Skip to content

Masina Mea (episodul 2348)

9 May 2006
In seria de intimplari ‘ce-a mai facut masina mea’, ultimul update, de azi dimineata: a capatat un cutit intr-o roata.
Asta asa, de amorul artei, ca s-or fi gindit ca nu poa’ sa-l fure, ca aveam antifurt. (la roata, la volan, la portbagaj, la capota, si cam la orice poate ‘misca’ intr-o masina).
Concluzie: cred ca martea e de vina. Ca marti a fost cind mi s-a furat si acumulatoru’, am povestit despre asta. Si tot marti a fost si cind am ramas fara benzina, si fara vreo vina.
 
Here is o lista completa de ‘intimplari’, pentru posteritate:
* prin ‘97 s-a furat benzina din rezervor pina la ultima lingurita.
* prin ‘99 mi s-a spart geamul dreapta spate, s-a deschis

usa

si s-a furat bancheta din spate cu totul. Ca avea tetiere. Bancheta de Dacie cu tetiere scria pe ‘comanda’, s-a gasit, s-a luat. Aveam un internet café la piciorul blocului, probabil o vazusera in citeva rinduri si le-a placut. Am inlocuit-o cu una fara tetiere, care nu s-a mai furat ever since.

* la revelionul dintre ‘99 si 2000 mi s-a spart portbagajul si a fost furat tot. Tot, adica roata de rezerva, cutia cu medicale, alte scule de prin portbagaj, un compresor pentru roti si mocheta de pe fundul portbagajului.
* nenumarate oglinzi schimbate, pe ambele parti.
* intr-o zi cu vint serios, au cazut literele de la firma din bloc peste masina mea si peste alte masinute din zona, si mie mi-au riciit aripile, asa ca a trebuit s-o peticesc cu spray ca sa nu rugineasca.
* prin vara lui 2000 am primit un pepene in parbriz de la un vecin, ca pierduse Dinamo (stau intr-un cartier dinamovist). Da, sunt Stelista, dar ala nu stia de optiunile mele. Vecinul ala a fost doar suparat. Pepenele a stat o dimineata pina spre prinz acolo, ca n-apucasem sa vad ce si cum pina nu a venit o vecina la

usa

si m-a intrebat timid daca am vazut masina. M-am dus sa-mi schimb parbrizul in ziua aia, dupa ce am adunat zeama de pepene si semintele de pe bord si de pe scaune… si la schimbari parbrize ala m-a-ntrebat daca am dovada de la politie. Iti trebuie dovada, nene, nu vezi ca-i pepene? N-am omorit pe nimeni! Da, imi trebuie dovada. Asa ca m-am dus la politie, si acolo am gasit unu’ plictisit ‘ce declarati?’ ‘un pepene in parbriz, aseara, dupa meci’ ‘ha ha haaaaaa’, nici n-a iesit sa vada zdrentele rosii amestecate cu geam. Pina in noiembrie, la volan simteam miros de pepene batut de soare o zi intreaga.

– am o amenda pentru parcare in loc nepermis, intimplata in 2002 si platita tot d-atunci, da’ pe care aia de la impozite inca n-au sters-o. [link]
– in februarie 2004, dupa un drum de pomina pe vint si zapada pina-n Vama si inapoi in aceeasi zi, s-a rupt cureaua si-mi fierbea apa. Bine ca nu s-a intimplat pe drum, ca acolo ramineam. S-a intimplat in Bucuresti, in drum spre servici, asa ca am lasat-o acolo si am sunat la mester sa vina sa ma salveze. [link] (si era marti!!)
* in aprilie 2004 mi s-a furat bateria. Asta am mai povestit-o, [link].
– in ianuarie 2005, cu o zi inainte de ziua mea, unu’ s-a trezit sa zica ca s-a lovit de masina mea, si hai la politie. Si p-asta am mai povestit-o, [link]. (cica era lunea…)
– am ramas fara benzina intr-o intersectie, pe motiv de flotor bulit si lipsa conexiune intre firele de la flotor si bord. [link
 – acum vreo 3 saptamini cind m-am urcat la volan sa plec, masina-mi facea ca o motocicleta. M-am plimbat vreo doua zile cu ‘motoru’, pina m-am dus la service sa schimb saxofonul (adica toba medie).
* acum am primit un cutit in roata. Si nu m-am parcat pe locul cuiva. P-acolo nimeni n-are locul lui. Dar de masina mea vad ca se-ncurca toti. Tot prin zona blocului meu s-a mai furat in ultimii ani un Opel model mai vechi, o Berlina noua si un

Logan

nou.

 
Asta-i tot, pentru moment (tot ce mi-am amintit, in viteza).
Si, ia ziceti, sa-mi schimb masina? Sa-mi iau una noua? Eventual in leasing, sa pateasca ceva si sa se bucure vreo banca de banii mei?
De notat ca toate povestile notate cu * de mai sus s-au intimplat la mine pe strada, in dreapta / stinga / fatsa / spatele blocului meu, acolo unde locuiesc de 30 de ani. U n d e in alta parte sa imi parchez masina? Sa o iau sus seara, nu?
 
…… gaaaaaaaamiaaaaaaaaashhhhhhhhhh ……
 
—-
disclaimer: titlul original al insemnarii era ‘Martea Masinii Mele’, si intrucit se citea cu usurinta ‘moartea’, am schimbat titlul.  Dar ideea ca Martsea alea trei ceasuri rele au de-a face cu masina mea, ramine.
25 Comments leave one →
  1. 9 May 2006 1:15 am

    doamne iartă-mă, am citit în viteză moartea maşinii mele, zic opa, rămase apriliţa pedestraşă…

  2. 9 May 2006 1:16 am

    nu inca, doamne fereste… da’ nici mult nu mai am, la cum merg lucrurile, ptiu drace…..

  3. 9 May 2006 1:48 am

    si inca nu ai patit tot ce poate pati un posesor de dacie
    cea mai tare faza a fost cand am lasat-o descuiata in parcare, cu cheile pe bord, exact in perioada cand s-au spart toate masinile din zona (inclusiv harbul) si nu s-a atins nimeni de ea

  4. 9 May 2006 2:17 am

    da, fratzie, si eu tot asa citii, cu ‘moartea masinii mele’…
    asa ca, ajungind la cutitu-n roata, deja sintem cu totii mai optimisti!
    :D

  5. 9 May 2006 2:20 am

    bine bai, schimb, na…….. uufffffffffff
    optimisti, huh?!?! :(( aimsopissssssd

  6. 9 May 2006 2:25 am

    ……. voila……… am schimbat………

  7. 9 May 2006 2:27 am

    2410 … io numai cheile nu li le-am dat, inca. da’ vaz ca se descurca si fara……………..

  8. 9 May 2006 2:51 am

    ţţţţţţţţţţţţţţţţţţţţ

    “Marţea” nu seamana cu “Moartea”

  9. 9 May 2006 2:56 am

    Aprilitzo, din doua una: ori ai ghinion, ori ai gresit matale cu ceva fatza de ea (mashina) in vietisoara voastra comuna de patimesti acu’ in halul asta…..ca doar are si ea un suflet si poate candva ceva a durut-o atat de tare ca nu te mai iarta in veci. sa fie faptul ca a fost practic un copil nedorit? :P
    sau pote doar ai ghinion…….
    sau poate e doar nepotrivire de caracter……baga divortz!

  10. 9 May 2006 3:32 am

    Mai buburuza … asta e un insight demn de o cauza mai buna.. ;))
    Asa o fi… oi fi suparat-o cu ceva, si inca o mai supar, fara sa vreau. Ca uite cite pateste…
    Stii cind i-a placut ei cel mai mult? Asta vara in Vama Veche, cind a stat in concediu, la soare, nemiscata o saptamina, si dup-aia si-a facut vitezometrul sa mearga. Probabil ca vrea o vacantsa, saracuta…
    O fi fost ea copil nedorit, da’ mi-e draga si n-as mai da-o. Mai ales ca deh, iau una noua si? Ma culc in ea?!?!
    ooooofffff……… Acuma tre’ sa-i caut papuci noi, dar nu foarte noi, ca i se fura! :))) Ete-a draq problema ce-am io, cind ne vin vizitatorii din US saptamina viitoare, si am un morcov cit toate zilele…

  11. 9 May 2006 3:51 am

    un singur cuvint (in calitate de ex-posesor de Dacie veche de 28 de ani): condoleante!

  12. 9 May 2006 4:07 am

    Delma, vezi ca mi-ai mai zis si asta vara……. si cu aceeasi hotarire cu care tu-mi faci observatii, eu le ignor. Suntem chit, da?

    HNU!!!!! in sfirsit un suflet de om care ma intelege…… a mea n-are decit 9 ani vechime, si totusi, voila, prin cite a trecut…. :((((

  13. 9 May 2006 4:12 am

    Ofer spre vanzare bicicleta. sau trotineta. sau magarus, ca e cel mai ecologic. :))))))

  14. 9 May 2006 4:20 am

    acuma un veac ti-am trimis un mesaj la mailu’ de pe blog… il vazushi?
    daca da sau ba, bine-ar fi sa ne putem vorbi o tzira pe msgr (id: omnibooks2001)

  15. 9 May 2006 4:53 am

    magarus, sarumina.
    sa-l leg de gardul institutiei la care cu onor lucrez?? :)))))))))))) or sa zica ca-i vreun apropont!

  16. 9 May 2006 5:55 am

    da, la fix, il legi de gard si cand mai iesi la o tigara, ii mai oferi un mar, morcov, ma rog, una, alta. Si el te slujeste cu spor, te duce acasa calare si poti sa balabani din picioare. nu suna rau, nu? :)))))))))))) si in plus, poti sa il iei cu tine sus in casa, il parchezi in balcon. sau in cada, daca e model petit :))))))

  17. 9 May 2006 6:06 am

    da, buna ideea cu magarusul… :p foarte ecologic… noxe biodegradabile.. :p =))

    si da, si eu am citit tot “moartea” cind mi-a intrat in feedreader insemnare. si dupa aia a intrat update-ul si o cautam pe a doua.. care era lipsa :D

  18. 9 May 2006 6:26 am

    Dac-ar fi model petit l-as duce eu in spinare. Those how know me can nod.
    Plus ca mi-ar fi mila de sarmana creatura… si pina la urma as plimba-o cu masina in parcuri, la verdeata.
    Hai ca bat cimpii. Dar macar stiu ca-s un pic happy ca mi-a iesit o figura in Access.

    Si cind o sa plec o sa ma ploo. Si n-am umbrela. Si ce daca.

  19. 9 May 2006 6:27 am

    who… not how

  20. 9 May 2006 7:05 am

    Si vine GD si adauga: prin augustu` lu` 97-98 (sa fi fost??) GD se urca la volan si merge fo` douaj`ciunci de km fara ambreiaj, numa` deal/vale/deal in treapta a 3-a si ia o curba stransa si rupe-n bordura bascula inferioara si indoaie janta… Da, da, tot despre masina ei e vorba…

  21. 10 May 2006 9:05 am

    stiam c-o sa vii sa completezi cu povestea asta. d-aia ti-am lasat-o tie.

    era in vara lu’ 97, masina avea 6 luni de viata. si nu mai avea ambreiaj pentru ca intrase clisa de Dunare (o stii si tu, Departe, nu?) si se lipise dedesubtul masinii. si d-aia si ramasese-ntr-a 3a.
    of of of. aia a fost prima ‘poveste’ a masinii.
    si am avut noroc cu GD aici de fata, care a avut tupeul sa se urce la volan si sa ne duca-n CV la reparat (adica dezlipit noroi + schimbat bascula si pus roata de rezerva), el neavind toate cele necesare asupra lui. si aici ma opresc. ;)

  22. 11 May 2006 9:27 am

    eu stiam “varianta oficiala”, “neprevazutu'”: un amarit de catel lovit pe la 120/h…iti dai seama: catelu avea fo’ 20 kg inmultit cu patratul vitezei rezulta energia necesara ruperii unei bascule de dacie…corect, zise ingineria din mine…si cind colo, tradare…altfel eu zic sa nu schimbi lemeneu’ pentru ceva mai pricopsit ca ai sa plingi direct proportional daca nu cumva exponential cu valoarea masinii..

  23. 11 May 2006 11:32 am

    Apropo, Damian, tu ce masina mai ai?
    Si da, ca n-am schimbat pina acum lemeneul cu altceva este fix pentru c-as plinge exponential… ca asa, ma imbarbatez cu fiecare oferta de masina pricopsita care-mi trece pe sub nas. Dupa care tot io-mi dezumflu muschii, uit-asa, ca roata aia intepata.
    of of of ………. pina la urma tot la magarusul lui Departe ajung.

  24. 11 May 2006 11:38 am

    [ uite, vezi……… vezi cum e cind te-apuci sa scrii ceva si n-o faci pina la cap?! – asta mi-o zic mie!]

    treaba a fost asa:
    primo tempo, in zi de tabara:
    ploaie – hai in CV – sarit noroi pe sub masina – mers cu masina-ntr-a 3a 30 km, sofer GD aici de fata – facut un flick-flack in mijlocul intersectiei, bulit janta si bascula – schimbat roata rezerva, etc.

    secondo tempo cind s-a terminat tabara:
    plecat spre Bucuresti in creierii noptii – sofer … altcineva, nu io, nu GD – condus cu 120 km. – lovit catel – zburat sprinceana bara plastic dreapta fata.
    Asa ca da, toata lumea avea dreptate. Si povestea a fost exact asa, si tot asta e si varianta oficiala.

  25. 11 May 2006 12:39 pm

    pai si pentru mine am aplicat aceeasi filozofie…deci, tot cu “ficatul”…batriioara (21 de primaveri) m-a poarta daily prin orasul nostru drag si mai bat si cimpiile patriei cind se iveste ocazia…sigur ca si eu sunt atent cu ea si la primul suspin o tratez…asa ca daca nu cade inca tabla iar “chestiile” care tin de siguranta circulatiei sunt la locul lor mergi pe lemeneu ca este muuuuult mai ieftin la intretinere.

Leave a Reply

