Skip to content

Atentie, urmeaza Craciunul

25 Dec 2006

Azi am avut de ajuns la
mormintul bunicilor mei. Cu tramvaiul – doua statii.

Cind s-a oprit tramvaiul,
dinauntru se auzea o chitara, sau ceva… n-am mai mers demult cu mijloacele de
transport in comun, si mi-am adus aminte, cind urcam scarile, imaginea trista a
copiilor care cintau la un colt de cotitura, da’ domnu’ doamne, sta un ingeras calare,.. a saracimii
care umbla cu mina intinsa printre pasageri sar’na, sar’na, a tentativelor de
colinde cintate in fuga, cit sa-ncapa intr-o statie, a handicapatilor de toate
gradele si toate deficientele ce-nceaca sa stoarca un banut din preaplinul sarbatorilor, etc etc etc.
Si m-am urcat cu inima
strinsa, ugh, tramvai, saracime la cersit, craciun, da’ si mie un ban,
traiasca-ti.
Dar nu.
Chitara era o balalaika. Iar
cel care cinta… era un om curat imbracat, mai degraba batrin decit tinar, roman curat, cu o sacosa linga el. Statea jos si cinta ca pentru el, nu pentru noi,
care nimerisem din intimplare in jurul lui in tramvai. Nu a ridicat ochii din scaun, nu
a cersit, nu a zimbit catre privitori, nici macar nu i-a vazut si nu-i dorea.
Iar cintecele.. erau colinde.
Trei crai de la rasarit. La nunta ce s-a-ntimplat in Cana Galilei. Domn domn
sa-naltam. Si alte citeva fragmente de melodii care pareau cintate de Hrusca,
or so.
Isi cinta siesi. Si ne bucura
pe noi.
La inceput am scos din
portmoneu o hirtie de 10 mii. Apoi, parindu-mi-se meschin, una de 50. Asteptam sa se opreasca, sa se
uite la noi, sa am impresia ca va primi banii mei cu bucuria cu care eu primeam
muzica lui. Dar nu. Nu a ridicat ochii, nu s-a uitat la nimeni. A dat, si atit.
Asta voia sa faca, sa dea colinde. Muzica.
Am coborit cu banii in
buzunar. I-as fi dat mai mult, dar n-am indraznit sa-l deranjez cu banii mei.
 
Craciunul meu a durat cit
doua statii de tramvai.
6 Comments leave one →
  1. 25 Dec 2006 6:37 am

    impresionant… acele doua statii pot fi oricand, oriunde. aminteste-ti de ele cand vei avea nevoie de iarna.
    Craciun fericit!

  2. umma permalink
    25 Dec 2006 9:01 am

    Astea-s momentele alea “furate”, fie ca ti se intampla intr-un tramvai, la un semafor, intr-o gara, pe o terasa. Franturi pe care nu le uiti. Iar “vinovatii” habar n-au cu ce anume raman in memoria noastra.
    Sarbatori cu bine! :)

  3. April permalink
    25 Dec 2006 11:55 am

    multumesc mult pentru urari. sarbatori aromate si vesele si voua.

    PS: multumesc si pentru stelute! *blushing*

  4. April permalink
    26 Dec 2006 12:03 pm

    revin: momente furate… le stiu, le simt, le ‘fotografiez’ in memorie. si e bine ca am unde le scrie.
    cind am coborit in tramvai deja ma gindeam sa tin minte colindele, si balalaica, avea corzile perechi, si tremurul miinii lui ca sa scoata sunetul ala specific, dublu, ungator si moale, ca si limba rusa.

  5. blam permalink
    30 Dec 2006 6:43 am

    fouk zat.

    cat de mult kkt trebuie sa miroasa in jur pana sa fie simtit? gasim aproape in orice motiv sa ne plangem de mila, sa scoatem si papusa tavalita in noroi de acu 30 de ani, cosurile de pe fund si tot ce ar putea aduna ceva mai suculent in compostul ce ne ingretoseaza cu drag.

    cred ca fara intentie, intr-o fraza ce iti contrazice incheierea, ai reusit sa redai spiritul vietii cotidiene (fie in vreme de gerila, craciun, scaraotzchi si alte panacee dorite pentru bubele omenirii) si anume ca omu facea treaba aceea pt el. daca tu te-ai putut bucura…hapi life..nu..cale batuta.

    nu asta e viata? cine se fute o face ca e o “bucurie” (mai putin nevestele sub salahori duhnind a tuica), daca iti iei un cot in nas la munca pe scara ierarhica, tot din pricina “bucuriei”, cand faci o fapta buna o faci tot pt “bucuria” ta de invalid sentimental.

    daca era 25 iulie, mai aveai revelatia furtului din tramvai?

  6. April permalink
    5 Jan 2007 9:00 am

    ?!

Leave a Reply

