Skip to content

toamna

23 Oct 2007
Descoperirea zilei: Lipton green tea ‘orient’.
Merge cu o picatura de lime. Nu are arome indiene, nici
japoneze. E oriental si atit, ca parfumurile. Nu-mi aminteste de

India, dar se
inspira.

Anul trecut descoperisem Pu-Erh.

Cam asa beau eu ceai; citeva
cani pe an, toamna.
 
Avem o vecina careia i-a murit sotul la inceputul lui
Septembrie. El era de un bun simt rar, era o umbra de om, incercind sa
deranjeze cit mai putin. Fumatori amindoi, pe el l-a razbit si de citiva ani
tragea de boala, internari, operatii. Singuri, n-au avut copii. Acum a ramas
ea, el a facut o pneumonie si s-a stins in vreo 4 zile, ea-si tot imputa c-ar
fi trebuit sa-i faca nu-sh ce combinatie de injectii (e asistenta medicala) si
ar fi scapat… Din cind in cind vine la mama, la discutii ca-ntre cocoane.
Din cind
in cind ma nimeresc si eu, venind de la servici.
 
Atunci vad in ochii ei invidie. Invidie trista, surda, muta,
obosita, veche si stearsa in ani, dar inca prezenta. Mama ciripeste vesela c-am
venit si ca o mai scutesc de statul cu tata. Ea se uita la mine cu ochi stersi,
si jumatate de fata ii ride, jumatate ii plinge. Se uita la mama, si o
invidiaza ca ma are. Citeodata ne roaga sa-i mai luam una alta de pe la
magazinele alea mari unde mergem, Cora, Carrefour. Apa, asta vara.
 
Am vazut-o si aseara, si-mi venea sa-i spun, pe cind vedeam
cu ce privire se uita la mine, sa stea linistita, ca eu o sa fiu ca ea.

 

16 Comments leave one →
  1. 23 Oct 2007 3:59 am

    fenomenal, aprilule, m-au trecut toti fiorii, in toate sensurile, citindu-ti insemnarea asta…….

    as fi tentata sa spun ca in povestea despre tanti aia, multe lucruri stateau in puterea ei sa le schimbe: sa se lase de fumat, sa faca poate alte alegeri……dar nu zic. zic in schimb ca tanti aia pun pariu ca nu scria insemnarea cu prietenii de acum cateva saptamani.

    scutura-te, aprilule, de ganduri negre si de karme proaste…..

  2. april permalink
    23 Oct 2007 4:09 am

    multumesc mult.

    drept concluzie: nu i-am spus vecinei, dar i-am zis mamei observatia mea. si ea zimbea, si am vazut, pe masura ce vorbeam, cum i se aduna zimbetul de pe fatsa.
    apoi, dupa citeva secunde bune, a oftat. atit.

  3. 23 Oct 2007 4:37 am

    auzi, nu e asta oare primul pas, constientizarea? identificarea unei probleme? poate tanti aia tocmai de asta ti-a nimerit in cale, sa iti aprinda becul ala cu idei bune de deasupra capului si sa te gandesti ca "asa nu". ca un fel de clopotel de alarma.

    si daca tot ai asa spirit de observatie, sa te gandesti si cum faci ca observatia asta sa fie incorecta in viitor…..

    as zice ca insemnarea asta e de fapt un fel de "ia uite ce ne cotropesc pe noi turcii si ne ard granele si satele……la lupta"!

  4. April permalink
    23 Oct 2007 4:47 am

    cind o sa te saturi sa faci ceea ce faci, sa te-apuci de cursuri motivationale.

    Departe
    motivational couselor

    am zis. (cu toata sinceritatea)

  5. 23 Oct 2007 4:59 am

    of…:) la cat obisnuiesc sa imi plang singura (mie insami) de mila, a trebuit sa inventez si ipostaza "Departe, tragator de maneca si de perechi de palme pt revenire la viata".

    dar sa stii ca o sa ma fac cu dubla specializare, voi oferi si umeri/urechi de ascultat ofuri dar si heirupisme.

  6. xxl permalink
    23 Oct 2007 9:17 am

    Eu votez cu Departe, cine mai vine la vot? Cine mai crede in schimbare?

  7. tantzel cam la fel si el permalink
    24 Oct 2007 1:56 am

    ce sa zic? ca si io ma tot uit in jur si ma vad cindva la fel? :(
    De-o vreme s-au inmultit coincidentele in jurul meu.
    Am scris ca mi-a venit brusc. Si nu voi sa sterg. Da tu nu ma lua in seama, ia-o in seama pe Departe!

  8. tantzel oarecum bucuros permalink
    24 Oct 2007 3:10 am

    @departe si xxl: :))
    (adica va zimbesc larg si cu drag)

  9. mack, udă la picioare permalink
    24 Oct 2007 7:40 am

    aaaoleu, cocoană, ce te năpădi toamna.
    ia, nasul sus. vine concertuul, acuş-acuş.

  10. 24 Oct 2007 9:09 am

    Bravo Tantzel! Iata un vot acordat in cunostinta de cauza.

  11. 24 Oct 2007 11:32 am

    da, da, io stau aici cu carnetelul in mana si daca sunt destule voturi pt schimbare – apoi sa se faca schimbare! :)

    iar tantzel…mai lasa naibii coincidentele, si numestele trageri de maneca. :)

  12. 25 Oct 2007 3:46 am

    A, nu mackule, pin-aici!
    Toate ca toate da’nu puneti voi toate fandacsiile voastre in circa toameni. S-avem pardon.

    Ca odata m-apuc si scriu aici virsta la care am pus pirostriile, sa va dati seama ce pustoaice cazute in reverii lirico dramatice pe coarda sol imi sunteti.

    Haida de, parca ti se-ntimpla ce vrea suma aia de cifre scrisa in buletin…. ti se-ntimpla numai si numai ce-ti doresti cu inversunare!

    Cere si ti se va da.

  13. 25 Oct 2007 3:47 am

    Concluzie: cu cintec inainte mars, ca e ziua armatei!
    Ca-n fiecare toamna.

  14. april permalink
    25 Oct 2007 3:51 am

    i-auzi una: stiu la ce virsta.
    i-auzi doo: fatsa de alta lume, sunt o baba coapta si nebuna. deci sunt la mijloc.
    i-auzi trei, patru si cinci: toamna ma demoralizeaza. numai pe mine, nu si pe mack. mack ma moraliza :)

  15. 26 Oct 2007 9:46 am

    :)

  16. 28 Oct 2007 9:52 am

    Să te ferească Dumnezeu de "plăcerea" de a rămâne "babă singură"… nu e deloc plăcut.

Leave a Reply

