Skip to content

De ce cistiga Rusii razboaiele

12 Jan 2006
La noi la buda s-a spart un geam. S-inca ce de geam. Lung de peste un metru si corespunzator de lat. Nu stiu de ce e pus geam de sufragerie la buda, dar asta-i alta poveste.
Perspectiva de a ma dezbraca intr-o camaruta unde lipseste citamai geamul m-a facut sa emit citeva consideratii la adresa autorului spargerii, la momentul din an cind s-a ‘operat’ geamul, etc…
Urmindu-mi firul gindurilor, mi-am pus intrebarea oare cum or reusi oamenii sa se usureze de vezica, sau si mai rau, de matse, in nenorocirea aia de veceu in fundul curtii, la minus 10 – 15 grade, atit de comune in Romania. Dar la minus 30? Dar si mai in nordul Europei? Dar in Rusia? DAR CIND NICI MACAR N-AI VECEU??? pe vine,  sub crivatsul Siberiei?!?!?!
 
D-aia au pierdut Napoleon si nemtii razboaiele cu rusii.
11 Comments leave one →
  1. 12 Jan 2006 5:00 am

    (Lasind de-o parte consideratiunile friguroase, numai un nebun isi paote propune sa cucereasca Rusia cind o vede pe harta) Dar sa aprofundam un pic tema subtilitatilor veceurilor sovietice. In URSS pentru educare egalitarista veceurile institutiilor nu aveau usa. De pilda la facultate tovarasul profersor universitar trebuia sa faca ceea ce se face pe closet avind perspectiva luminoasa a cirdului de studenti care asteptau la coada (sa le vie si lor rindul sa stea pe closet). Am avut fericirea de a NU merge in tabara in URSS cu corul (o luna intreaga, vara). Fetele care au fost povesteau la intoarcere ca a fost oribil, toate WCurile erau fara usa. Una si-a paradit rinichii pentru ca nu si-a putut depasi blocajul mintal si solutia ei – sa mearga la “umblatoare” doar noaptea pe la trei cind nu e nimeni – n-a fost tocmai optima. Asta dupa ce la intrarea in tabara le rechizitionasera bagajele oferindu-le la schimb, cu generozitate, uniforme. :D

  2. 12 Jan 2006 5:09 am

    vaaaaaaaaaaaleuuuuuu..
    ce povesti de groaza ai tu in sac, dragutsa!!

    Pe de alta parte, egalitarismul asta dus pina-n buda nu miroase deloc a bine.. or fi pus usi la veceuri macar dupa Perestroika?

  3. 12 Jan 2006 7:03 am

    M-au napadit amintiri sinistre din armata, citindu-te. Aveam doua geamuri lipsa, exact din astea de-un metru pe un metru, la buda; buda era de-aia turceasca, iar pe geam se vedeau crestele inzapezite ale Fagarasilor… Pitoresc al naibii. Afara erau -20 de grade (iarna lui ’88 a fost una din cele mai reci din cite-a vazut Sibiul), in buda asijderea, iar rahatul facea “clong” cind atingea metalul buzii…

  4. 12 Jan 2006 12:17 pm

    păi să ştii că de-aia! de frig, eniuei, că despre buzi istoria nu precizează.

  5. 12 Jan 2006 12:36 pm

    brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr…………….

  6. 13 Jan 2006 4:20 am

    în direcţia greşită, fireşte :))

  7. 13 Jan 2006 9:14 am

    pot sa rid?! c-asa-mi vine, desi mi-am tras, instinctiv, un pulovar pe shale….

  8. 13 Jan 2006 11:25 am

    eu am ras… pulovarul e deja pe mine. mai e mult pana la primavara?!

  9. 13 Jan 2006 11:45 am

    nu vă spusei că vara e pe drum? şi-alde gazda apriliţă a zis-o mai dinainte!

  10. 13 Jan 2006 12:50 pm

    e pe drum, dar incotro?

  11. 14 Jan 2006 6:59 am

    adica? pen’ ca, dupa parerea mea, TOATE celelalte directii sint gresite (“celelalte” insemnind alea care nu duc la mine)!

Leave a Reply

