Skip to content

Eu si ele

13 Dec 2005

Ele, cutremurELE.

Vorbesc acum despre asta, ca tocmai a fost unul. Mic, cica, da’ indeajuns sa-mi
faca mie ziua varza.
Ca ma sperii de ele, asta-i de intseles. Toata lumea e speriata. Se fac tot felul
de presupuneri si supozitii despre unele mai mari, devastatoare, se ‘citeste’
in pilitura de fier, se da cu aghiasma sau ‘v-am zis io’, etc etc.
Scurt istoric: Acas’ la mine inseamna la etajul … 10 jumate, ca sa zic asa. Pentru
ca blocul meu are magazine inalte la parter si la etajul unu. Asa ca etajul 1
locuibil inseamna cam 2,5 la alte blocuri. Altfel, pe butonul de la lift apas
la 9.

La ala din ’77 aveam 5 ani, si am fost aproape lasata singura in casa in timpul
cutremurului. Mama, tata, ba chiar si bunica-mea, cu inca o sora d-a mamii, toti,
sarisera sa-si salveze un alt odor, var-miu, care avea 2 ani. Fugeau pe scari,
sau dadeau sa fuga, cu ala micu-n bratse. Io eram mare, aveam 5 ani, probabil
ca era de asteptat sa ma descurc singura. Nu prea mi-a reusit, ma loveam de peretii
holului neintelegind nimic dar sperind sa treaca, uitindu-ma la niste oameni mari
care fugeau din casa fara mine.

Am avut de suferit dupa, am fost bilbiita 6 luni, dar m-am reparat intre timp.

La ala din ’86, noaptea, am sarit din pat si-n urmatoarele saptamini n-am mai
dormit decit cu pastile.

Ala

din ’90 m-a prins pe strada, am vazut doua blocuri cum se loveau intre ele.

Si altele, toate astea din urma, traite live la etaje superioare, pendulind inca
doua minute. Bun, ce mare lucru, nu? Pai nu, ca nu ma opresc aici.
 
In noiembrie ’99 eram in

Istanbul

, 1 zi, ca sa plec impreuna cu seful meu d-atunci, spre Mexic. Si a fost cutremur.
Al doilea ca tarie dupa cel din August ’99.

 
In

Mexico City

tremura apa in pahare de doua ori pe zi, asa, de plictis, ca orasul e construit
pe o fosta mlastina aproape secata, si din cind in cind se mai aseaza terenul.
Se scufunda ele catedrale! Uni-i zic ca este blestemul lui Moctezuma, pentru ca
Spaniolii au construit catedralele exact pe locul fostelor temple aztece, si probabil
asta-l deranjeaza pe Moctezuma si-n zilele noastre. Sh-am mai vazut blocuri nereparate dupa cel devastor din 1985, 8,1 Richter. (15 etaje in original, din care s-au taiat vreo 7 si sunt folosite numai primele 4.)

 
Pe 26 ianuarie 2001 eram in

New Delhi

, pregatindu-ma sa vad defilarea de ziua lor nationala. Atunci a fost cutremur
in zona
Gujarat
, cu mii de morti si alte alea.

 
Probabil ca va mai intrebati de ce ma mai sperii…
Totusi, tin sa subliniez prin prezenta ca NU sunt responsabila de

Kobe

1995, tsunami-ul de mai an si nici de astea mai noi din strainezia, intrucit
n-am prea mai fost plecata.

 
Si va promit ca atunci cind o fi sa plec pe undeva, va zic inainte, sa stiti
sa nu va-ntimplati prin zona. Hough!
 
————
edit:
cica blocul din Mexico city, din Plaza de las Tres Culturas, nu a fost taiat,
ci a cazut, prets de etajele alea.
11 Comments leave one →
  1. catz permalink
    13 Dec 2005 5:01 am

    lol! balbaita 6 luni?! eu la ala din ’90 credeam ca n-o sa mai beau niciodata apa, ca daca se cutremura podeaua si ma inec? nu s-a intamplat asa, da’ nici sa zic ca ma prea omor eu cu apa defel! :D

  2. AprilSea permalink
    13 Dec 2005 5:05 am

    da…
    da-i cu bere, ia vezi, se cutremura?

  3. catz permalink
    13 Dec 2005 5:09 am

    ma se cutremura, da’ creca se cutremura eu! :)

  4. AprilSea permalink
    13 Dec 2005 5:24 am

    cita bere?
    sau e aia din reclama?

  5. 13 Dec 2005 5:37 am

    si pisicile ce zic la cutremure?

  6. AprilSea permalink
    13 Dec 2005 6:02 am

    nici una n-a zis nimica, never ever.
    nici ciinele, cind am avut. el ramasese speriat de la cel din ’90, ca era singur acasa, si acum de cite ori tuna afara zicea ca-i cutremur. dar cind a fost cutremur really really, n-a avut nici o treaba.
    si nici vecinii cei cu multe pisici nu stiu sa fi gasit vreuna cu 6th sense. alta decit masina de spalat, ovcorz. :)

  7. catz permalink
    14 Dec 2005 4:30 am

    e si aia din reclama, dar in genere doua secunde sa ma uit la un pahar si imi ajunge for the day…

  8. 14 Dec 2005 10:19 am

    Las-o şi tu mai moale cu wikipedia. http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4520678.stm

    Cît priveşte cutremurele la etaje superioare, poftim: eu aveam în Bucureşti opt etaje deasupra şi blocul atît de avariat încît a fost consolidat preţ de doua etaje (inclusiv ăla în care locuiam, dar despre cum e să-ţi pună fier beton în casă şi să uzi pereţii cu furtunul spre deliciul parchetului poate cu altă ocazie). Aşa că de cîte ori se mai cutremura după consolidarea de mascaradă din 77 mă gîndem cum o să rămînem noi cu pereţii fier betonaţi intacţi şi cu toţi ceilalţi 8 vecini în poală / cîrcă. Pam pam. Cea mai nenorocită chestie auzită pe tema “cum te-a prins cutremuru’” a fost povestea cuiva care stătea pe veceu la momentul zgîlţîitor şi care după aia s-a constipat amarnic. Tot soiul de bîlbîieli temporare cum s-ar zice.

  9. tantzel cam vinetziu permalink
    15 Dec 2005 12:07 pm

    aprilitzo, tre’ sa-ti spun ca in alea citeva secunde mi s-a cracanat un corp de biblioteca, urlind si zbierind din incheieturi si din geamuri, de-mi venea sa fug de-acasa, parol!

  10. pisica13 permalink
    16 Dec 2005 10:21 am

    vazut deasemeni doua blocuri dandu-se cap în cap! în ’77 credeam ferm ca mi-a intrat un balaur sub pat si-l clatina, încercam sa ma uit da’ nu puteam sa ma dau jos. acum doua saptamani la Tokio am prins unul de 6 si toate mantrele cu fiabilitatea constructiilor japoneze pe roti n-au fost în stare sa ma zen-ifice. aveam asa un tremurici Jello marunt si interior.
    cel mai oribil e zgomotul.

  11. 17 Dec 2005 7:46 am

    intr-adevar, zgomotul e cel mai greu de suportat

Leave a Reply

