Skip to content

spleen and ideal

1 Sep 2007

Ar fi pentru a treia sau a patra oara cind vorbesc de Beatles aici. Si nici macar nu sunt mare fan, nu le stiu versurile – mai mult ca oricine altcineva, fireste ca la majoritatea teambuilding-urilor s-a nimerit sa se cinte, la karaoke sau nu, Beatles – nu ii ascult in masina sau dunno where, nu sunt fan 60s 70s, nu ma impinge vreo stima deosebita.

Decit pentru icon-ul Beatles. Pentru ce-au insemnat ei atunci cind au fost. Pentru 4 chaps britoni care au incintat lumea. Pentru Beatlemania. Si nu in ultimul rind, pentru accentul englezei lor, eu preferind de o mie de ori un accent stiff-upper-lip englezesc decit o morfoleala

americana
.

Azi, fiind zi din aia cind mi-as taia venele pe lung, toamna, ugh, septembrie, dublu ugh, intii a lunii (in 2007: 1 ianuarie – la munte, 1 aprilie – in VV, 1 mai – la munte, 1 iunie – in VV, 1 iulie in VV), triplu ugh, azi, ziceam, am nimerit peste un fel de reportaj despre Beatles. Mi-a prins tare bine. Erau tineri, veseli.

 
Hi, I’m Ringo, and I play the drums.
Um-hi, I’m Paul and I play, err, the bass.
I’m George and I play a guitar.
I’m John and I too play a guitar. Sometimes I play the fool.
 
Trebuie sa-i auziti spunind asta. Aici.
Si urletele fetelor. Pentru asta da, pentru asta-i iubesc pe Beatles-i. Pentru urletele alea. ‘Fetele’ nu erau numai teenagers. Erau de toate virstele, inclusiv babutse coapte, dupa cum veti vedea. Trebuie sa fii un om foarte special ca sa faci lumea sa urle asa de fe-ri-ci-re.
 
 
Sh-asa.
Stiti voi ce-nseamna sa ai prieteni? Prieteni din aia care – am mai spus-o – vin sa stea cu tine pe aeroportul tau de tranzit, sa-ti pazeasca bunurile ‘Hai, uite, am venit eu, acum poti sa dormi’. Prieteni care-ti fac cadou chestii pe care nici n-ai apucat sa gindesti ca le-ai vrea, sau chestii pe care stiu ca ti le doresti de mult. Prieteni care te tin de cap cind borasti dupa o betie crunta. Prieteni care vin la gara dupa tine cind nu-i astepti, sau iti spun ca, de ai nevoie, pot sa te ajute cu bani. Prieteni care-ti imprumuta cartile pe care nu le-ar da nimanui. Prieteni pe care-i poti suna in creierii noptii tale singuratice si bihlite. Sau care te suna ‘ce faci bai, dormi? Hai la o bere si o tigara la Bibi’ acel Bibi, fireste, ce daca-i ianuarie, avem voie sa visam impreuna. Prieteni cu care-ai facut baie-n fundul gol in ultimii 15 ani, si nu ti-a pasat ca intre timp fundul ti-a crescut. Prieteni linga care te poti face de ris, si o faci linistit si asumindu-ti mistourile ce vor urma. Prieteni care vin cu sosuri neauzite si cu ingrediente gindite anume, intr-un loc unde cindva o conserva era minunea lumii, si sapa o vatra dubla ca sa gateasca, la wok, nu-sh ce chestie nemaipomenita si incintatoare de papile – si e cu atit mai misto cu cit o maninci stind in fund pe iarba, si nu la vreun restaurant de fitse. Prieteni carora le sta inima in loc cind aud ce nastrushnicii ai facut acum citiva ani. Prieteni cu care ai facut si tu, la rindul tau, chestii pe care parintii nu le stiu, poate o sa le spui copiilor la batrinete, trecindu-le pe lista de ‘asa nu!’. Prieteni carora le arati un SMS trimis de ei acum 3 ani, si-ti arata la rindul lor un SMS de-al tau, de-acum 4. Prieteni cu care nu te vezi de niste ani, si cu care poti relua discutia de unde ramasese, de parca anii aia nici n-au fost. Prieteni care stiu sa-ti puna un zimbet pe fata, sa-ti scoata disperarea de pe lista de prioritati, macar pentru citeva ore. Cu care poti vorbi despre acelasi apus de soare vazut din locuri diferite. Prieteni care te duc cu masina in locuri, in timp ce tu stai cu picioarele in sus pe bancheta din spate, citind, versificind, dormind. Prieteni care-ti trimit un script ‘cu dedicatie’ pe mail, facut special pentru blogu’ tau, ca n-arata bine nu-sh ce.
 
Eu am prieteni d-astia. Si 80% din cele de mai sus mi s-au intimplat chiar mie. Sunt un om bogat.
 
Ceea ce va doresc si dumneavoastra.
11 Comments leave one →
  1. 1 Sep 2007 11:41 am

    bre, ce dor mi-ai facut de anumite vremi… pfffiuu… ce treaba. am impresia, uneori, ca am luat-o pe o cale gresita, ca ratez asa de multe trebi in viata.
    oricum, multam pentru ultimele insemnari, made my days :)
    al’fel spus, inca-s pe-aproape, cetesc din fidridăr.

  2. April permalink
    1 Sep 2007 11:44 am

    oooo….
    sa fii sanatos, Mr. Subi.
    cred, totusi, ca daca te uiti in jur si te cauti in suflet, poti vedea ca ai despre ce sa scrii o insemnare asemanatoare. zau.

  3. 2 Sep 2007 1:02 am

    Vreau si io asa :)

  4. 2 Sep 2007 6:56 am

    Her majesty’s a pretty nice girl
    But she doesn’t have a lot to say
    Her majesty’s a pretty nice girl
    But she changes from day to day
    I wanna tell her that I love her a lot
    But I gotta get a belly full of wine
    Her majesty’s a pretty nice girl
    Someday I’m gonna make her mine
    Oh, yeah, some day I’m gonna make her mine

    http://www.stevesbeatles.com/songs/her_majesty.asp

  5. 2 Sep 2007 11:26 am

    Uf, da. Astia da prieteni. Sa ii pastrezi sanatoasa. :)

  6. ovi91 permalink
    2 Sep 2007 12:16 pm

    frumos.prea k sa fie adevarat.oi fi prea tanar sau nu mi-am ales bn prietenii..who knows…viatai inainte cel putin in cazul meu.si bv pt prieteni alesi ;)

  7. April permalink
    3 Sep 2007 1:04 am

    o sa-mi infig dintii in ei cu prima ocazie. thank you.

  8. 3 Sep 2007 2:19 am

    de-as fi un bloggar de succes (si ce bine ca nu sunt!!) as spune ca am dat brinci Beatle-maniei de la posturile noastre de radio.

    Ieri dimineata la Radio Europa FM eram intrebati de anii 70 si ce-au insemnat Beatles pentru noi. hm. azi am ascultat pe sarite, la diverse posturi, mai mult Beatles decit in tot 2007. double hm.

    e doar o coincidenta. stiu. da’ s-a nimerit misto.

  9. 3 Sep 2007 3:28 am

    Pentru prietenii tai si pentru prietena lor… :)
    (m-am emotionat, nu’sh de ce.)

  10. April permalink
    3 Sep 2007 3:44 am

    O MIE DE STELUTE?!
    da’ ce-am facut?!?! sarumina.
    o sa le-mpart cu prietenii mei… cu siguranta…

    Hugs!

  11. 3 Sep 2007 12:52 pm

    frumos rau de tot, aprilule…….si da, mi-ai pus un nod in gat……e greu sa te gandesti la anumite lucruri, la anumite circumstante…..tine cu dintii de prieteni, zau :)

Leave a Reply

