Skip to content

Si stilpu, stilpu, cit e stilpu??

23 May 2008
Az-noapte, la ora
zero şi puţintel, tărăboi mare în stradă. Ies să văd ce-i, că meci nu fusese.
Căci o maşină cu
scară plus una mare de la ăia care schimbă becuri în oraş, călare p-un stîlp
de iluminat, erau blocate de vreo 3 dubiţe ale primăriei de 2. Plus poliţia venită
rapid, că deh, pază şi protecţie.
Dinspre grupul de
oameni s-auzea, din cînd în cînd autorizaţie, onţanu, păi n-o am acuma frate, da
alea cum a fost puse
, totul umplut în pauze de dumnezei şi diverse părţi ale
corpului.
Strada s-a umplut
rapid de poliţai, au venit vreo 5 maşini plus nişte dubiţe de la jandarmi, aşa
că maşina de la iluminat public s-a dat un pic mai într-o parte, 50m mai
devale. În urma ei au apărut vreo 4 maşini de maşini din care-au coborît nişte tricouri
portocalii agitate nevoie mare.
 
Am privit
tărăboiul de la etaj o vreme, pînă m-am plictisit şi m-am culcat. S-a strigat
jos onţanu şi jos comuniştii. Au venit televiziuni. S-au dat declaraţii.
 
Auzisem că
portocalii ăştia noi, urmaşi ai ălora vechi, ţin p-aproape un fost
primar de urbe (actualmente apropitar de firmă de utilităţi publice), foarte negru la piele dar foarte portocaliu în simţirile-i
politice, şi care-ar urma să capete un biznis serios apres-dupe punerea afişelor
pe stîlpi şi, deci, ungerea unui anume primar de aceeaşi culoare politică dar
mai alb, în mandatul viitor. Şi iată că firma omului negru pune afişele
oamenilor portocalii, singurele afişe de pe stîlpii de iluminat din tot oraşul,
şi ce să vezi, primarele de 2, opozant la portocaliu, pohteşte hautorizaţie,
care nefiind, lipseşte.
Campanie electorala a la turca.
 
 
Aş emigra. Spun vorbe
mari, ştiu. Spun ceea ce niciodată n-am spus, şi n-am acceptat să aud. Emigratul mi se pare o dovadă de laşitate. (*)
Dar…
Urmează alegeri,
şi nu am de unde-alege. Urmează alegeri, şi am fost mereu la vot, chiar şi
atunci cînd mi-am anulat singură votul pentru că nu puteam alege. Chiar şi
atunci cînd între două rele nu puteam s-o aleg pe cea mai puţin rea pentru că
nu pot să îmi înşel, eu mie, aşteptările. Chiar şi atunci am fost şi
mi-am anulat votul, dar nici atunci nu am pus ştampila pe vreunul din cele două
nume, sinistre prin ceea ce reprezintă. Am pus numai pe lîngă, vreo 8 ştampile
pînă s-a curăţat tuşul. Pentru că, pentru ca eu să pot face asta, au murit
nişte oameni care n-aveau altă vină decît speranţa. Şi în amintirea lor eu
trebuie să îmi exercit acest drept. Tot aşa cum mă bucur de paşaport liber, tot
aşa cum dau bani pe benzină neraţionalizată, tot aşa cum înjur şi bombăn clasa politică şi ziariştii, tot aşa cum îmi plătesc cablul şi mă destrăbălez în mall-uri, tot aşa cum am înghiţit şi celebrul băi maiestate de acum vreo 14 ani, şi anume fin’că pot. Dacă p-alea le pot face, atunci
trebuie să pot şi asta. N-am voie să fiu absentă.
Şi acum?
Îmi e atît de
silă că nu ştiu ce mă fac. Îmi e atît de silă că nu ştiu ce mai caut pe-aici. Mi
s-a furat oraşul, şi eu ştiu că nu l-am dat. Mi s-au furat speranţele, şi eu
ştiu că mi le-am încălzit cu fiecare vot. Nu am crezut tot ce-am auzit, dar
speram să iasă totuşi ceva.
Nimic.
Mi s-au ridicat ziduri acolo unde-mi erau parcurile copilăriei, mi s-au dărîmat pădurile pe care le vedeam de la distanţă şi mi s-a umplut de praf singurul oraş pe care-l cunosc. Nu-l mai recunosc.
Văd deunăzi la TV
cum arată Praga. Îl aud pe arhitectul lor şef cum vorbeşte, ce idei are, cum
ţine la oraşul lui, cum gîndeşte să-l modernizeze, şi-l vreau pe-aici, deşi el
cred că n-ar vrea. Mă duc pe străzile mele şi văd ce vedeţi şi voi.
 
Şi mă sperii.
 
(*) edit? nu. ştiu că am cititori deştepţi care înţeleg exact ceea ce-am spus.
28 Comments leave one →
  1. 24 May 2008 1:27 am

    apoi mai stii cum ne-ai invatat sa facem serbet,mai ales ultima faza,cu mestecau?
    eu cred ca asa ceva ar trebui in politica noastra,un mestecau viguros

  2. 24 May 2008 1:42 am

    ahhhh,abia acum am vazut ca pe masina scrie "politia comunitara" si pe loc mi s-a ridicat sangele la cap,mintenas dau in clocot
    in orasul meu local astia numai cu prostii se ocupa
    in incidentul de aici incep sa inteleg ce rol ar putea avea in romania

  3. April permalink
    24 May 2008 2:13 am

    :) pai mai e si varianta doi: amestecatul cu mina.
    da, dormiti linistiti, politia comunitara vegheaza pentru voi.

  4. 24 May 2008 2:51 am

    ce mai trafic la ora aia pe bulevardu-ţi!
    la mine se cloceşte în linişte, nu simte nimeni nevoia de concurenţă.
    şi m-am salutat acu’ doo zile (la 4 a.m.) cu poliţia comunitară care păzea parcarea…

  5. 24 May 2008 2:59 am

    ps: poţi emigra la noi în sector, vorba lu’ turambar ;)
    am o cameră libeerăăă

  6. 24 May 2008 3:03 am

    ce puternica a fost reclama aia fnista!si acum mai face valuri..
    daca la amestecatul cu mâna te referi la stampila,slabe sanse;sunt in aceasi situatie:am tot ales intre 2 rele si m-am cam plicti
    da’ nici aia cu 8 stampile nu mi se pare o solutie,poate ar trebui sa clocim ceva si toti astia cu bloguri sa scriem un singur cuvant,sa se vada ca miscarea e mai mare
    n-ar fi interesant sa zica la stiri:"pe 3.000 de buletine a fost gasit scris cuvantul Blog"?

  7. April permalink
    24 May 2008 3:18 am

    @mack: ai o camera libera? umple-o, si nu cu mine! ;)

    @m2: uite, in alte sectoare politia comunitara pazeste parcari. la noi, pazeste stilpi. :D
    ma refeream la amestecatul cu mina mai ca-n "unde esti tu Tepes, Doamne? ca punand mana pe ei sa-i imparti in doua cete, de nebuni si de misei si in doua temniti large cu de-a sila sa-i aduni …"

  8. 24 May 2008 7:08 am

    (*) – este

    Cit priveste pozele… este si weblog.ro tot un serviciu romanesc: Ne pare rau, dar pagina pe care o cautati nu exista. Va recomandam sa consultati: Lista blogurilor de la A la Z

  9. permafrost permalink
    24 May 2008 10:16 am

    aaa.aaaa….aaaa…ce zici tu aici aprilu?

  10. 24 May 2008 12:37 pm

    zic multe. spune-mi unde-ai ramas.

  11. 25 May 2008 10:00 am

    (nu chiar ‘blog’ as scrie eu)

    am vazut si eu emisiunea cu praghezul si mi s-au strepezit toti dintii facind comparatia. ca si la emisiunile cu sistemul scolar de la nordici. nu stiu de ce ne arata noua emisiunile astea si nu se duc cu ele mai la parlament. ce sa fac eu cu ele, sa-mi musc pumnii de invidie? sa se duca la aia, sa-i educe!

  12. 26 May 2008 1:05 am

    eiii,era par exemplu
    oricum ar trebui un cuvant raschirat bine,cu rezonante solide,sa ramana in memoria natiunii
    ar trebui sa incepem sa facem propuneri,mie mi se pare o idee interesanta:un singur cuvant.
    sa se vada ca suntem mai multi care gandesc la fel;asta i-ar pune pe ganduri (poate!)

  13. 27 May 2008 1:13 am

    (*)da, sigur, este. la fel cum este aia cu "eu imi apar saracia si nevoile si neamul"…..ca tot citai tu amestecatul cu mana :))

  14. Referendumul lui m2 permalink
    28 May 2008 1:44 am

    eiiii,in Real nu prea cred nici eu,pur si simplu s-a dus moda respectiva
    dar in Virtual orice se poate,asa ca scoate repede o foaie de hartie si voteaza la intrebarea urmatoare:il vreti pe R.inapoi?DA….BA….
    (buletinele cu 8 stampile vor fi returnate stampilatorului,c/val lor urmand sa i se adune la impozitul pe venit)

  15. April permalink
    28 May 2008 1:48 am

    April … zisa si the Ştampileităr

  16. 28 May 2008 2:07 am

    Mulţi ani după evenimentele din decembrie ni s-a părut obligatoriu să ne mobilizăm pînă şi bătrînii la vot-pe modelul fiecare vot contează. Acuma solidarizeaza tot neamul cu mine care nu votez că-s … Departe (sic!)

    Nici nu ne-am mai pricepe. Nu că ne-am fi priceput sau că ar fi fost vreodată ceva de priceput, dar între timp ni s-a terminat şi entuziasmul ăla juvenil. Şi asta e grav.

  17. April permalink
    28 May 2008 2:12 am

    Muchos años después…
    "frente al pelotón de fusilamiento, el coronel Aureliano Buendía había de recordar aquella tarde remota en que su padre lo llevó a conocer el hielo."

    E cu copy si paste, recunosc, n-as fi stiu s-o scriu asa fluent.
    Da, entuziasmul mi-a murit si mie.

  18. 28 May 2008 3:11 am

    mda, cand a fost vreme de votat in tara nu am avut interes, acum nici atat, recunosc. sau nu stiu, poate sunt realista si cred sincer ca "cainii latra caravana trece", iese cine trebuie si cu si fara votul meu si la o adica chiar daca as vota pe cineva in care am incredere, interesele ulterioare sunt puternice si nu as avea garantia ca omul respectiv s-ar tine de lozincile initiale.

    la o adica si aici, cred ca daca s-ar face referendum si s-ar intreba "vreti sa va mai moara sau nu tineri in afganistan ca tampitii?" s-ar raspunde nu, dar cine asculta vocea celor multi?

  19. 28 May 2008 6:02 am

    dar in Tara Umbrelei ai sau nu dreptul sa votezi?

  20. 28 May 2008 9:03 am

    Dom’le ia d-aciulea informatii precise

    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/ge

  21. April permalink
    28 May 2008 9:13 am

    Departe e-n Anglia. Si cu siguranta nu voteaza la tura asta. :) poate doar la prezidentiale.

    [si ceva-mi spune ca nici nu-i e dor sa voteze]

  22. 28 May 2008 10:31 am

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    culoare!

  23. 28 May 2008 10:47 am

    Dom’le am dat cu mausu pe la random cu speranta ca poate poate, si am citit un ultim comentariu de – vorba brutarului englez cind i s-a oferit un contract de livrare piinici in Franta – era sa cad de pe scaun de-atita ris

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7386183.stm

  24. 28 May 2008 10:51 am

    Azi trag chiulul si dau cu mausu

    http://luminescent.weblog.ro/

  25. 28 May 2008 11:26 am

    da’n anglia sunt prezidentiale?????
    poate ca daca am avea si noi prezidentiale ca la ei ar merge mai bine lucrurile,da’ nu-i sigur

  26. 28 May 2008 12:14 pm

    Departe,tu ai dreptul sa votezi p’acolo?sau tre sa treaca mai multi ani?
    intreb pt ca am auzit niste chestii ciudate in ungaria

  27. April permalink
    28 May 2008 12:18 pm

    in anglia sunt prezidentiale, desigur. cred ca au si ei alegeri pentru presedinte de bloc :D sau de strada, de consiliu local, ceva..

    da. si eu ma gindesc ca ar fi bine sa fie asa. as vota cu ‘da, vreau’, de m-ar intreba vreun referendum. dar nu cred sa mi se intimple.

  28. 29 May 2008 2:44 am

    unde dai si unde crap

Leave a Reply

