Skip to content

in loc de office work

15 Nov 2006
Mdap. N-am chef de stat la birou. I’m on the run. I’m roaming. I’m the wanderer – da, tot asa sunt.
Si ca sa-mi fac de lucru (nu fin’ca n-as avea, ci fin’ca n-am inshpiratsie), iaca, via Jen.
 
1. Neutral Good. [link]
A neutral good character does the best that a good person can do. He is devoted to helping others. He works with kings and magistrates but does not feel beholden to them. The common phrase for neutral good is "true good." Neutral good is the best alignment you can be because it means doing what is good without bias toward or against order.
 
2. The Political Compass. [link]
Economic Left/Right: -5.00
Social Libertarian/Authoritarian: -2.10
Authoritarian
Left




















Right
Libertarian

_uacct=”UA-xxxx-x”;
urchinTracker();

 
Adica foarte Gandhi-like.     
 
Una din intrebarile testului era: ‘It is a waste of time to try to rehabilitate some criminals?’ Si mi-am adus aminte acum de un documentar vazut pe BBC in primavara lui 2002, despre niste criminali din Africa de Sud. Niste amariti, de fapt, saracimea ajunsa la capatul drumului, traind pe linga liniile de tren (si facind copii multi, pentru ca din cind in cind ii lua trenul de pe linie), traind prin cutii de carton, tatsi care traiau cu nevasta si cu cele doua fete, din care una era insarcinata cu tata, oameni care-si tatuasera pe frunte ‘te urasc, mama’ si se crestasera pe miini in nenumarate rinduri, oameni care nu stiau ce-nseamna o vorba buna, o baie, o tigara cu filtru, o muzica, o bucurie.
Ajunsesera la inchisoare a multa oara, petrecusera mai mult de jumatate de viata prin inchisori, cealalta fiind ocupata cu penalties mai mari sau mai mici, gainarii, omoruri, batai crunte…  si acum era timpul sa vorbeasca despre vietile lor, sa se justifice.
And there was this pshychoanalyst, a lady. Luase citiva intr-un test, ii aduna in fiecare zi o ora intr-o camera luminata de soare si ii lasa impreuna, sa vorbeasca ce vor ei, dar rugindu-i sa nu fie foarte violenti in limbaj. Ea era de fata dar nu-i oprea, nu-i intreba, nu-i deranja cu nimic. Din boxe curgea in surdina surdinei muzica clasica.
Un exercitiu de o ora pe zi, apoi inapoi in celule, separati unii de altii.
De unde la inceput se luau si la bataie unii cu altii in timpul discutiilor, in vreo luna nu mai erau asa violenti. In doua, chiar incercau sa-si aminteasca si evenimente ‘placute’: cind a venit unul din copii acasa cu bani furati, si cum s-au dus ei si au cumparat o gaina si au mincat atunci pe cinste. Cind il ducea maica-sa la tuns si cum plingea el ca il speria zgomotul aparatului de ras pe linga urechi. In trei luni a vazut si prima lacrima de la unul din ei.
Psiholoaga incerca sa urmareasca si comportamentul lor in afara orei de ‘relaxare’. Se calmasera, erau mai ginditori si devenisera oarecum sefi in celulele lor, dadeau sfaturi, imparteau dreptatea si altfel decit cu pumnul.
Intr-o zi a oprit muzica. Si discutia lincezea. Ba chiar unul s-a enervat, a reactionat violent. I-a intrebat daca-si dau seama ca s-a schimbat ceva. Si unul din ei, batrinul care povestea cu pofta despre cum isi sodomizase fata la 7 ani si ce le face el femeilor, a spus senin ‘nu se aude muzica’.
Au primit vizita de acasa, lui i-au adus chiar pe fata pe care-o chinuise cel mai tare. Si cind a vazut-o, a plins. A ramas in picioare si a plins, in fata gardului ce-i despartea, la vorbitor, n-a vrut sa vorbeasca cu ea. Iar cel cu tatuajul a cerut, la un moment dat, sa vina maica-sa, si a rugat-o sa se intereseze, pentru cind o sa iasa d-acolo, unde se duce sa-si scoata tatuajul. Asta a fost o surpriza si pentru psiholoaga, pe care-o bufnise plinsul prin culise.
 
un pic de soare si un pic de muzica.
7 Comments leave one →
  1. 15 Nov 2006 5:27 am

    mi-a iesit pe langa Dalai Lama, deci n-am fost capabil de sinceritate :-/

  2. 15 Nov 2006 6:27 am

    Economic Left/Right: -5,00
    Libertarian/Authoritarian: 0,00

    Deci… intelectual de stinga ;), moderat. Adica… asa ma pot duce in campania electorala… ce zici?

  3. 15 Nov 2006 10:42 am

    Your political compass
    Economic Left/Right: -8.50
    Social Libertarian/Authoritarian: -8.15

    :D

  4. 15 Nov 2006 12:36 pm

    Hello, Gandhi! Aici Dalai Lama. Economic Left/Right: -6.13 Social Libertarian/Authoritarian: -5.03! Mai aveam putin si ieseam comunist de-a binelea. Daca ma-ntrebai, eu as fi zis ca sint de dreapta!

  5. 15 Nov 2006 12:49 pm

    si pe mine m-a mirat rezultatul oarecum in centrul stingii. ma gindeam ca-s in centrul centrului…
    Ah, sa-ti trimit pozele alea……. prepare yourself si o batista. Le las mari, sa ti le faci cum ti-o place.

  6. 16 Nov 2006 2:56 am

    Madam, inboxul meu e gol! Dupa vestea trista pe care tocmai am aflat-o, chiar te rog sa-mi trimiti si mie pozele alea, ca am nevoie de ceva care sa-mi indrepte gindurile in alta parte.

  7. 19 Nov 2006 2:49 am

    eu sunt libertarian right (left/right 1.50) si autoritarian/libertarian (-1.03), cam in linie cu Friedman, care este insa mai radical de dreapta.

Leave a Reply

