Skip to content

miuzek

17 Mar 2008
Citesc pe lastfm despre Dead Can Dance, comentariul unuia: “Great
band, I love them for 3 years”. Mda. Great band, într-adevăr, eu îi iubesc de 18.
Şi mi-am adus aminte …
 
În singura dată cînd a ieşit tata din ţară, în august 1990,
pînă peste baltă, mi-a adus de la gazdele d-acolo o caseta audio pe care o mînă
scrisese Food For Thought / Lonely is an Eyesore –  două compilaţii. La vremea aia nu ştiam cu ce se mănîncă, dar aşa a fost, food for thought.
 
Aşa am aflat de Dead Can Dance, erau pe compilaţia aia. Alături
de Cocteau Twins, Throwing Muses, Clan of Xymox, This Mortal Coil. Mda. Pentru
mulţi numele astea nu-nseamnă nici acum nimic.
În ’91 începuseră s-apară vînzătorii de casete din Romană.
Unii aveau şi xeroxuri dupa coperţile originale ale albumelor respective –
extraordinar! Apoi am găsit un amic jumatate ungur, de prin Tg. Mureş or so, care-avea cărţi editate în Ungaria, cu componenţe, titluri, albume, etc etc. CĂRŢI
despre muzica mea! Google încă nu se inventase. Nu-nţelegeam o boabă din
explicaţiile lor, dar copiam numele trupelor şi titlurile albumurilor şi
mă-nfiinţam la amicii din Romană, să-mi iau muzica. Într-un an am luat peste o
sută de casete cu tot felul de muzici, pe care dup-aia le compilam de una
singură într-un my personal best. Aşa am luat toată discografia Cocteau Twins şi Dead Can Dance – toată de pîn’ atunci – şi am început s-ascult indie-rock,
indie-pop, alternative, punk, industrial, mmm…
[peste ani, în epoca Napster & Co, stăteam nopţile pe dialup şi-mi luam muzicile cu viteze ameţitoare de B/s, nici măcar K/s,  îmi puneam ceasul să sune să mă trezesc să mai împing la download, să închid telefonul dacă n-aveam baftă, etc.]

Aşa am nimerit şi peste Laurie Anderson (are o melodie în
Japoneză şi cred că aşa am găsit-o) – ţin minte că-n mai ’94,
la Eurocon, am pierdut o dimineaţă căutînd o adresă a unui tip care-avea mai
multe albume cu ea, să le copiem pe casete. Nu l-am gasit. Aşa am nimerit şi
peste Mari Boine, eskimosa pentru care m-am suparat pe un coleg de facultate (I
did that!) că deşi eu i-am recomandat Gula Gula, primul ei album, el l-a cumparat şi nu
mi l-a împrumutat decît cînd s-a saturat de el – lucru firesc, de altfel, dar ţin minte c-am pus botu’. Niţel mai tîrziu am găsit Jan Garbarek, Anne Clark,
Agnes Buen Garnas.

Tot pe la vremea aia m-am împrietenit cu doi tipi (ehei, şi
ce tipi!) (ce mică şi bleagă eram la vremea aia) (şi nici acum nu-s mai brează)
(doar comentez) care făceau e
misiunea Kăminul Kultural la Fun Radio. Top 10 al emisiunii era bazat, la începuturi, pe casetele date de mine; chiar îmi aduc
aminte că urma să plec în vacanţă, în tabără, şi a trebuit să dau o fugă pînă
la sediul din Parcul Carol, să le las nişte casete. Trecusem deja pe la Radio
Contact, din martie ’90 pînă cînd au plecat din Arhitectură – ar trebui să
scriu şi despre prietenia mea cu Radio Contact…  

Astfel mi-au trecut prin mînă, prin urechi şi prin suflet grămezi
de Enya şi Clannad, Talking Heads, Pixies, Sugarcubes – şi ce vocalistă, ce
vocalistă!! ;) –, Lush, Siouxie and the Banshees, Bel Canto, Elizabeth Frazer şi Cocteau Twins, un pic de Sisters of Mercy, primul NIN, Dinosaur Jr., Pearl
Jam, Sonic Youth, nişte Cabaret Voltaire, Laibach (7 casete erau numai ei, dar
cînd au fost anul trecut în concert la sala Agronomia – agro-no-mia?! wtf –  nu m-am dus),
Green Day, şi înapoi la Sex Pistols, Ramones, Clash, The Exploited, Toy Dolls şi Dead Kennedys (epoca punk a durat ceva!), şi iarăşi Throwing Muses, Belly,
the Breeders şi Frank Black singur. Mai încoace, prin 90 tîrziu, într-un
noiembrie, îmi tăiam venele pe lung, pe ploaie, cu Portishead & triphop.
Şi da,
U2 are un loc special în inima mea înca de prin ’86.
 
Ştiu numele astea de +/- 18 ani. Şi n-am povestit despre casetele video cu muzică, topurile MTV ale anilor 80, cum ne-adunam, colegi de liceu, la mine, să ascultăm muzică la video. Alţii vedeau filme :)

În ultimul timp sunt mai soft. Punk a rămas o plăcere rar exersată, Indie şi muzica anilor 80 mi-e dragă şi zîmbesc la aducerile aminte. Am dezvoltat world music.
Eu nu prea văd filme. Eu doar ascult muzici. Cu M.
 
Iar azi, cică:

 

What type of PUNKER are you???

Punk Rocker!!!

Bad Religion(pictured), Pennywise, Mike V and The Rats, etc:You’re somewhat of a punker. You kind of have the opposite effect of a poser. You don`t really tend to have the look of a punker, but you play the music. One of my favorite kinds of punk!

Personality Test Results

Click Here to Take This Quiz
Brought to you by YouThink.com quizzes and personality tests.
 

11 Comments leave one →
  1. 17 Mar 2008 2:57 am

    He, he, ce vremuuuri! Tu mai asculti Lonely is an Eyesore? Am vrut s-o ascult chiar acum 2 zile, dar am uitat.

    Si zici asa cu Marie Boine, n-a vrut ala sa-ti dea caseta? :))

  2. 17 Mar 2008 3:10 am

    n-a vrut, bai! incapatinat om, n-ai crede ce sta intr-unii!! ;)

    da, mai ascult.
    hugz. mi-e dor de vremurile alea, de halit mazare fiarta cu betsele, etc.

  3. 17 Mar 2008 4:07 am

    patru paranteze una după alta? hihihi
    da.

  4. 17 Mar 2008 4:45 am

    da, napezile de alta data!
    hugz si tie!

  5. 18 Mar 2008 7:08 am

    pe ala mic si pletos parca il chema Klaus, nu? Sau aberez eu?

  6. umma permalink
    18 Mar 2008 9:29 am

    Daaa, Klaus, cat m-am chinuit aseara sa-mi amintesc!

  7. April permalink
    18 Mar 2008 9:39 am

    Klaus, intr-adevar!
    n-as mai fi stiut.

  8. umma permalink
    18 Mar 2008 12:28 pm

    Ce-mi facusi, Aprilule? Acum o sa visez toata noaptea (la) muzica progresiva, concertele de jazz din Preoteasa, apoi de la Sala Palatului (Chick Corea, eheeeei), primul "Woodstock" romanesc, din 91, din Parcul Tineretului – mai am inca insigna, camerele de camin cu viniluri (Weather Report – yumyum!), baiatul ala mic si pletos care vindea casete la Universitate, caietele cu lyrics si discografii, Ghidul Rock cumparat de la Anticariat si carat peste tot cu trenul si… si… si……..
    ………

  9. 19 Mar 2008 11:36 am

    la romana iereau mai multi vinzatori. da… si io cautam blood, sweat and tears, imagineaza-ti :)))

  10. sag permalink
    27 May 2008 3:56 am

    …deci, de la dreapta la stanga, Lemmy cu al lui pitic filozof vanzator la prima taraba, respectiv cea vizavi de cofetaria Casata, urma Mosh cu o taraba mai micutza dar cu un catalog (1leu minutu`)la care ma gandesc si azi (siouxie/swans/sisters of mercy/fields of the nephilim etc), apoi Macha (exbassistul singurei trupe misto d-atunci-Tectonic) cu mine si linia tarabelor unde gaseai MUZICA se incheia frumos cu Gabi Gombos, fara dinti in fata dar cu tot ce insemna black metal pe taraba. misto

  11. April permalink
    27 May 2008 4:04 am

    a………..oleu.
    da. aferim.

Leave a Reply

