Skip to content

carti

9 Nov 2006
Aprilie a fost taguit ref. carti. De doua ori, ba chiar de
trei. Asa ca se impune sa scrie.
Despre
 
5 carti pe care le-as
lua pe o insula pustie.
 
Stau sa ma gindesc daca mi-as lua carti pe insula aia. Vorba
Gaijinului, cred c-ar trebui manuale de supravietuire – ce
frunze se pot minca, cum sa te feresti de…
etc . Dar acum vorbim de carticanistemanualedesupravietuire. Carti fara de care
nu.
Eu am sentimente fara de care nu. Se pune?
 
Nimic pe lumea asta nu merita luat pe o insula pustie. Te
iei pe tine si gindurile tale, sentimentele, amintirile, trairile, lacrimile,
zimbetele. Cu asta ramii. Cartile alea vor ajunge hirtie pentru vreun foc, cu
ocazia vreunei ploi criminale. Sau altceva, cine stie, nevoia te invata.
Nu iei cu tine nimic, cind ar fi sa te duci dincolo.
Oriunde-ar fi ‘dincolo’ ala. Te iei pe tine, doar atit.

 
Dar divaghez. Deci carti sa fie.
 
Carte de bucurat: Trei intr-o barca…, fara a mai pomeni ceva
de Montmorency. Cartea asta iti pune un zimbet pe fata, just like that. (stiu
ca ma repet)
 
Carte de copilarit: Din Povestile Asiei. Cu asta am crescut.
Sigur c-aveam si Zinele din Valea Cerbului, si Povesti Nemuritoare… dar deh, atunci
a fost facut primul meu pas spre
Asia. Zilele-astea
mi s-a intimplat sa fiu intrebata daca stiu de Momo. Care Momo? Pentru mine
Momo e Copilul-Piersica din cartea mea de basme. Nu mai tin minte, zau, de care
altul trebuia sa fi auzit.
 
Carte de ridicat sufletul cu amindoua miinile: Nu stiu despre sufletul altora, da’ mie mi-l ridica The
Waste Land
. De fapt nu e doar o ridicare, e uite-asa, ca-ntr-un montaigne
russe. O citesc si ma plimb prin ea. O vad ca pe o pictura. Ca pe un film. Si se
termina acolo unde-as vrea sa termin si eu.
 
Carte de facut ordine in ginduri:
Micul Print.
 

Carte de ars amintiri:
O carte cu versuri de cintece. Toate cintecele care mi-au
placut vreodata, toate versurile pe care le-am citit, nu, nu, pe care
le-am placut vreodata… am citit citeva, mi-au placut si mai putine. Dar versuri
de cintece.. oh momma.. o gramada. Poate-ar fi o idee sa m-apuc sa le printez,
si sa le keep at hand?
 
Rog frumos sa scrie, daca doresc, pe Mack, pe Exquisite, pe Dead-Fish si pe
Mesmer.
Multumesc. 
5 Comments leave one →
  1. 9 Nov 2006 1:17 am

    Se pune, cum sa nu! Mai, fir-ar, eu nu m-am gindit la carti cu basme… dar ai mare dreptate! Votez pentru aia cu coperta albastră, in care era si povestea lui muc cel mic…

  2. 9 Nov 2006 1:20 am

    asaaaaaaa……….. huuuuuuuugs

  3. 9 Nov 2006 1:36 am

    momo de michel ende… eu numai pe momo asta o stiu.

  4. 9 Nov 2006 1:40 am

    eh, vezi.. probabil asta era.. :)

  5. 10 Nov 2006 11:54 am

    shtelutse?!?!?
    multumesc!!

Leave a Reply

