Skip to content

Construction time (2)

11 Aug 2007

Am primit un mail intelept. Risc mult cu comportamentul meu,
asa e. De revizuit. De sters. De pus frina.
 
Deci.
Am umblat ceva prin
tara in
ultimul timp, ziceam.

Romania
se defriseaza [link si link reprezinta partea stinga si dreapta a aceleiasi poteci]. Prin aprilie scriam ca se ingroapa in gunoi. Apoi am fost spre
munte, si serile de privit stelele erau acompaniate de zgomotul drujbei. Spre
munte, padurea facea loc unor chelii, pe ici pe colo se vedeau, de la hat
distanta, cioturile copacilor taiati.

Tractoristul care de revelion a refuzat sa vina sa ne-adune
din zapada face acum 3-4 drumuri pe seara, carind stinjeni de brad.
 
Ardelenii… tot ardeleni. Eram pe sub Fagaras, printr-o
comuna, Lisa or something, ma oprisem sa vorbesc la telefon. Geamurile
coborite, caldura mare chiar si p-acolo, o umbra rara de mar linga gardul
postului de politie. La geamul din dreapta apare, venind din spate, o
fetsishoara rotunda si balaie de copchil de-al locului, rizind larg. ‘sEervus’,
zice, si-mi face cu mina, zimbind. Ii raspund, la rindul meu. Ma gindeam daca
n-aveam o bomboana prin masina, sa i-o fi dat. Pe partea mea, venind din urma,
bunica-sa, pasind rar si apasat ca o gisca. Ajunge in dreptul meu, agale, si
cind trece de mine, ii face un semn larg cu mina lu’ nepota-su sa plece de la
geam. Cum era asa, intoarsa spre mine si masina, zareste numarul masinii. B-7..
Brusc, casca ochii: aaaaoleu, B, nu BV?! Toata lentoarea aia mocofana,
ardeleana, se transforma in viteza de uliu: il ia pe nepota-su de umar, si-l
imbrinceste cu viteza inainte, intorcindu-se peste umar sa fie sigura c-a vazut
bine, da, fusese salutata o regateanca, tu-i mama ei!
No, ashe!
 
Drumul pe la Risnov si Zarnesti e absolut minunat. Poiana Marului
e un boem. Sinca noua si veche sunt de basm. Drumul cu totul, cu exceptia unor
gropi pe vreo 10 km, e foarte bun. Se mai repeta gropile inspre

Victoria, dar tot e
preferabil sa mergi cu 50 la ora ocolindu-le decit sa stai la cele 40 de porti
pe DN Brasov Sibiu. Se repara drumul p-acolo pina la iesirea din Codlea, si
media orara e de 40 km la ora, am ajuns la

Brasov in ceva peste 2 ore. Drumul de la
Voila la Sighisoara, DN 106 e acceptabil, cu exceptia a vreo 6 – 8 km de
transee, pe la Cincu. De cum intri in ‘Judetu Sibiu’ (asa scria, fara L, dar
n-am apucat sa-l fotografiem) drumul devine foarte bun. Iar peisajele sunt
fermecatoare. S
atele de sashi cu acoperisuri rosii itindu-se pe dupa dealuri
rotunjoare, paduri de brad si de foioas
e, aer curat, finetse intinse mirosind
mentolat si cald, pline de niste nalbe roz, sate mari, late, curate, cu casele
la distanta de drum, multi cai (si multi minji noi, mergind pe catalige), tigani
mindri stind in picioare in caruta, gonind spre tirg, tiganci in haine bune
(era duminica), biciclete, scutere, oameni iesiti la poarta, remorci cu stupi,
veselie calma, linsitita, dealuri pustii si putine masini. Devin fan al drumurilor secundare, oricit de gaurite. Sunt de multe ori mai frumoase ca orice imaginatie. Te simti mai tihnit numai uitindu-te la peisaj, chiar si de la volan.

 
Sighisoara, plina de straini. Si de ziduri coscovite. Ce
rost are – c-am mai intrebat si n-am primit raspuns – scara aia acoperita?
Ce-ar trebui sa fie vazut sus, sau de sus? C-am urcat 180 de trepte si nu stiu
de ce… Se repara pavajul, si-mi doresc ca peste citiva ani, piata din cetate sa
arate cum sunt cele din Cehia, Ungaria,

Germania,
Austria: casele
renovate, cu flori la geam, pavajul original bine pus, un pom inconjurat de
bancute si o terasa linistita. Am zis (citez).

 

Brasov.
Sediul politiei din

Brasov
e … jilav de transpiratie. Cuvintul ‘neaerisit’ nu spune nimic. La intrare te
loveste unul din cele mai cumplite mirosuri din ce mi-a fost dat sa miros in
viata mea. Transpiratie de toate naturile si de toate vechimile. Actele se pot
scoate in doua ore, pasaport, buletin, permis de conducere. Daca ai toate
taxele platite. Taxele se platesc, in functie de natura lor, la un CEC si la o
Trezorerie. Sucursala CEC din cadrul politiei nu functioneaza, fin’ca d-aia.
Trezoreria, 4 strazi mai in jos, merge. Acolo e doar zapuseala de cald, dar e
ceva mai aerisita. Pentru CEC am gonit pina la .. hat, intr-un sediu misto dar
departe. Apoi inapoi la politie, unde [link]; facatorul de afise al politiei
are insa o si mai grava problema cu numarul de –i care trebuie scris la sfirsitul unor
substantive.

 
Sh-or mai fi. Imi mai aduc eu aminte. Sau, si mai bine,
le-oi trai.
Construction time, again.
 
Next step: rezervare bilete avion.
6 Comments leave one →
  1. 11 Aug 2007 8:59 am

    Multumim pt ca ne readuci in atentie frumuseti uitate si ignorate, metehne grele si drumuri lungi! La mai multe calatorii,primavaratico!

  2. April permalink
    11 Aug 2007 10:35 am

    cu placere. :)

  3. 11 Aug 2007 11:23 am

    ai trecut prin hometown :) imi vine sa plang. si zici ca e drumul in reparatie, huh. :)

  4. 12 Aug 2007 10:32 am

    asteptam continuarea :)

  5. april permalink
    12 Aug 2007 10:37 am

    @ did: care-i hometown-ul tau, pantero? oricare-o fi, daca-i din lista mea, e frumos! in zona aia numai drumuri in reparatie sunt. il latseste. cu doi cotsi latime, nu incape inc-o banda rutiera, da’ macar ii dau o fatsa mai comerciala, poate-o tine un an, doi.

    @ greenfield: aer curaaaattttt.. numai cind o sa facem si noi baruri cu ozon la masca.

    @ sky: continuarea.. si eu o astept.

  6. 12 Aug 2007 12:49 pm

    E frumoasa tara asta, pacat ca o murdaresc oamenii cu metehnele si cu miasmele lor odioase.
    Si eu tanjesc dupa o zona pietonala decenta in zona veche a Bucurestiului, dupa aer curat si dupa prosperitate pentru toata lumea.

Leave a Reply

