Skip to content

eu nu

14 Mar 2008
Se dă:
Faceti voi o leapsa de-aia ca va dau eu subiectul:
Votati Brancusi

http://www.saatchi-gallery.co.uk/artvote/
E ceva foarte serios !

 

Şi verificarea:
 
Bre, l-ati votat pe Brancusi cum v-am instruit ?!
 
 
Foarte frumos, interesantă listă. Aş putea să ştiu care-i finalitatea topului?
Şi, nu vă supăraţi, dacă tot pot să votez cu nemiluita pe oricine, pot să nu votez cu Brâncuşi?
 
Hai să votăm cu românii, ca s-arătăm c-avem spirit naţional. Ne mîndrim cu Nadia, cu Celibidache, ba mai nou şi cu Costică Busuioc. Sunt români, şi pentru că fac sau au făcut ceva – pentru ei, pentru că le plăcea, pentru că aveau nevoie de bani, pentru că aveau talent – îi asigurăm de toată stima noastră. Băi, ce tare e, a muncit şi s-a ajuns, e eroul meu. Dar n-aş putea munci ca el, oh, nu, eu ştiu însă să stau la gard şi să comentez. Eu nu fac ceva de calibrul ăsta, dar ştiu al naibii de bine să fac pe marjoreta: Hai ai noştri! Huideo la ăilalţii, că nu-s d-ai mei! Sau, şi mai rău, m-a făcut mama fără noroc, şi eu ştiu să, da’ pe mine nu m-a-ntrebat nimeni. Îmi umflu pieptul de aramă cu nouă vieţi în el, toate româneşti, şi sforăi patriotard.
[Că tot e atîta tam-tam cu băiatul ăsta de-a uimit spaniolii, ieri la tv. le dădeau lacrimile cocoanelor vorbind despre el. Dacă nu se băga în concursul ăsta n-ar fi ştiut nimeni că Pavarotti din Banat spăla vagoane de tren în gara Timişoara.]
Mă enervează românismul fluturînd, afişat, bătut cu pumnul în piept. Ca şi orice alt fel de naţionalism, şi oh, n-aveţi idee ce bine-l cunosc, din familie.
 
Haideţi să haidem, cu copyright-ul de rigoare. Indiferent cu cine intră în competiţie, chiar dacă ne place sau nu, dacă ne simţim reprezentaţi de ceea ce-a făcut sau nu, dacă pricepem ceva din arta lui sau nu, hai să-l votăm că e d-ai noştri. Băiat bun, îl ştiu io, mi-a zis mie cineva. Şi dacă iese, dă şi el un mic ş-o bere după.
Of.
Nu rezonez la Brâncuşi. Ah, da, e român.
ŞI? Nu pot. Zău.
Claude Monet mi-a pictat mie. Iar Dali (care-i hăt în jos pe listă, ai naibii spanioli, nimic nu fac!), Gustav Klimt, Auguste Renoir, Rodin, Munch, Miro, Giacometti, W. Kandinsky, Henri Matisse, Paul Signac, R. Tagore (auzi, sub locul 200! Nici indienii nu-s buni de nimic!) şi Le Corbusier îmi sunt mai aproape de suflet decît Brâncuşi.
 
A bon entendeur, salut!
19 Comments leave one →
  1. 14 Mar 2008 1:13 am

    @April, este fascinant cum literatura si pictura au avut influente comune. Ex: simbolism=impresionism si asa mai departe. Era o vreme cand ma pasionau similitudinile astea, dar schimbandu-mi preocuparile dramatic, mi-a mai trecut…

  2. 14 Mar 2008 2:23 am

    dar eu daca sunt cul(t) cu cine votez?

  3. 14 Mar 2008 2:43 am

    Draga mea, asa am primit-o, asa am trimis-o.
    Oricum legile marketingului spun ca orice reclama chiar si aia negativa e reclama, deci cu sinceritate iti multumesc.

    Asta e. Mie imi place Bucurestiul, chiar si sub zapada si imi place Brancusi (care mi-a placut dintotdeauna) cu mamaliga si cu sampania lui cu tot.

    Topurile de orice fel sint stupide. Nu-mi place ideea de vot, dar ma gindesc: daca l-am votat eu pe Basescu, de ce nu l-as vota si pe Brancusi? Amindoi ma reprezinta, dar parca Brancusi oleaca mai altfel decit marinaru’ – si masa tacerii parca oleaca mai altfel decit Elena

    http://www.copolovici.ro/blog/2008/02/28/qed/

  4. 14 Mar 2008 2:46 am

    Subliniez: amindoi ma reprezinta pentru ca sint romani.

    Cind traiesti dincolo de granite adevarul asta devine subit edulcorat.

    Aici s-ar putea sa avem puncte de vedere puternic divergente, chapeau !

  5. umma permalink
    14 Mar 2008 3:10 am

    Am votat Miro (el mi-a pictat mie), Duchamp si Pollock. Din partea de jos a listei nu stiu niciunul, deci ma apuc de scotocit. :)

  6. April permalink
    14 Mar 2008 4:18 am

    Si mie-mi place Bucurestiul.
    Si arta.
    Si oamenii care fac ceva, care ies din tipare, care au un vis pe care si-l duc la capat, un hobby care ii reprezinta, etc etc.
    Cit despre trairea dincolo de granita, nu stiu, nu ma pronunt.

    Multumesc, oricum. Mi-ai dat ocazia sa votez pentru niste nume.

    @ umma: stii, lista de oameni pe care i-as vota (si pe care i-am votat, pina la urma, chit ca intrebarea ‘la ce folosete’ ramine) era mai mare. Si drip-painting-ul e frumos, si despre dadaisti aveam o fraza intreaga, care a iesit la editat ;) That’s it.

  7. 14 Mar 2008 4:30 am

    Ba te pronunti ca doar stii a cui e semnatura A, si inca te pronunti dind citate de pe alte bloguri fara sa le mentionezi ca atare. Dar vorba colindatorilor: decit sa ne certam mai bine un cintec vesel sa cintam :)

  8. April permalink
    14 Mar 2008 4:53 am

    Sigur ca stiu a cui e semnatura. Doar eu te-am invitat sa zici aici daca ai ceva de zis, in lipsa de blog personal. Si e bine ca zici si ca ne-arati chestii. Nu e corect sa ne-mpingi la vot cumvashilea, pune tu stampila un’e zic io.
    Ziceam ca nu ma pronunt la cum e cu traitul in alte tari si pudrarea realitatilor romanesti in lipsa.
    Hai sa cintam un cintec aroman, macar. A fost doamna la concert? Ca n-am sunat-o s-o, ahem, verific ;)

  9. 14 Mar 2008 4:57 am

    Nici eu n-am sunat-o

    :((((((((((((

    PS. Nu e corect, e cu totul si cu totul subiectiv.

  10. April permalink
    14 Mar 2008 5:01 am

    Pai sa o suni! Ca te-astepta ca p-o zmeura coapta. Armanii ca armanii, da’ ce mai face omu’, cum ii e, lacrimi in voce si d-alea, de nu stiam ce sa zic io, d-aci, ca faci…

  11. 14 Mar 2008 7:30 am

    Bine,o sun miine seara

  12. 14 Mar 2008 10:04 am

    De cand caut eu pe cineva
    care NU rezoneaza cu Brancusi ala!:))
    Te pup de bucurie!!!!!!

  13. 14 Mar 2008 10:04 am

    Haideti sa haidem, asa e, instinctul de turma en vogue…
    Mai, dar pe Brancusi eu l-as vota, am sa vad despre ce e vorba…

  14. 14 Mar 2008 10:11 am

    Am votat impresionistii, pointilistii, suprarealistii, Matisse, Monet, Renoir, Cezanne,etc. am votat Picasso, Miro, am votat tot ce-mi spunea ceva de-acolo. L-am votat si pe Brancusi ca mie-mi place unicitatea lui.

  15. April permalink
    14 Mar 2008 10:13 am

    foarte frumos, Greenfield.
    Inteleg ca-ti place si unicitatea lui Monet, Renoir, Cezanne, Picasso, Miro, etc.. nu? ;)

  16. 14 Mar 2008 10:26 am

    April, exista o arie larga de pictura care-mi place, dar in general imi place culoarea, imi place decorativul, frumosul, dar imi plac si cuidatii, pictura abstracta, suprarealista. Breugel de exemplu, ma fascineaza, dar nu imi place. Iar pictura naiva, imi ridica semne de intrebare… Van Gogh este superb, dar nu stiu daca e pe lista…

  17. April permalink
    14 Mar 2008 10:42 am

    inteleg, Greenfield.. ziceam ca toti sunt unici, nu numai Brancusi. well.
    da, mie-mi place secolul XX cu totul, mi-e draga toata arta lui, si scriitura, si pictura, si arhitectura, toate ideile lui.. e minunat.

  18. 14 Mar 2008 11:16 am

    păi cine a zis să votezi în contra a ce simţi? :)

  19. 15 Mar 2008 2:50 am

    mie imi place. amesteci pasare in spatiu cu un pic de cautare si cu niste alcohol sau altceva mai bun si s-ar putea sa placa oricui. oricum munch rules si de la munch sari usor si la brancusi. parerea mea. hic.

Leave a Reply

