Skip to content

Avem o amenda. Ce facem cu ea?

2 Mar 2006
A fost o data ca niciodata o frumoasa zi de vara, zi in care eu am parcat pe Academiei, pe partea de strada unde era parcarea interzisa. Eu si alte 10 – 12 masini, sa nu va-nchipuiti cumva ca numai io. Cind ies din masina, vad o babutsa prapadita, si-i dau niste maruntis. Multumesc, fetita draguta!, imi zise ea, ca-n basmul cu fata mosului si fata babei.
OK, ma duc unde aveam treaba, intr-un sfert de ora eram inapoi. Si cind colo, ce sa vezi? La masina ma astepta citamai capacul pe roata. Din toate cele 10 masini parcate pe partea aia, numai a mea era ornata cu o prostie mare, galbena, cu colturi. Babuta mea pazea capacul, constiincioasa.
– Vaaai… ce-i asta?
– … si le-am zis sa nu faca asta, ca masina e a unei fetite dragute …
– ?!
– … si ei au zis ca daca-i masina la o gagica, e bine, sa o vada si ei …
– Aha, bun, arata-mi-i, unde sunt?! (ca daca ei vor sa ma vada, inseamna ca acum sunt prin zona, ma vad, deci imi pot debloca roata contra unei sume oarecare)
– Pai nu vad nimica fara ochelari, maica.
Asa deci… printr-o deductie demna de fazanul alchimic, mi-a fost blocat roata pentru ca i-am dat niste bani unei babute. Nu calcati pe fluturi ca se schimba clima …
Am sunat la birou sa vina un coleg sa ma salveze, am fost la Ciclop la Scala, am platit 150.000 amenda si 120.000 efortul de a-mi fi scos capacul, ne-am salutat cordial si am plecat. Pina m-am intors la masina, ea fusese deja deblocata.
 
 
Povestea dateaza din 18 iunie 2002. Cum de stiu atit de precis toate astea? Pai pentru ca la administratia financiara, cind e sa platesc impozitele anuale, eu apar in continuare avind o amenda neplatita. Adica la ei in scripte masina mea inca zace cu capacul pe roata, pe Academiei. Is that possible? Pai uite, pentru ei este. Mama s-a dus si le-a explicat in fiecare an ca amenda aia a fost platita din ziua respectiva, pentru ca altfel as fi platit SI mai mult, pentru ocuparea spatiului public, SI pentru ca ar fi fost carata pe spezele primariei la vreun garaj de unde sa mi-o ridic, si cuantumul amenzilor ar fi crescut sky-high. Prin urmare, este LOGIC ca a fost platita. Nah… ce mai e logic in ziua de azi… culmea e ca nici nu am penalitati, ci doar asa, instiintare, ca la ei in scripte zice ca io am o amenda.
 
Ca sa nu mai zic ca anul asta mi-a venit o hirtie care zicea c-am impozit pe masina de 570.000 lei. Dap, nici mai mult nici mai putin. Si-ntreb o prietena, tot cu Dacie, cit are de plata, si-mi zice ceva pe la 200.000. Pai bine, bai frate, am doua masini si nu stiu? Sau am masina 4×4?
11 Comments leave one →
  1. 2 Mar 2006 6:55 am

    Am avut un dosar penal pe motiv de conducere fara permis, ma` acum fo` 4-5 ani. Care dosar, prin bunavointa comandantului politiei, s-a terminat cu o amenda administrativa. 1 milion. Cand am treaba cu fiscu`, tani aia blonda imi aduce aminte de datorie, eu scot cate o suta-doua de mii din jeb si mai scad din amenda dupa care pimesc si hartiuta pen` care am ajuns la fisc. Mult ma` simple sunt lucrurile in provincie…

  2. 2 Mar 2006 10:48 am

    ai intrat în banca deţinătorilor-de-amenzi-plătite-cărora-li-se-aminteşte-an… (dacă nu-mi ia blogul rîndul ăsta mă tai!)

  3. 2 Mar 2006 10:48 am

    ha!
    aminteşte-anual-că-au-avut-o-amendă

  4. 2 Mar 2006 11:03 am

    O chitanţă, ceva ?!

  5. 2 Mar 2006 11:04 am

    mack2 adica mack taiat pe din doua ?!

  6. 2 Mar 2006 11:08 am

    precum am semnat în altă parte, corect e mach-1. anti-speed.

  7. 2 Mar 2006 11:10 am

    mach3 si mack2
    ovcorz ca am chitanta, le-a fost fluturata pe la nas in primele dati, mama zice ca le-ar fi lasat-o….. chestie care ma seaca la ficatsi…

  8. 2 Mar 2006 11:50 am

    masina banuiesc ca o ai si o si folosesti. amenda. yack asta e alta poveste. te executa silit in care sens vei primi o comunicare. daca nu platesti, mai ai calea contestatiei in masura in care reusesti sa gasesti chitanta. altfel niste idioti. iar capacele, fuck…vezi ca sunt niste tipi care le dau jos pentru o suma mai mica decit cea de pe amenda. doar sa i gasesti la telefon.

  9. 2 Mar 2006 11:50 am

    masina banuiesc ca o ai si o si folosesti. amenda. yack asta e alta poveste. te executa silit in care sens vei primi o comunicare. daca nu platesti, mai ai calea contestatiei in masura in care reusesti sa gasesti chitanta. altfel niste idioti. iar capacele, fuck…vezi ca sunt niste tipi care le dau jos pentru o suma mai mica decit cea de pe amenda. doar sa i gasesti la telefon.

  10. 2 Mar 2006 12:13 pm

    aham..
    perspectivele nu-s roz, din ce-mi spui tu aici.

    :) si cum as putea sa-i gasesc la telefon pe tipii astia, cind nici macar nu-i stiu!?

  11. 2 Mar 2006 12:17 pm

    dar din cate am auzit metoda cu capacele nu mai este folosita in Bucuresti, ca se blocheaza si mai mult traficul… :)

Leave a Reply

