Skip to content

pepene rosu

5 Apr 2007

O vad.

Sunt inauntrul camerei, si ea pare o umbra profilata pe geam. Geamuri largi, imbracate cu o perdea alb – fistic. Silueta ei decupata din lumina se profileaza pe usa balconului si intr-o margine se vede o dantela de fier forjat.
Afara lumina e cruda si perdeaua, cu aburul ei verde, o face si mai aspra. In dreapta si-n stinga sunt draperii de o culoare mai precisa, dar cu alta nuanta de verde, mai oliv.

Calciie roz, talpi mici, glezne osoase. E un pic ridicata pe virfuri, priveste afara, incercind sa zareasca strada de dincolo de balcon. Picioare subtiri dar bine formate, genunchii incrucisati, coapsele dispar sub danteluta camasii de noapte. Nu e subtire, nu e nici inalta. Insa e ingrijorata.
Priveste pe geam.

Pe o masuta rotunda din coltul camerei troneaza o jumatate rosie de pepene. Miros tipic – placut de-ntreg mapamondul, recognoscibil dintr-un miliard – imprastiat prin toata camera. Mi-as aprinde o tigara, dar miroase prea bine aici.

– Plec.

Nu spune nimic. Se ridica si mai bine pe virfuri privind atenta afara. Rochita aia ciudata se ridica odata cu ea, dezvelind gropita din spatele genunchiului.
Imi bucur ochii cu locul ala catifelat.
Si care nu a fost niciodata al meu.
Cum ar fi sa-mi spuna ‘nu pleca’? Ha.

Mina i se sprijina pe geam, si-a agatat degetele de perdea si priveste afara. Cotul sta ciudat, indreptat spre mine, parca ar fi o antena care mi-ar suprinde orice miscare.
– Trebuie sa vina.

Stiu ca trebuie sa vina. Toti stim asta. Si rochia de pe ea stie asta. Si calciiele-mi spun asta. Si perdeaua priveste afara sa-l vada venind.

As avea nevoie de sunete, sa ma calmeze. Mi-as cinta la pian ceva. Privesc in jur, cautind un radio, cd player, ceva… probabil ca am privit silueta ei prea mult, negru pe albul luminii de afara, si acum mi-a ramas imprimata in retina.
Asta-mi mai lipsea. Imi plimb ochii prin camera, si peste tot ma urmareste imaginea siluetei intoarsa cu spatele spre mine.

Parca zisesem ca plecam.
– Eu plec.
Ma foiesc, vocea mea sunase asa gol… nici eu nu m-as crede, de m-as auzi.

Se-ntoarce.
Decolteu inchis la toti nasturii, dar destul de larg. Piele fina. Fetisoara trista. Bucle zapacite. Parea ca ma privea cu interes – sa ma vada plecind, nu?
– Cred … incepui stingaci, voiam sa spun ceva, voiam sa aud ceva, chiar si pe mine inventind povesti prostesti … cred ca fug acasa. Chiar trebuie sa plec.
Ofta? Sau mi se paru.

Acum, ca ma ridicasem, mirosul apos al pepenelui era si mai pregnant. E o fructa ‘familista’, aduna oamenii la un loc, in jurul lui, si se ofera cu placere tuturor. E trist sa maninci pepene de unul singur. Nu pot s-o las singura cu pepenele ala acolo. Ce scuze puerile imi gasesc.

– Vrei o felie?
Ma vazuse privindu-l.
Am incuviintat.
Se-nsera.

***

Pepene pe tavita. Stropi rotunzi si aproape uscati, pe luciul mesei. Prin perdeaua cu falduri ordonate, luminile oranj ale strazii. O margine de brat de fotoliu, rotund ca un obraz. Hainele noastre pe jos, cirpe. O margine de toc de pantof cu pretentii, nu stiu de unde aparuse acolo, ea a stat toata ziua desculta. Rotunjimi. Genunchiul ei, un pic ridicat, cu talpa prinsa sub pulpa celuilalt. Glezna rotunda. Degetele. Mina. Un sin. Gitul. Barbia.

Sa vina, acum. Il astept eu. Tu dormi, draga mea.

scrisa ascultind Pink Martini – La Soledad [link]

10 Comments leave one →
  1. Departe permalink
    5 Apr 2007 6:04 am

    ……spiciles (si cu gandul la pepenele ala)….

  2. exquisite permalink
    5 Apr 2007 7:23 am

    wow. it’s good to have you back.

  3. 5 Apr 2007 7:56 am

    foarte misto! :)

  4. 5 Apr 2007 8:47 am

    thank you, girls. ;)

  5. 5 Apr 2007 9:17 am

    Mie nu mi se pare trist cand mananc un pepene intreg singura. :))
    Frumos, frumos scris de Aprilutz! Foarte feminin acel "pleaca" sugerat, urmat de "vrei pepene?" :)

  6. April permalink
    5 Apr 2007 9:36 am

    sa-ti spun un secret: chiar la domnia ta am citit de pepene. si mi s-a facut pofta… de scris.

  7. 5 Apr 2007 10:06 am

    Vezi, oamenii speciali au pofte productive, nu consumatoare. :)

  8. xxl permalink
    6 Apr 2007 11:36 am

    Foarte frumos!

  9. isa permalink
    10 Apr 2007 11:11 am

    Foarte frumos. Vreau mai multe bucati de-astea. Asa, vreo 3-400 de pagini. Sa le citesc pe indelete si sa nu vreau sa se mai termine.

  10. 12 Apr 2007 12:33 pm

    as vrea sa axiste un pepene jumate galben jumate rosu

Leave a Reply

