Skip to content

3 x rosu

2 Jun 2008
Săptămîna trecută am tras o preafrumoasă conjunctivită. A început de sîmbătă, de la Romexpo, cînd m-a bătut oarece vînt d-ăla de dinainte de ploaie, care ridica ţărîna în toate părţile. Duminică am circulat cu aerul condiţionat la maşină, şi seara am început să mă tratez cu Visine, dar fără succes.
Luni mi-a intrat o muscă în ochi – o musculiţă beţivă, din care stau cu miile la vremea asta pe lîngă oţetari şi tei. Marţi o colegă observă ochii mei, deşi trecusem pe Genticol. M-am dus la farmacie şi m-am cerut de chestii – problema deja migrase la ambii ochi. Am căpătat Indocollyre şi Ciplox. Toată dupăamiaza şi seara am pus alternativ, după cum spusese farmacista. Simţeam că-mi iau foc ochii, iar Ciplox ustura îngrozitor, şi din ce în ce mai tare. Înţeleg să rabd usturimea şi durerea pentru o cauză mai bună, dar aşa… părea că-i mai rău decît înainte.
Miercuri dimineaţă încep să pun Garasone, găsit prin casă. Genticol nu m-ajutase deloc. Ajung la birou şi mi se spune fata cu ochii de maci. Aşa că m-adun şi mă duc la spitalul de ochi, camera de gardă. Acolo, după ce trec la biomicroscop şi se uită-n ochii mei două doctoriţe tinerele şi învăţăcele (semănau cumva, micuţe, blonde, şi miorlăindu-se în întrebări şi termeni medicali, aveau un aer uşor rătăcit de parcă erau la shopping în mall şi nu într-un cabinet medical), capăt de la una din ele o reţetă pentru Nettacin. Mbine. Mă duc la farmacie, iau picăturile, şi pînă seara torn aşa după cum era indicat, de vreo 8 ori. 12 ore mai tîrziu mă dureau ochii şi dacă-i mişcam, şi cînd mă spălam cu apă simţeam o presiune pe ochi peste punctul de suportabilitate. Nu ştiam ce să fac, aşa că am revenit de una singură la Indocolir, un antialergic fără antibiotic, dar care era cel mai uşor de suportat. Joi mama mi-a adus Tobradex de la o farmacie din zonă, dar nu l-am deschis.
 Doctoriţele de la Lahovari au spus să revin vineri. Mă duc deci vineri, cu ochii nu chiar ca macii, ci ca nişte garoafe – cf. secretara – şi primesc reţetă de Vekfanol picături şi Fucithalmic, unguent. De folosit mai întîi unguentul, şi apoi antibioticul. Şi antialergice orale, pe care le iau de marţi.
 
Acum ochii sunt lejer roz. Mai au pînă la vindecare, dar e spre bine. Nasol e că nu prea văd clar, am rămas cu un fel de ceaţă în ochi. Dar sunt încă sub tratament. Şi cînd te gîndeşti că tata a fost medic oftalmolog… acum m-am dus la el, i-am spus că am conjunctivită, uite cum arăt, dar n-a reacţionat deloc. N-am ce să mai vreau.
 Aţi numărat cîte medicamente am folosit? Uite-aici o poză şi unguentul.
 
Venind eu dinspre spital, vineri la ora 18, ce văd eu în drum? Miting pro PSD, în trei zone din sectorul 2: la piaţa Galaţi, cu împărţit de tricouri şi afişe în mijloc de intersecţie, pe Pantelimon cam în dreptul cimitirului Armenesc şi mai încolo înspre Chişinău. Tam-tam, fluiere, maşini cu stocuri de tricouri, steaguri, cam 50-80 de persoane cu tricouri roşii agitînd panouri cu numele catindatului, etc.. Tot tacîmul de rigoare, în ziua de vineri la ora 18. Adică la 18 ore după ce se terminase campania electorală.
O fi fost autorizat? Cine ştie. Cumva ar fi trebuit să ştie poliţia? Sigur că da, o maşină de poliţie mergea cuminte în urma demonstranţilor. Să mă mai mir cum de-a ieşit Onţanu?
 
 Eh, şi stînd eu acasă în acest uichend, cu cremele pe ochi şi cu antialergicele în buzunar, m-am gîndit să ….
N-am avut vişine mai multe d-o tavă, dar a ieşit foaarte bună. Am un pictorial şi cu procesul de fabricaţie, dar vă scutesc.
 
16 Comments leave one →
  1. 2 Jun 2008 1:16 am

    Am inteles, nu mai zic nimic:)

  2. 2 Jun 2008 1:48 am

    si eu ma miram de niste zapaciti cu fluturasi in mana vineri de dimineata. dar aveau ce cauta pe strazi ca doar campania din mass media se terminase vineri de dimineata.

  3. april permalink
    2 Jun 2008 1:50 am

    uf!
    mbine. si ce, sa schimb acuma titlul insemnarii in 2 x rosu?

  4. 2 Jun 2008 1:59 am

    nu. 3 x rosu – rosu. dar nici asa nu ai de ce. erau acolo, nu? legali sau nelegali nu conteaza.

  5. april permalink
    2 Jun 2008 2:02 am

    pai ala era tot spilul. daca erau legali, treaba lor. dar daca nu? si doar au mers pe burta, un blat mic, hai sa nu raminem dreaq cu tricourile astea, baga la sectoru’ doi c-acolo merge, de d-al nost…
    uf.

  6. 2 Jun 2008 6:40 am

    Visine ca Visine, (sper sa-ti treaca repede – si incep sa cred ca praful de Bucuresti nu-ti prieste) da’ vişine …

    VIŞINE !!!!!!!!

    Ah, aici nu se comercializeaza, cred ca nici nu se cultiva… si pina ajung acolo eu nu mai sint…

  7. 2 Jun 2008 12:13 pm

    Nu mai bine te odihneai si faceai usoare spalaturi cu albastrele?! iac-asa-ti trebuie daca te duci la alopati:))))

    Sanatate, fata-cu-ochii-ca-macii:)

  8. 2 Jun 2008 12:17 pm

    albastrelele ajuta ca sa treaca cearcanele. in franceza (sper sa nu bat cimpii prea tare) se si numesc la fel, albastrelele si cearcanele, bleuet.

    nu orice planta e buna la orice.

  9. 2 Jun 2008 12:37 pm

    Exista niste picaturi cu 1% oxacilina care se prepara in anumite farmacii, sau la Policlinica de Oftalmologie din spate de la Romana(aveau la farmacia de-acolo, acum cativa ani). Face minuni, iti spun dintr-o experienta repetata cu tot felul de virusi si scuipati uscati, intrati in ochi. Am ajuns si la interventii chirurgicale, deci I mean it!
    Acum am vazut ca ai fost in Lahovari. Depinde cine te-a consultat…Teoretic, daca pui unguent si iesi pe strada, toate mizeriile adera mai rau, se lipesc pe gene.
    Iti doresc sanatate si evita picaturile pe baza de cortizon, mie mi-au facut rau.

  10. 2 Jun 2008 12:38 pm

    Nettacin de 8 ori? Omege! frati’miu a ajuns (a2a oara, aia de la spital de cunosc! ) in acel loc minunat din lahovari, ca ii aparuse ceva dubios de roz peste pleoapa.Nici acu nu se stie ce, totusi l’au operat si i’au zis sa’si puna Nettacin de 5 ori.La farmacie insa i’au scris pe cutie 3/ori…Mister total!

    nasol though, Pink Eye is horrible, medicamentele suck, iti doresc reveniri albastre rapide, cum iti shade bine *hugs*

    P.S. : niciodata nu posa vad pozele, nush dc, nici in IE,nici in FF :(

  11. 2 Jun 2008 12:44 pm

    au mai ramas medicamente de incercat ?

  12. 2 Jun 2008 12:45 pm

    @ greenfield: ala de nu l-am deschis era cu cortizon, d-aia nici nu m-am atins de el. in fine, cortizon corticosteroid, ca mai e unul care nu e, si din ala e ok sa pici in ochi.
    @ tuvia. o sa se destupe pozele alea mai tirziu, asa face webloaga..
    in fine..
    am mai patit o conjunctivita d-asta si acum doi ani. cind am fost tot la Lahovari, dar am nimerit un doctor care mi-a dat niste picaturi de-am fost ok in doua zile. Nu le-am nimerit, oricit le-am cautat. si nici pe el, doctorul. :(

  13. 2 Jun 2008 12:53 pm

    Pe mine m-a operat o tipa de-acolo de vreo doua ori, era foarte buna. Am patit o chestie f urata intr-o delegatie si nu mai vedeam deloc. In Suedia am luat de la farmacie ceva ce mi-a facut rau, cu cortizon. Acasa, m-a operat imediat, aveam ceva pe pleoapa-se cheama orjelet si e de natura microbiana. Cu oxacilina m-am impacat f bine de atunci de cate ori mi-au invadat mizeriile ochii.

  14. april permalink
    2 Jun 2008 12:59 pm

    orjelet = ulcior. probabil a necesitat incizie.
    dupa cum ziceam, tata e medic oftalmolog. si pe maica-mea a cunoscut-o cind mama lucra la anestezie la oftalmo.
    am tot auzit prescriptii, retete, boli, operatii, chestii d-astea, toata copilaria mea. d-aia nu m-am facut medic, ca mi-au ajuns discutiile dintre medici, la mesele duminicale, cind fugeam la mine-n camera cind incepeau sa-si intinda matsele printre felurile de mincare.
    sunt niste scirbosi, doctorii astia. le-am vazut obiceiurile, multumesc frumos.

  15. 4 Jun 2008 5:36 am

    vii si ne! :) deci puteai sa te ascunzi si in cires, vorba bancului. sper ca esti ok si ca ai revenit la culori mai normale intre timp….

  16. 4 Jun 2008 9:55 am

    Of. Prăji cu vişine ca la Roşiori. Viaţa nu e dreaptă.

Leave a Reply

