Skip to content

to her

11 Jul 2007
La multi ani, mama.
La multi ani.
 
Ma doare sa vad cit ai imbatrinit in ultimii doi ani. Ma doare
sa te vad plingind, obosita de tata, de problemele lui, de toanele, lipsa lui de intelegere, neputintele lui. 
L-ai iubit. Il mai iubesti. Vrei sa mori o data cu el,
imediat dupa el. Irinel Liciu a putut, tu de ce n-ai face-o, imi spui, si ma
astept sa-mi faci asta.
Viata fara el n-are sens – zici, apoi te ridici sa-i schimbi
pampersii batrinului de 85 de ani, care nici macar nu se lasa ajutat.
Asa e. Viata in general n-are mare sens, si daca mai esti si
lipsit de persoanele dragi, atunci chiar.. chiar ca n-ai ce face cu ea.
Stories are painted in the lines of your face… ai inceput sa
albesti – blonda fiind, parul ti se inchide la culoare, asa era si bunica la
batrinete, un fel de cafeniu nisipiu.
Soldul te doare de doi ani, te ridici de
pe scaun si ramii 5-10 secunde locului, cu piciorul in aer, dureros, asteptind
sa treaca crampa musculara. Dar tot te ridici de 100 de ori pe zi. Doar ai stat
la servici cu mina fisurata de dimineata pina la 3. Nu semanam; nici fizic.
Cind eram mica, imi aduc aminte de mirosul hainelor tale, de
iod si cloroform. Mai era si Lancome p-acolo, cred. Imi placea cum te imbracai,
si eram mindra ca esti blonda natural (‘nor de malai’, vorba unei colege), si
ca esti asa subtire.
 
Uiti. Eziti. Ti-e teama. Pregeti.
 
Ti-e dor de mare – n-ai mai vazut-o de foarte demult, si iti
era atit de draga. Cind merg, ma plimb pe plaja si te sun, sa auzi valurile; nu
stiu daca-ti fac o placere sau nu.
 
Da muzica mai incet a fost unul din refrenele
copilariei mele. Niciodata nu ti-a placut muzica mea, indiferent ce ascultam. Dar
tin minte ca ti-a placut Dead Can Dance cind i-ai vazut la TV, si Cesaria Evora
cind o auzi la radio. In continuare, imi dai muzica mai incet cind mergem cu
masina. Stilul meu, mai baietos, ti-a fost tare antipatic. Ai fi vrut o fata
din cele suave, miorlaite, transparente, diminutivale. N-am fost asa.
 
Esti obosita; ai imbatrinit brusc. Mi-e mila de tine. Mi-e
dor de tine. Mi-e drag de tine. Oare cind am uitat sa te iubesc?
 
La multi ani, mama.
As vrea sa (ne) fi fost altfel.

11 Comments leave one →
  1. 11 Jul 2007 3:58 am

    FRUMOS – LA MULTI ANI !!!!!!!!!! MAMEI TALE ……

  2. April permalink
    11 Jul 2007 4:05 am

    la multi ani tuturor (mothers included)

  3. 12 Jul 2007 9:35 am

    oare cand am uitat sa le iubim…

  4. 12 Jul 2007 10:59 am

    Da, chiar asa, foarte frumos…si trist. Imi iubesc mama, dar din pacate nu prea ii arat, nu ii spun si ea sufera. Si mai plange cateodata, saraca. :(

  5. exq permalink
    13 Jul 2007 2:35 am

    si eu cred ca este printre cele mai vechi. si cele mai bune.

  6. 13 Jul 2007 12:39 pm

    Ce vorbe frumoase pentru mame si fiice.La multi ani tuturor.Indiferent de greutati sa va iubiti reciproc.
    Zilele trecute doua fete marturiseau ca isi urasc mamele,
    e dureros sa citesti asa ceva.
    Chiar daca nu folosim vorbe mari,e bine sa aratam ca ne iubim copiii,respectiv parintii,cine-i mai are…Eu,nu.

  7. 13 Jul 2007 12:42 pm

    PS.Oare acesta este cel mai vechi blog ?Sau printre cele mai vechi?

  8. 15 Jul 2007 7:12 am

    sa-ti traiasca mama draga si sa te bucuri de ea

  9. 19 Jul 2007 9:21 am

    e foarte trist postul asta … de ce tristetea poate fi atit de frumoasa?

  10. 7 Aug 2007 4:30 am

    fuck, ma apuca bocitul la serviciu… Scrii foarte frumos.

  11. April permalink
    7 Aug 2007 4:32 am

    eh, lasa, am si insemnari mai vesele.

Leave a Reply

