? (creierul, creierul, s-auzi din fintina)

  10. 21 Oct 2008 6:50 am

    clar, in situatia aia se defecteaza sacul cu voma :D

  11. april permalink
    21 Oct 2008 6:54 am

    pies, lu’ vidalu’: intr-o vreme luam liv. intr-o vreme si mai indepartata, luam esentiale.
    cam atit.
    din cind in cind, si daca stelele concorda spre a-mi aduce aminte, mai iau cite-o saptamina de spirulina, dar fara vreun efect notabil.
    deci nu.

  12. 21 Oct 2008 7:02 am

    pai, spirulina, apa de balta la ficat. ia silimarina sau liv. cure serioase, nu cind iti aduci aminte.

  13. 21 Oct 2008 9:56 am

    nu suport mirosul de benzina, lamai – aveam sinuzita si ma indopau cu lamai – transpiratie si vopsea. ma mai gandesc poate imi mai amintesc ceva…

  14. mack permalink
    21 Oct 2008 10:43 am

    luai esenţiale şi era ca în vacanţă – am încheiat citatul ;)
    la uitatul pe geam e tricky. că eu dacă mă uitam pe geamurile laterale/citeam, mai rău mi-era. aş zice că are legătură şi cu plimbatul ochilor pe puncte fixe care trec iute prin faţa lor (însele, ca să complicăm totul :)) ). aşa că am venit cu combinaţia: stat în faţă (pe locul mortului care cu ocazia asta am aflat că are numele ăsta de sute de ani, ninini şi nanana), uitat fips înainte, adică acolo unde se termină şoseaua, la împăratul Roş, şi pauze dese. cam o pauză la dooj’ de minute de serpetine. după prima tură de combinaţie din asta am supravieţuit drumului de la bistriţa fără să sar de 40 (febră), numai cu dat la boboci. ceea ce era mai mult decît rezonabil, la momentul respectiv.

    din ştiinţele mele despre dvs., aş zice că oricum aveţi o ureche internă foarte delicată, dacă vă ameţiţi de la o învîrteală în braţe (o, tempora!)…

  15. mack permalink
    21 Oct 2008 10:43 am

    ps: doamne, cît vorbesc!

  16. 21 Oct 2008 12:22 pm

    eu am ramas, din contra, cu drag de esapament, probabil de la mama, care in perioada graviditatii adora mirosul, era-n stare sa se duca dupa orice masina cu dosul imputit. ca atare, in copilarie dadeam drumul la aragaz si inspiram cu nesat…

  17. 21 Oct 2008 12:24 pm

    (ps: ce faci cu ficatelul ala? il ajuti in vreun fel?)

  18. 22 Oct 2008 1:14 am

    mie-mi placea mirosul de metrou :P

  19. Departe permalink
    22 Oct 2008 2:31 am

    mack, vezi tu, eu de exemplu o inteleg perfect pe april, si eu am rau de miscare, cititul in masina/autobuz/metrou/tren e clar imposibil – pe de alta parte insa cand conduc mi-e ok. cand stau in fata in masina la fel e ok. cand stau in spate dar e aer si ma tine cineva de vorba cu ceva interesant e ok. a naibii ureche sensibila….

  20. april permalink
    22 Oct 2008 3:49 am

    toata lumea are dreptate.
    pfui, ce vremuri, mack… (isi trase ea nasul)… la vremea aia puteai sta in fata fara sa fie amendat soferul bicoz ov dat.

    departea conduce! well… n-ai spus niciodata despre asta! (not as i remember)
    urechile alea sensibile (din care eu am, otolitele alea sunt tare sensibiloase si imediat transmit la creier miscarea, si ala zice puf, intoxicatie, sariiiti) trebuie intretinute cu o conversatie inteligenta, si creierul la fel, bruiat cu activitati placute, care sa faca flexia neuronului mai importanta decit senzatia.
    asa rezulta c-ar fi. nu stiu cum de merge figura cu statul in fatsa si privitul inainte, ca si punctele alea se misca, mama lor de puncte.
    numai in tren sunt perfect valida, si mai pot si citi. merde de merde, nu mai inteleg nimic.
    dar un lucru stiu: if serpentine, then eu conduc, sau eu nu acolo.

  21. 22 Oct 2008 5:35 am

    o, da, Departe sigur ca conduce. de fapt conducea, si am si zis de asta, cand cu povestile despre Dunare. acum mai putin, traiasca congestion charge si transportul in comun din regat…..dar asta e alta poveste.

    tot nu mi-ai explicat cu formaldehida in parfum – ce parfum, ce formaldehida?

  22. 22 Oct 2008 9:30 am

    ţi-a mai trecut, băh?
    despre legătura ficat-miros, explică cel mai bine medicina chinezească, da’ nu mă daţi în gât la confraţi: au devenit, ai naibii, prea materialişti!
    mie-mi place mirosul de motor MARE, cum e cel de vapor. îl simţi, da’ numa’ puţin, şi pe vaporaşe, în Herăstrău. vreau să spun că dacă închizi ochii şi ai mai fost vreodată pe un vapor, poţi să-ţi imaginezi că traversezi Gibraltarul când, de fapt, tu treci prin faţă pă la Muzeu’ Satului.

  23. 22 Oct 2008 10:55 am

    (cu conditia sa nu miroasa a ars dinspre muzeu’ satului)

  24. April permalink
    24 Oct 2008 9:49 am

    salutam lume.
    intre timp ficatsii scazura. desi umbra de greata inca pluteste, dar i se da in cap constant.
    am si eu mirosuri care-mi plac. care-mi aduc aminte de locuri, oameni, momente, fragmente, chestii foarte clare sau nedeslusite, eh..

    formaldehida, draga departe, daca n-oi fi aflat intre timp, satula de neraspunsurile mele, este un fel de formol. formolul ala imputit e folosit ca agent de conservare / pastrare / fixare. inclusiv in industria parfumurilor. fireste, nu-n varianta lui de borcan, ci-ntr-una mai distilata, mai frantsuzita, formaldehida. unele parfumuri au, bine pitita pe dupa ‘nuante de virf’ de fleuri felurite, lemn, mosc, etc, si un extract chimic naftalinos, ceva incomensurabil si incomprehensibil, care face marele bine de a fixa parfumul. toate-l au, numai in cazul unora se simte (‘unora’ fiind atit ‘nasuri’ cit si ‘parfumuri’, de la caz la caz)

  25. 24 Oct 2008 10:41 am

    slabiciuni vechi, din copilarie – mirosul de benzina arsa incomplet, miros mai rar gasit de cand au stricat astia motoarele cu eurourile lor si mirosul de perete varuit ud.

    rau de masina nu am avut niciodata dar am trecut soferi pe lista neagra pentru condus nesabuit.

    sper ca ti-a mai scazut ficatul intre timp, macar la o franta, o germanie, ceva mai mic acolo:P

  26. 24 Oct 2008 12:01 pm

    Toată viaţa am avut idiosincrazii şi lucruri de nescris pe foaie de la mirosuri. Se pare că în cazul meu e ceva ereditar.

    Să nu fii în stare sub nicio formă să pui mâna pe găleata de gunoi sau să leşini în fericiri de la un braţ de levănţică proaspătă: fenomene la fel de virulente.

    În secunda în care am realizat că ştiu să scriu nu prea prost, am făcut pace şi cu chestia asta.

  27. 27 Oct 2008 6:42 am

    iupiiiiiiiiiiiii

    Weblog si-a venit in simtiri !!!

  28. Departe permalink
    27 Oct 2008 6:45 am

    pai bine, mai, april, tu de ce crezi ca intrebam?! ca partea cu ce e formolul/formaldehida o stiam si eu……insa nu am identificat niciodata nota de subsol intr-un parfum, vroiam sa imi dai un nume, il miroseam, si ma prindeam de idee. Pt ca pt mine parfumurile se impart intre imi place/nu-mi place, nicidecum in "imi place pt ca ii simt pe dupa colt izul de mosc" :) Asa ca, cum ziceam, spue-mi si mie to rog la ce parfum anume te refereai, ca sa ma dumiresc….

  29. 27 Oct 2008 6:51 am

    aiasta n-o poci zice, dragutsa. ca poate e careva caruia-i plac aromele din acest D&G sau dintr-un Carolina Herrera for man sau … si dup-aiaaa… vine si zice ca ba nu, si io ca ba da, si tot asa. ;)

  30. 27 Oct 2008 7:37 am

    deci d’aia nu mai suport eu niciun fel de parfum de vreo 2 ani si ma uit la sticluzele de pe etajera cu jind :/
    taica’miu insista ca m’am nascut in masina, eu insist sa mi se faca rau pana la coltz, bradutzii din taxi’uri sunt toxici, i always double check before getting in.
    de metrou numa zic, era sa pierd licentza asta vara, nici nu stiu cum m’am tarat afara…plus, eu am rau-de-dimineata, pe asta nu stiu sa il explic :)
    hugs april, ca mi se arde negresa :)

  31. 30 Oct 2008 11:14 am

    hepatita in noiembrie 89? ha! eu am avut in septembrie 89. atunci l-am vazut ultima data pe impuscatu, era venit sa deschida anul universitar la iasi. l-am vazut si am zis: ba, ce galben e asta! dupa doua zile ma internam cu hepatita. atunci am aflat cit adevar e in zicala aia cu cine zice ala e.

Leave a Reply

