Skip to content

4 in 1

20 May 2008
1.
Acum cîteva zile am văzut la Prima un reportaj al lui Cristina Ţopescu la adăpostul de cai din Tei Toboc. Impresionant.
E nevoie să spun că lucrurile nu arătau deloc bine pentru sărmanele animale? Că după ce că erau nişte animale adunate de pe cîmpuri, lovite, oarbe, schioape, nici acum nu le merge mai bine? Că primăria generală a dat locul, împrejmuirea, şi o tentativă de cameră, neterminată şi cu beton pe jos (betonul e moartea copitelor), şi cam atît.
Doamna doctor de-acolo prezenta cazurile, o mînză luată de la ţigani că era foarte rău lovită la un picior, avea o bucată de metal înfiptă în carne, şi pe care-a operat-o şi a vindecat-o, deşi o să rămînă mereu şchioapă, o iapă albă orbită de bătăi, încă un căluţ pe care nişte copii îl botezaseră Aşchiuţă că era foarte slab… numai cazuri tragice, care sunt tragice în continuare. Numai căluţi plini de muşte, de mizerie şi de tristeţe. Şi una bucată îngrijitor, la vreo 14 suflete cîte sunt acum acolo.
Pe ecran era un număr de telefon, la care mama a sunat, ieri. A vorbit cu cineva care a spus că are mare nevoie de voluntari, dar că cel mai bine ar fi să fie adoptaţi căluţii. Sunt şi doi măgăruşi, numai răni. Şi că mereu vin cazuri, şi de prin alte judeţe, că nu există multe astfel de centre.
Nu pot primi bani, că nu sunt ONG. Şi atunci cum vă putem ajuta, doamnă? Cu hrană pentru cai …
 
Numărul de telefon e 0741 223 650. Nu ştiu să vă spun exact unde anume e adăpostul, doamna doctor spunea să sunăm înainte ca să ne explice cum se ajunge. Dar ce să le duc? Eu m-am gîndit la un sac de morcovi şi nişte pîine.
 
Poate aveţi şi voi idei sau timp, şi puteţi merge acolo. Oricît de dureroasă ar fi pentru noi imaginea, pentru ei e şi mai şi.
 
2.
Un comentariu care nu s-a lăsat postat.
Your POST variables are: Array ( [author] => april [email] => as@y.ro [url] => [comment] =>
botanistu’ de serviciu vine si zice: depinde de purici, fetele… avem dupa cum urmeaza:
– niste purici verzulii, transparenti, zisi ‘vacile furnicilor’, ca cica p-aia-i gidila furnicile pe burti si lasa un lichid care tare mult place la furnica. aia se numesc afide si sunt hrana favorita a buburuzelor, daca gasiti vreuna duceti-o pe unde-aveti puricii aia durdulii si verzi ca o sa pape tot. in lipsa de buburuza un dush puternic (chiar si un stropit cu un jet puternic, fie si de aer) poate arunca de pe

frunze

si boboci puricii. afidele halesc pina la distrugere petuniile, bobocii de trandafir,

regina

noptii, gladiolele, daliile, dar daca sunt stropite neaparat cind nu le bate soarele, cu un dus puternic, se pot salva. dacă-s puţine afide, pot fi strivite şi cu mîna.

– trandafirii (si alte flori de curte) fac o boala datorata unui acarian rosu, un fel de rugina care prinde petiolul frunzei si lastareii tineri, si-i usuca rosu si rasucit .. pentru asta dai cu acaricide de la magazinele de plante, nimic altceva nu ii opreste. am auzit si de dat cu insecticid d-ala de gindaci, dar nu m-as risca, totusi. e o boala care se-ntinde repede. de preferat sa tai singurel lastarii si sa-i arzi, ca sa nu ajunga si la alte plante.
– unele plante, cu frunzele mai grasute (de ex.

regina

noptii), fac niste pete albe ca de mucegai, acolo unde-s stropite. mucegaiul ala mai poate trece cu apa de tutun, nu-i nevoie sa fie fiert ci doar lasat tutunul la inmuiat in apa o noapte intreaga. tutunul si

regina

noptii-s din aceeasi familie, si se vindeca unii pe altii. ca regula de baza, nici un tratament pe

frunze

nu se face cind frunza e in bataia directa a soarelui. tratamentele se fac pe-nserat, dar cel mai bine ar fi chiar dimineata devreme, cind soarele nu e puternic dar planta s-a racorit de caldura zilei.

– plantele cu

frunze

mai uscate, mai pieloase (ca ficusul, gardenia, yuca) fac niste acarieni miiiici si albi, de se vad abia cu lupa si stau prin incretiturile frunzei, pe dos, pe linga nervura principala. pe fatsa frunzei pare ca si cum ar fi stropita cu verde mai deschis, nu mai e colorata uniform. acarienii astia apar datorita uscaciunii aerului din jur, si se curata a-ntiia cu apa de tutun.

– mai sunt plante care fac nişte păduchi laţi :) urîţi şi lipicioşi, pentru ei tot insecticid merge, sau, de la plantă la plantă, apă cu săpun. am tratat aşa un lămîi, că frunza se preta spălată cu săpun.
;)
auzi, nu mai bine scriu eu in blog? ca nici nu stiu daca-o sa pot trimite un comentariu asa lung. [submit] => Submit Comment [comment_post_ID] => 507 [hashcash_value] => 666585162)
 
N-am putut. Puck, here it is.
 
3.
20 mai. Duminica Orbului. Despre eu votez, cu altă ocazie, deşi o voiam pentru azi.
 
4.
Iar s-a găsit ceva să ardă pe strada mea. Cu pompieri, again. 4 maşini, şi fum gros de nu se vedea la 30 de metri. Nu ştiu cîţi litri intră într-o maşină, dar au căutat şi hidranturi, că alea 4 n-ajungeau. Două salvări SMURD, şi o grămadă de băgători de seamă. Nişte ARO roşii de la serviciul de pompieri, cu dom’directori la costum, cu căşti în cap şi ‘îrtii în mînă. La urmă, trece un mustăcios burtos pe lîngă mine vorbind la telefon "Da, mami*, mă vezi diseară la ProTV."
N-am făcut poze că n-aveam camera la mine. Dar m-am uitat la pozacii de ocazie răsăriţi ca ciupercile. Cu telefonul, cu savonierele, cu Nikoanele. Cu orice, oricum, şi certîndu-se, de-i nevoie, cu însăşi pompierii pe care-i voiau pozaţi. Să facem poze!! Aş fi fost unul din ei.
Acum, văzuţi din afară, pfui, ce ridicoli par.. Nişte tipi de la o firmă, de lîngă, alergînd prin fum să prindă o poză cînd ţîşnea apa din tuburi pe amărîta aia de casă… Reuters, ce să mai… Televiziuni, fireşte. Maşini de CD, fireşte. Şe ş-a întâmplat aşilişa, mamaie?, fireşte.
Eu îmi păzeam maşina, care, prin firea lucrurilor, era în miezul problemei, flancată de 2 maşini de pompieri.
 
 
* bărbaţilor care vorbesc cu "mami", toată sila mea veşnică.
23 Comments leave one →
  1. 20 May 2008 1:00 am

    alt bloger cu tinuta si trena luuuuuunga; era sa-mi scapi. ce bine ca mai scrii. aici.

    p.s.
    vad un perma’ in commuri; sa fie chiar perma…
    salutari (macar aici); ca nu stiu pe unde mai scrii.

  2. permafrost permalink
    20 May 2008 1:05 am

    hello om, chiar el e, alte gheturi peste aceleasi obiceiuri ;)

  3. 20 May 2008 1:05 am

    daca toata sila o directionezi inspre barbatii care vorbescu cu "mami", pentru femeile care te abordeaza cu "scumpa" sau "papushea" ce mai pastrezi ?

  4. 20 May 2008 1:10 am

    dezghetam amintiri perma, dezghetam ingheturile!

    dar ce vad? un "A" care duce catre o alta pagina decat cea "binemicunoscuta"; "A"-ule tu esti, sa fi tu, chiar tu esti oare?????????
    tot prin straini? ce amintiri! de cine te mai ei azi? ampicilina erai!!! sa traiesti!

  5. 20 May 2008 1:11 am

    @A
    iei…
    dar ti-am aruncat o nada! ce ma bucur s ate vad pe weblog!!!!

  6. April permalink
    20 May 2008 1:24 am

    io-te, bai frate, fuge omu’ la o tigara si cin’ vine, gramezi de comentarii.

    @ perma: pai da, "dragutsa", asa rau a fost.

    @ omul: n-ai mai trecut p-aci de mult, ca io, iaca, cu scrisul si cu weblogu’.

    @ A: nu mai comentez. dar ma bucur ca am ce link nou sa pun la patratele. [sa-mi fi spus si tu, ce oameni, bai, ce oameni!]

    si al OMULui, fireste. dar cind o sa scape de majusculele alea din blogu-i, ca ma doare ochiul cind il deschid :D

  7. 20 May 2008 1:37 am

    ochiul iscodeste, mintea sfredeleste; fa ecranul mai mic si lasa-i pe altii sa-si aminteasca; macar prin asta sa raman si eu in amintirea multora. bafta!

  8. april permalink
    20 May 2008 1:50 am

    daca fac ecranu’ mic o sa vad numa’ cite-o litera o data.. :D asa ceva nu se poate.

  9. 20 May 2008 1:52 am

    in litera respectiva poate exista "o lume"!!!

  10. 20 May 2008 2:17 am

    Hai ca asta e chiar omul – numai el saluta cu Sa traiesti

    :))))))))

    Ce faci omule, mai combati ?!

    Aprilsea, nu te-nghesui cu patratica – nu vezi ca n-am spor?!

  11. 20 May 2008 2:21 am

    A-uleeeeeeeee
    mai mult… bat decat dot.com!
    ai o pana (nesmulsa) dintr-un porumbel (al pacii) de la mine!!!

  12. 20 May 2008 4:02 am

    saru-manaaaaa. sunt paduchi verzi, deci se rezolva mai usor. multu multu. uneori nici eu nu pot sa comentez al mine:D, antispamu e paranoic rau.

  13. permafrost permalink
    20 May 2008 12:58 pm

    hai mai mami, asa rau a fost? :))))

  14. April permalink
    21 May 2008 1:18 am

    cu placere pentru paduchi :)))))
    ma gindeam de mult sa fac insemnari cu subiecte d-astea, in loc sa ma bag la comentarii pe ici pe colo.

  15. 21 May 2008 1:42 am

    Eh da’ dar asta ar insemna sa ne transformam din bloggeri in oameni seriosi !!!

    Asa am si eu pe undeva o reteta de socata si alta de prajitura cu visine… daca te apuci de ceva sistematic ti le donez :)

  16. 21 May 2008 2:01 am

    reteta de prajitura cu visine??
    :D
    auzi, mido!

    eh, nu a dat seriozitatea si ordinea in mine. as vrea sa pot sistematiza insemnarile mele, cu acelasi font, cu taguri, si pozele, care-s cam in devalmasie acolo… dar astfel abonatii ar fi instiintati de insemnari noi, ceea ce n-ar fi cazul.

  17. 21 May 2008 2:42 am

    pe ce mail sa-ti scriu? cel de la profil + yahoo.com?

  18. 21 May 2008 7:39 am

    @puck: deh maica, daca nu ti-a placut la weblog ….

    :ppp

  19. 21 May 2008 12:39 pm

    aaa, multumesc pt paduchi, am si eu o intreaga familie pe trandafirii din fata casei, in plus au poposit si niscaiva omizi verzi care papa ca nesimtitele din bietii mei trandafiri :(
    lasa ca le vin eu de hac

  20. 21 May 2008 12:55 pm

    salutam si noi "puck’ul" pe mana A-ului! tot cu cartile, tot…

  21. 22 May 2008 7:20 am

    Nu de loc, modificarile nu genereaza anunturi de insemnari noi. Iar daca prima insemnare zice: inchis pentru renovare reveniti peste o saptamina…. nu mai ai nici o problema :)

  22. April permalink
    22 May 2008 9:21 am

    ba genereaza.
    chiar tu ai modificat pe a.weblog niste insemnari, si mi-au venit in mail. do believe, caci mi-ai fost exemplu.

  23. 25 May 2008 10:12 am

    io pentru javrele alea albe si verzi fac insecticid din apa cu detergent de vase si spirt.

    (si nu uita de timpitele care te ‘poopa’. merita si ele oleaca de ginduri bune.)

Leave a Reply

