Skip to content

@

21 Apr 2008
Dragii mei.
Ca să încep cu începutul: totul e bine.  […] Nea Vasile mi-a spus că v-a promis că se ocupă – ba chiar mi-a spus-o de vreo 20 de ori, probabil şi vouă, în telefon. Poliţaiul era cam bîhlit, că era cumva duminică, şi Florii, şi el voia la grătar, nu cu mine pe cap. […]
 
În rest.. aflaţi despre noi că suntem bine sănătoşi, ceea ce vă dorim şi vouă.
E vreme frumoasă p-aici, soare şi cald, ieri au fost 22 de grade.
 
Drumul a fost lux a-ntîia. Incredibil de curat, fără gropi şi cu asfalt foarte bun. Autostrada arată foarte bine, nu aşa cum o ştiam eu. Era aproape o autostradă europeană. La un moment dat am văzut munţii, de după un cîmp de rapiţă galbenă de te luau frigurile.
Nu se mai intră in Piteşti. Autostrada se continuă pe estul oraşului, e mare şi zdravănă, trece pe lîngă un lac de care habar n-aveam. Chiar m-am trezit zicînd “Băi, asta chiar mi-a plăcut!” cu glas tare, şi zău ca a sunat de parc-ar fi zis-o unchiu’.
La ieşirea de pe autostradă, în mai puţin de un km, e intersecţia aia mare care, mai nou, are “cedează” pe toate părţile. N-am putut să-i fac şi ei o fotografie, dar aşa era. Pentru că se lucra şi abia am putut să trec.. dintr-o parte în alta. În mod greşit, fireşte, am plecat un pic spre Rm. Vîlcea. M-am întors şi am intrat pe făgaşul normal. Eh. Mici scăpări.
În zonă, merii şi liliacul încă se gîndesc dacă să-nflorească. Numai corcoduşii şi cireşii au scapat de îndoieli.
La ieşirea din CdA era fum de ziceai c-au dat foc la grîne. Erau grătare, multe, grămezi, unii lîngă alţii, oameni ieşiţi ca insectele la soare.
 
La B., frumos şi foarte cald. N-am urcat pe uliţă pînă sus, m-am dus direct la izvoare, sperînd să găsesc linişte şi … linişte. Greşit. Ţugurlanul român ieşise la grătar şi în izvorul mineral stăteau beri şi coca cola la răcit. Astfel că statul la soare şi făcutul de poze au fost singurele bucurii. Era soare, cam prea cald şi uscat, aş fi vrut să fie mai umezeală, măcar acolo, nările mi-erau pline de fumul de la cele trei grătare şi urechile înfundate de “muzica” din maşini (trei, parcate în poieniţa aia), diferite ca ton dar identice ca stil, manele.
Ca să nu vă mai fie dor.
 
Izvorul are aceeaşi apă bună, pe care-o bei şi nu te saturi, în ciuda mirosului relativ neplăcut. […]
Vă sărut, şi ne e dor de voi.
 
 
N-am mai povestit cum la întoarcere era să fiu furată ca o proastă. Uite-aşa, stă omu’ prost de vorbă la telefon la doi metri distanţă de maşină, pe care o lasă vraişte, contînd pe faptul că nu era în sat, şi că în peripatetica discuţiei urma să vadă dacă se apropia careva. Ei bine, vedea o laie.
La un moment dat cînd priveşte spre maşină, vede pe unu’ care era aproape băgat în ea, pe geamul de lîngă şofer, fireşte, deschis pînă jos. Şi nici nu era măcar încuiată maşina.
Şi ăla nu era singur.
 
Ce să mai zic… am avut baftă că erau nişte diletanţi, care probabil s-au gîndit că dacă mă bag în maşină e ca să ies d-acolo cu o bîtă. Ei bine, nu, m-am băgat în maşină ca sa mă încui acolo, să bag cheia-n contact şi să ridic geamurile. Că unul din ei îmi tot zicea că să îl duc pînă-n Piteşti, şi dădea să se vîre pe uşă, în timp ce celălalt căuta, cică, ţigări, pe geam. A fost de vise rele, dar am scăpat întreagă şi nefurată. Cică îmi încărcasem şi eu niţel bateriile pe mal de rîu de munte.
 
poze: 1, 2, 3, 4.
30 Comments leave one →
  1. 21 Apr 2008 5:55 am

    Ce sa mai zicem, nu mai zicem nimic, bine ca s-a terminat rezonabil toata povestea…

  2. 22 Apr 2008 3:36 am

    oh, aventuri la izvoarele minerale :) bine ca esti ok. poze? unde poze?

  3. 25 Apr 2008 1:49 am

    bune si astea, noi ne bucuram. :)

  4. 25 Apr 2008 9:00 am

    au. chiar că rapiţă :)

  5. April permalink
    25 Apr 2008 9:47 am

    foarte. ca sa zic asa, asta e, alta n-avem.

    si-mi pare rau ca nu am putut sa fac close-up-uri la fleuricele, stilul meu, y’know. ierea gard. si mai ierea si oprirea interzisa pe banda de urgenta. :( eh, d-o poza, doo, :)

  6. april permalink
    26 Apr 2008 1:16 am

    oropsit sa le foloseasca????
    cine are masina de piine are piinica ecologica, si cuzanaci, si ce mai vrea sufletul lui s-al apropiatilor care-l roaaagaaaa.. ceea ce e frumos!

  7. 26 Apr 2008 2:20 am

    Aprilie, uite din patratele tale colorate, stind eu intr-o seara exagerat de mult cu mausul asupra lor am ajuns pe alte bloguri si de-acolo in cascada si tot asa.

    M-am ales cu doua belele:

    1. am dat peste un fotoblog in care am lasat chiar si un comentariu, (neesential) si in care erau VAI doua poze cu muntii care se vad din Bucuresti. Erau atit de frumoase incit nu puteau fi decit trucate, dar nu-mi pasa. Eu traiesc pe fundul unei mlastini !!!

    Mda, habar nu mai am unde e si cum se numeste blogul ala.

    2. am dat peste un blog unde am citit o insemnare urmata de 10-15 comentarii scrise de membrii unei secte. Secta oamenilor care incheie mesajul cu "o seara frumoasa iti doresc"

    Ce e asta? In ce cred? Cine i-a injectat si cu ce ?!?!
    Adresa acestui blog din pacate o stiu :(

    Auzisem ca umbla prin telefoane o alta formula de incheiere de pomina: iti multumesc pentru telefon (ma rog, multumesc pentru ca ai sunat…)

    Ma duc sa ma culc, cu aceste nedumeriri cu tot.
    Miine plec in expeditie dupa hrana pentru sarbatori.
    Miercuri am fost la Denie la o biserica la 30 de km, joi am fost la Denia mare la o biserica la 120 de km, vineri am fost la prohod tot la prima biserica, unde merg si in noaptea de Inviere. In fiecare din aceste zile am si prestat la locul de munca.

    La mine in cartier (in Bucuresti, desigur) erau biserici pe alese, la distanta de 15 minute de mers pe jos lejer. si daca puneam mersul pe jos jumatate de ora se faceau vreo 15 (bisericile la care puteam ajunge)

    Ei, ca nu-i da Dumnezeu omului mintea a de pe urma…

  8. 26 Apr 2008 2:22 am

    Abia acum vazui pozele. Da si aici e rapita in floare precum si tot soiul de zarzari, dar nu sunt munti (chiar de loc)

  9. 26 Apr 2008 2:48 am

    pai ie frumos, da’ cind ai de facut patru cozonaci uriasi plus pasca plus doua checuri in doua zile… sa vezi ce frumos devine atunci! :))
    brutarie-mi deschid, parol!

  10. April permalink
    26 Apr 2008 2:56 am

    dar neaparat. si repede! ca de cind astept! ia deschide tu o lista de subscrieri, sau fa un sondaj: care vrei neamule sa-si deschida vidal brutarie?! si-ai vedea, domnia ta, ce coada s-a face!

  11. 26 Apr 2008 3:15 am

    @A: cred ca stiu unde-ai nimerit. fugi cit mai poti.
    :D

  12. 26 Apr 2008 3:37 am

    De ce-ar trebui să te fereşti: de limba de plastic ! Să n-o confundăm cu cea de lemn decăzută din discursuri. Asta de plastic e decăzută din prestări de servicii de tip call-center, unde convorbirile telefonice se înregistrează, răspunsurile (formulele de salut) sînt pre-scrise şi ăia le repetă de sute de ori pe zi.

    Cum e cu putinţă ca un om de 30 de ani căruia îi dau telefon îngrijorata că nu mai dau de taică-sau-bolnav de cancer-în zilele în care urma teoretic să intre la cuţit, (pauză de respiraţie) deci cum e cu putinţă ca după această discuţie pe această temă el să-mi spună "mulţumesc că m-ai sunat". ?!?!

    Păi hai să ne revenim un pic din această cultură de tip call-center unde aia îţi mulţumeşte pentru că (repet) are un scenariu după care răspunde, şi în acel scenariu e scrisă replica adresată ţie pentru că eşti un (potenţial) client al firmei.

    Dar cu mine cum vorbeşti aşa? Păi în primul rînd că tu (interlocutor) nu ai nici un ghişeft la faptul că eu te-am sunat. Ori amîndoi avem ceva de comunicat, caz în care la sfîrşitul comunicării ne salutăm, nu ne mulţumim !!! ori eu te-am sunat pentru că aveam EU un interes la tine iar nu pe dos.

    A, dacă ţi-am dat o veste bună poţi să-mi mulţumeşti de veste, desigur. Sau , dacă te-ai bucurat că mi-ai auzit vocea poţi să-mi spui pe româneşte: ce mă bucur să te-aud – dar astea două se fac pe moment-deci imediat atunci cînd simţi bucuria că auzi vocea sau imediat cînd simţi că plezneşti de mulţumirea pe care ţi-o dă vestea cea bună.

    Nu la sfîrşit ca o înregistrare de-aia de la aeroport care exact la capătul benzii rulante iţi atrage atenţia incolor: mind your step, mind your step, mind your step. E degradant.

    În ce priveşte pe o zi bună va doresc asta e de-a dreptul împotrivă neamului.
    În româneşte zicem Bună ziua-care este o prescurtare de la Bună să-ţi fie ziua. Şi nu e nevoie de nici un import de pidosnica traducere, că nimic nu s-a schimbat în temelii.

  13. 26 Apr 2008 3:42 am

    Şi treaba e serioasă: cînd am dat de el, cel bolnav l-am pîrît revoltată pe fi-său şi tatăl mi-a spus: eh, e o modă, aşa zic mai toţi la sfisitul convorbirii, nu ştiu ce-o fi în capul lor.

    Probabil e o formă modernă de conflict între generaţii, nimic mai mult

  14. 26 Apr 2008 3:59 am

    maaaan.
    eu am formularea asta de la bunica-mea. ea spunea in telefon multumesc ca m-ai sunat. si eh, sa fim seriosi, nu cred ca era atinsa de morbul call-center. ea multumea mult, si eu m-am invatat asa. cind am fost in India mi s-a spus ca multumesc ca un indian pe vremea ocupatiei engleze, la orice nimic.
    oh, well.
    prin urmare, cred ca o sa m-auzi si pe mine.

  15. 26 Apr 2008 6:51 am

    Bre, io link la sectantii aia nu pun, ca sa intelegi despre ce e vorba – mai bine raminem asa ca-n gara – ca doar n-o sa ne certam dintr-atit, si-apoi vorba aceea, in gari oamenii SE MAI SI-NTILNESC !

    PS. hihihi indianco de demult

  16. 26 Apr 2008 6:52 am

    Si multmesc pentru identificare pozelor cu carpatii bucuresteni. Mi se pare fantastic fasptul ca poza nu-i trucata

  17. 26 Apr 2008 6:53 am

    Cu bunica e altceva, si aia e singura relatie in care multumirea e chiar cuviincioasa, pentru ca ea se citeste drept: multumesc pentru faptul ca nu uiti de mine.

    In general batrinii se tem sa nu fie uitati si din pacate nu se tem ei chiar degeaba.

  18. April permalink
    26 Apr 2008 6:58 am

    pai nu pune, neah, ca nu vreau sa stiu. m-ati lamuritara voi.
    muntii se vad diminetile de primavara, dupa ploaie. atunci iti si dai seama ca-s munti, ca sunt albi. in restul anului nu se observa ca nu e contrast.

  19. 26 Apr 2008 9:38 am

    Draga A,
    Pozele cu muntii vazuti din Bucuresti erau reale. Cred c-ai ajuns la Ionut in blog, lupinguri.blogspot. Eu acolo am vazut o poza cu muntii. Sincer, nici eu nu credeam ca se vad, dar intre timp i-am vazut chiar eu. Au mai circulat pe net poze cu muntii, si cind o sa mai capat o sa-ti trimit. Retine, te rog, nu sunt trucate: chiar se vad. Cu un pic de bafta, daca n-as fi stat la etajul 9 ci pe la 12, i-as fi vazut din camera mea.

    Am si eu o nelamurire: avind in vedere ca eu termin discutiile telefonice, citeodata, cu ‘multumesc pentru telefon’, si mailurile cu ‘o zi buna’, sau ‘o seara frumoasa iti doresc’, sunt membra a aceleiasi secte? Cu siguranta nu m-a injectat nimeni cu nimic, ca fug de injectii ca …
    Acuma, zau, de ce anume ar trebui sa fug?

  20. 26 Apr 2008 12:24 pm

    (@aprilsea: banuiesc – ba nu, stiu sigur :) – ca tu nu-ti festelesti interlocutorii inainte de-a le ura o seara frumoasa.
    dar ie mai multe de povestit, mai lasam si pe-altadata.)

  21. 26 Apr 2008 12:34 pm

    beshleaga, iti dau bataie :-)
    ai grija de tine

  22. Aprilie permalink
    26 Apr 2008 12:35 pm

    nu.
    da’ nici nu intelesesem ca aia se fac de 3 lei si dup-aia-si ureaza o seara frumoasa…
    neah. vezi, daca n-am toate datele problemei. :D doamna prefesoara m-a indus in eroare de greseala.

  23. Aprilie permalink
    26 Apr 2008 12:39 pm

    da-mi! uite ce era sa pats.
    bataie virtuala sau live?!?!?!?!?!?!?!?

  24. 26 Apr 2008 12:41 pm

    @aprilsea: ei, de fapt ii festelesc pe altii. dupa care isi fac urarile cu pricina. la fiecare comentariu. ceea ce deja, vorba lui A…

  25. April permalink
    26 Apr 2008 12:45 pm

    looolllll
    dureros. habar n-aveam. vezi, la ce e buna limitarea accesului la internet de la serviciu? ai asa.. o jena.. sa mai bati cimpiile cu acelasi elan, chiar daca paginile se deschid.

  26. 26 Apr 2008 12:52 pm

    dar decit sa ne-ntristam, mai bine-un cintec vesel sa cintam.
    am termenat cozonacii. trecem la chec si pasca.
    deci iti spun io, cine are masina de piine ie oropsit!

  27. 26 Apr 2008 12:58 pm

    (cimpiile verzi mai ales :)))

  28. 27 Apr 2008 9:08 am

    Cristos a-nviat !

Leave a Reply

