Skip to content

salvati Cuba

18 Aug 2004
Acum doua saptamini eram in Vama Veche. Pentru prima data – si nu mi-a placut
cita suflare omeneasca se strinsese (si asta in timpul saptaminii, am plecat vineri,
la timp ca sa eliberez atit o camera cit si o bucatsica de plaja, pentru miile
de invadatori de peste uichend), si mai ales ce aere de importanta isi dadeau.
Am vazut 4 bucatsi nudisti in cele 4 zile cit am stat acolo, si am auzit comentarii
ofensate gen “da’ ce, asta e plaja de nudisti?”. Am mai facut si eu un pic de
baie fara costum (adica cu el innodat pe mina), si am auzit si-n spatele meu “aici
au voie sa faca baie fara costum?” – ooooh, mamma!, multa lume saracutsa! Probabil
ca nimerisera aici ca era prea scump la Neptun sau la Mamaia.
Am mai vazut niste tipi care in mod clar inghitseau cu noduri puhoiul de ‘chilotsari
cu principii sanatoase’ de pe plaja. La un moment dat au si zis “ce-i aicia, frate,
Kindergarden!?”
N-am auzit muzica proasta cu P mare – dar mi s-a spus ca intr-o zi a trecut pe
plaja un Hummer din care se auzeau manele… In orice loc te aflai, auzeai cel putin
2 feluri de muzici care mai de care mai tare, de la 2 terase diferite. Cu un pic
de succes, auzeai si 3, din care una era un latino cum nu cred c-au mai auzit
nisipurile alea vreodata….
Cam atit despre ‘Salvatsi Vama Veche’ – au salvat-o de ceea ce mai ramasese pur
pe-acolo.
Ce-mi intareste convingerea? Pe plaja, in zona corturi, era o rulota cu un steag.
Ciudat steag, am tot estimat al cui o fi, nu era European, ok, da’ atunci? Republica
Dominicana, ceva – un prieten (webloger si el, mai nou!), zise ‘

Cuba!’. Mi-am luat inima in dintsi si m-am dus la rulota, sa-ntreb. ‘Ce steag e?’

Cuba!’ – imi raspunse un nemtsalau rotofei dinauntru. Intre timp, prietenii vazusera
deja ca din D-ul de Deutschland de la placutsa de inmatriculare aia deja facusera
un C.

Hm.

Cuba, ok, Mike cistigase.. da’ de ce fix

CUBA?! M-am dus a doua zi sa-ntreb. Neamtsul meu de ziua precedenta era inauntru,
la umbra, in timp ce de la terasa Salsa curgeau Chayanne si Shakira. Nu stia engleza.
Español? – intreb plina de speranta. Putin, veni raspunsul, asa de putin ca n-a
inteles intrebarea mea “ai fost acolo?”. Noroc c-a mai aparut un tip, smead si
pletos, care stia Engleza. Asa c-am aflat ‘de ce

Cuba’.

‘Tatal lui e Cubanez, si m-a dus si pe mine acolo acum citiva ani, si de-atunci
mergem de citeva ori pe an acolo, 6 – 7 ori, de cite ori putem.’ ‘Aha, si cum
e pe-acolo? Cum e lumea, locurile, saracia lor?’ ‘A.. sunt foarte primitori, foarte
placuti, ne-am facut zeci de prieteni pe-acolo, si este pentru noi ca a doua tsara.
Pentru el a fost mai simplu, tatal lui l-a trimis la prieteni, si el m-a luat
si pe mine, si de-atunci ma ‘injectat’ cu

Cuba, e un loc fantastic.’ ‘Este, asa cum se spune, inca in anii ’50? Au masini vechi,
case coloniale?’ ‘Da. Ei traiesc bine, de fapt, pentru ca clima ii ajuta.’ ‘Adica,
nu ar dori o schimbare, altceva in loc de revolutia continua?’ ‘Nu. Nu stiu sa
isi doreasca altceva, pentru ca au de toate. Au mincare, au locuri de munca, au
blocuri, au televizoare, au libertate atit cit isi doresc, nu au pretentsii mari,
nu se vor revolta niciodata.’ Aici probabil ca uimirea mea era cam mare, ca omu’
a continuat pe un ton destul de suparat ‘Nu, nici nu le-as dori sa se schimbe
– nici dupa ce n-ar mai exista Fidel. Stii de ce? Pentru ca daca se schimba, daca
se ‘deschid’, or sa pateasca ca Vama Veche. Eu vin aici de 10 ani, daca ma duc
pe terasa de la Mitocanu’ imposibil sa nu gasesc cel putin 10 prieteni, la orice
moment al zilei m-as duce, cit tine sezonul. Eu vin de 10 ani, si o galagie mai
mare ca anul asta si anul trecut n-am vazut. S-a stricat tot ceea ce era bun inainte.
Nu mai e cum era. Si n-as vrea ca si Cuba sa pateasca la fel. Ce se intimpla acum
aici este un exemplu prost!’

Ups. I-am multumit si am plecat. Cumva am aceeasi convingere ca si el, desi anul
asta am fost prima data la VV.
8 Comments leave one →
  1. crissty permalink
    18 Aug 2004 2:02 am

    eu nu stiu daca o sa ajung vreodata in vama…

  2. Anonymous permalink
    18 Aug 2004 2:35 am

    de ce nu? ce mare lucru??

  3. 18 Aug 2004 11:51 am

    intr-un an, 2, or sa faca si macdonalds la vama veche, ca sa fie mai clar si larg drumul spre progres si bunastare

  4. 18 Aug 2004 12:02 pm

    mai da ce te mai plimbi tu pe la mare!!

  5. AprilSea permalink
    18 Aug 2004 12:06 pm

    la o nenorocire d-asta, McD la VV, n-am avut curaj sa ma gindesc. Da’ nu cred, pentru ca se va gasi cineva care sa scrie si pe gardul lor “Aici ie banii tei, bip, plecati acasa!”…… cind o sa capat poza o sa va explic mai pe larg de unde vine citatul!

  6. Madalina permalink
    20 Apr 2005 4:15 am

    Intr-adevar – Cuba e un loc de dorit sa fie vizitat. Am un coleg cubanez care ne-a aratat poze si ne-a povestit multe despre tara lui. Sunt niste oameni fericiti, care stiu sa se distreze si sa se simta bine. Iar marea si peisajele sunt absolut superbe. Fetele sunt frumoase, iar oamenii binedispusi. Chiar daca se duc la picnic cu o masina veche de 30 de ani. Colegul meu conducea o lada.

  7. AprilSea permalink
    20 Apr 2005 9:04 am

    mda.. si mie-mi place cum ‘suna’ Cuba.
    si mi-ar place sa ajung p-acolo. cine stie……..

  8. teddybear permalink
    14 Jul 2005 2:32 am

    ce draq sa mai spun…de cuba nu stiu mare lucru, de trabucurile lor am tot auzit.dar de vama pot sa scriu o carte mai mare ca dictionarul si tot nu ar incape toti prietenii si draciile.sincer, am fost in fuga anul asta si…la a doua ocazie deja am avut retineri.se vede de la intrare ca vama nu mai e ce-a fost.a ajuns un fel de….surogat intre cei ce incearca sa ramina ce a fost acolo(putini la numar) si comerciantii bolnavi de numarat bani si copii lor care au auzit ca-i cool” sa mergi la mare.

Leave a Reply

