Skip to content

glowing sun

7 Jul 2008
 
Glósóli, adică.
 
Am primit un cadou. Un cadou absolut și total neașteptat. Mi-a înflorit cactusul de pe balcon. Cactusul meu are 16 ani, și n-a înflorit decât o singură dată, în 2002. Una bucată floare, ca și asta.

Albă, mare, mirosind subțire a zmeură vanilată. Și doar o zi. De aseară pînă în după amiaza asta. Nici măcar 24 de ore încheiate. Fotografia din antet e de azi dimineață. I-a luat cam 10 zile să crească.

 
[more pics to follow]
 
Edit 8 iulie.
Pictorialul. Prima zi cînd am descoperit bobocul. După fix două săptămîni. Două zile mai tîrziu. Seara cînd a înflorit. A doua zi dimineață. În total două săptămîni și 4 zile.
Și bonus + cactusul pe nume Ianțu.
40 Comments leave one →
  1. 8 Jul 2008 1:14 am

    moaa, ce mistoaca e!

    (probabil ca stii, da’ zic si eu sa ma aflu-n treaba: ca sa le stimulezi inflorirea la cactusi, tre’ sa le dai o perioada de repaus din toamna pina-n primavara-vara viitoare; adica nu-i mai uzi decit cam o data pe luna, apoi deloc – in ianuarie, de pilda)

  2. april permalink
    8 Jul 2008 1:14 am

    cum sa fie?
    plianta? de camping? cu doojpe scaune? ovala? cu blat de sticla?

  3. april permalink
    8 Jul 2008 1:18 am

    cum sa-l fac sa infloreasca, iaca, anul asta mi-a iesit. cum sa-l fac sa-si tina floarea mai mult, nu.
    ca mai devreme aflai de cineva care are un cactus identic, care face flori multe si care tin citeva zile.
    io tot zic ca nu-i identic, dar mi se spune c-ar fi, si ca se poate mai mult. grr.
    da, iernile-i tin mai la frigulet si mai neudati, ca sa simtseasca diferentele climatice. pina una alta, am bunghit ceva: a-nflorit fiind pus in acelasi colt de balcon ca acum 6 ani. acolo o sa-l pun si vara viitoare.

  4. 8 Jul 2008 1:35 am

    Ce frumoasa e…

  5. 8 Jul 2008 1:52 am

    cred ca n-are legatura cu conditiile in care-l tii; daca l-ai tinut atit de bine incit a reusit sa infloreasca, banuiesc ca nu din vina ta se trece repede, ci pur si simplu pentru ca asta e durata ei de viata.
    zic si io…

  6. 8 Jul 2008 3:31 am

    (si cred ca ai dreptate si cu soiul: e greu de presupus ca e identic cu al persoanei care ti-a spus ca face flori multe; al tau pare a fi echinopsis – unul hibrid, destul de raspindit la noi, dar si destul de variat ca sa nu poti gasi cu prea mare usurinta doi indivizi identici)

  7. april permalink
    8 Jul 2008 3:39 am

    april luvs vidal.
    o sa postez pictorialul d-acasa *ahm.. am cu ce, mai, de citeva zilisoare*

  8. 8 Jul 2008 3:52 am

    băh, dacă dau dă nasoale cu floricecele mele dân casă, vă dau dă ştire, că văd că aveţi competenţele necesare.
    dă şi tu o masă pliantă, cu un jeleu, un fursec, ceva…

  9. 8 Jul 2008 4:23 am

    @april: da, da, pictorial asteptam!

    @sebastian-impricinatu’: daca ai cactusi si/sau aromatice, e-n rregula! :D

  10. 8 Jul 2008 5:00 am

    ehe, floarea asta e semn bun. Ce vrei mai mult semn decat o floare, dupa 16 de inactivitate? E clar, se anunta vremuri minunate. Zau! :)

  11. 8 Jul 2008 9:12 am

    Ei vezi? :)

  12. april permalink
    8 Jul 2008 9:16 am

    tocmai pentru aceasta am si facut insemnarea. ca vad :)

  13. thorr permalink
    8 Jul 2008 9:53 am

    pai… ziceai ca pui poza pentru rezolutii mai anemice la header ? :P

  14. april permalink
    8 Jul 2008 10:05 am

    pai… nu e mai mica decit aia de dinainte? de 900 latime tot o s-o las, ca am experienta cu weblogu’ care citeodata gaseste de cuviinta sa ingusteze coloanele astea, loc de insemnari vs verzele din dreapta. si atunci prefer sa-i spun eu din start cit sa fie. cu 900 nu ma joc – decit max pina la 850. o sa incerc sa le prezint in varianta mai ingusta, d’oh.

    [ma deranjeaza rezolutiile astea minuscule cu rezultanta de ferestre imense, cum am la compul de fatsa, de ex, 1680/1050… ]

  15. 2410 permalink
    8 Jul 2008 11:00 am

    cactusul tatei, cat traia tata, facea cate 15 flori pe vara, acum, de-abia mai face 2 sau 3. anul asta, nici nu am vazut ca ar avea "boboci"
    dar fiecare floare e o sarbatoare oriunde ar aparea ea

  16. 8 Jul 2008 12:34 pm

    pe tema asta… dai si tu o masa, ceva?

  17. Mido permalink
    9 Jul 2008 10:22 am

    Mda, si mie mi se pare mie improbabila aia cu ‘cactusul identic’.
    Acu’, si ai mei au unul care seamana foarte mult cu al tau, care a facut vreo 3 flori pina acum, si fiecare floare n-a tinut decit o zi. Si, tot asa, cu o aroma delicata, cum povestesti tu. Sa ma scormonesc de poze, sa vad daca am vreuna.

  18. 10 Jul 2008 1:26 am

    Ce paroasa e!

    Salutari de la niste frati mai mari de-ai ei, de undeva din josul Peloponesului – prima capitala a Greciei moderne Navplio. Daca stiti caracatitele alea vegetale gigantice care fac niste frunze ca niste burlane de pus la geamsa nu traga mama (ceva mai tesite recunosc) ei bine le-am vazut in starea lor inflorita. N-am cu ce le poza, dar imi vine sa-mi cumpar!!! Avem un mobil pozar dar e inca plin cu niste poze de-acum doi ani jumate – si nu se-ndura nimeni sa ne-mprumute un cablu si e exclus ca noi sa investim in asa ceva frivol

    In orice caz caracatitzoiul ala infloreste in mod neasteptat. Ii creste in mijloc un ditai parul de vreo trei metri si de-abia dupa aia acolo sus incepe fenomenul floricol

    Nu zic mai mult, poate cumpar totusi o camera d-aia de unica folosinta.

  19. april permalink
    10 Jul 2008 1:29 am

    fraaaaaate…….
    investiti intr-o camera digitala, ca o sa va para rau de amintirile pe care nu le veti fi imortalizat. de oriunde-ar fi acelea, chiar si de la un hepibarzdai d-acasa, cu oameni dragi.

  20. 10 Jul 2008 2:52 am

    e superb :-)
    mi-ai amintit de o plantuta pe care am salvat-o acum ceva ani – era plina de moloz si abandonata de niste vecini. in citeva saptamini mi-a multumit cu 3 flori superbe rosii. poate si cactusul tau a simtit sa iti dea o bucurie :-)

  21. 11 Jul 2008 1:12 am

    mi-am mai verificat neshte info si m-am intors sa-ti spun: problema nu e la tine, maricica de aprilie. ar putea sa infloreasca si de mai multe ori pe an, dar chestia e ca, in general, echinopsisurile de la noi sint, cum iti zisei, hibrizi si se obtin din lastari, nu din seminte, asa ca informatia genetica initiala se dilueaza pe parcurs si planta prefera sa lastareasca mult si sa infloreasca mai deloc. cu atit mai mindra tre’ sa fii ca ai reusit sa-l convingi :)

  22. april permalink
    11 Jul 2008 1:20 am

    aferim. sa-ti traiasca si tie fleuricecele toate, si alea viitoarele.
    me happy.

    [ce parere ai de ‘ianțu’? ;) ai vazut ce freza are?]

  23. april permalink
    11 Jul 2008 1:21 am

    drept e ca nici nu tine seminte. dupa ce trece floarea aia, toata coditsa cea paroasa se usuca si cade, fara a pastra cit de cit seminte, macar un gineceu primordial, ceva, nimic.

  24. 11 Jul 2008 1:31 am

    ah, poza cu ‘iantu’ a fost de milioane!

    apropo: ai apucat sa mirosi floarea? ca aveam curiozitati…

  25. raluk68 permalink
    11 Jul 2008 4:32 am

    wow!
    grozava! :)

  26. 11 Jul 2008 10:19 am

    :D o floare asa de frumoasa e de inteles sa reziste numai o zi. acum mai astepti inca 6 ani pana la urmatoarea

  27. April permalink
    11 Jul 2008 11:11 am

    tu cu cine tii? :P

  28. 11 Jul 2008 11:31 am

    dah, sigur. daca-i plac conditiile poate sa infloreasca linistit in fiecare an.

  29. April permalink
    11 Jul 2008 11:39 am

    soiul meu e echinopsis mofturosus. mnu vrea…

  30. 11 Jul 2008 11:42 am

    mai stii? poate acum a prins avint :)

  31. ionut permalink
    12 Jul 2008 4:25 am

    apropo de Glósóli,

  32. April permalink
    12 Jul 2008 4:33 am

    la melodia asta ma si refeream.
    frumos clip. multumesc

  33. 13 Jul 2008 6:38 am

    Am banuit, cand am vazut inceputul poeziei de Arghezi. Dumnezeu sa-l odihneasca. Iarta-ma ca am scris aici…

  34. 13 Jul 2008 6:45 am

    sincere condoleante , April !
    Dumnezeu sa-l odihneasca !

  35. 13 Jul 2008 7:38 am

    No words. Doar… ganduri bune catre tine…

  36. 13 Jul 2008 10:38 am

    Am investit de mult si sta acasa binemersi de Vasile Alecsandri

    Ce-i drept am investit in ceva spectaculos si ineficient, cumparat pe KLM dar si daca ne luam un hiper-super-extra-digital camera, daca n-ai microbu’ nu=l ai si pace.

    http://images.teamsugar.com/files/users/2/22911/48_2007/141995

  37. 14 Jul 2008 1:12 am

    floarea a fost semnul, aprilule, ca s-a facut trecerea spre o lume mai buna si cu mai putine suferinte. condoleante si ganduri bune, imi pare rau, dar gandeste-te ca sigur ii e mai bine acum, acolo sus.

  38. 14 Jul 2008 1:56 am

    Dumnezeu sa-l odihneasca!

  39. 16 Jul 2008 8:19 am

    Condoleanţele mele. Sunt alături de tine cu tot sufletul.

  40. 19 Jul 2008 3:24 am

    Sincere condoleante!

Leave a Reply

