Skip to content

batrinii orasului

22 Jun 2004
De dimineata, in drum spre masina, am vazut o babuta cazuta pe marginea drumului.
Voia sa se ridice, da’ nu prea o mai ascultau picioarele. Cazuse la umbra unui
tei, pe marginea drumului, linga un shobolan mort. M-am oferit s-o ridic. Nu mai
putea. Era binishor imbracata, stia ca era pe jos, isi cerea scuze ca a cazut
si zicea ca o sa se ridice singura – dar nu o ascultau picioarele, tremurau ca
varga. Intr-un tirziu m-a mai ajutat o tipa, si am reusit sa o ridicam de acolo.
Avea palmele murdare de praf de pe strada, probabil ca statea de mult acolo, incercind
sa se ridice. ‘Ati bea niste apa?’ ‘Da, mi-ar prinde bine’. M-am dus sa-i cumpar,
de la un chiosc al carei vinzatoare vazuse scena da’ nu prea dadea atentie. ‘Pe
unde stati? Vreti sa sun pe cineva?’ ‘Stau pe Dacia, si am venit la o prietena
care se simte rau’. Pai da, probabil marcata de starea prietenei, acum zacea ea
pe jos. Ciorapii erau murdari, dar avea sandale albe, asortate la geanta alba,
si la o helancuta alba. Mi-a fost o mila de ea, si mi s-a facut un dor de bunica-mea,
de d-abia ma tin sa nu pling.
I-am luat apa si niste napolitane, sa ia niste dulce, ca mai pune glicemia la
loc. Cine stie de cind plecase de acasa. Am sprijinit-o de zidul de la Electroaparataj,
sa stea un pic jos. A luat o gura de apa si m-a intrebat daca poate sa o bea pe
toata, ca-i foarte buna. Si ma invita sa stau jos, de vorba cu ea. Nu era lovita,
n-o durea inima. Doar ca a primit prea multe lovituri de peste tot, si-a obosit.
 
Dar eu�aveam de ajuns la servici.
 
Acum m-a sunat mama. Sa-mi spuna ca a ajutat o babutsa sprijinita de coltul zidului
de jos, si care cu siguranta e de familie buna, sarmana.
“Va multumesc, doamna… dar m-a mai ajutat o fata�de dimineata, imbracata in
ceva portocaliu” – mama mi-a zis ca n-a dat atentie la ce spunea ea acolo, pina
cind n-a auzit-o pe babutsa zicind “e fata dumneavoastra, cu siguranta”.
 
N-a vrut decit sa o duca cineva inspre troleibuze, sa-l ia pe 86 pina acasa.
 
6 Comments leave one →
  1. Sorin_work permalink
    22 Jun 2004 2:42 am

    :) Foarte frumos din partea ta! :)
    M-a impresionat povestirea…
    Astazi eram si eu la biserica si o tanti, pe la aproximativ 40 ani, cu mana-n ghips se ruga de un nene, care era mai in fata, daca n-o lasa si pe ea sa se roage la icoana, ca vine de la spital [la Sf. Anton, Curtea Veche], el i-a replicat violent ca nu, are si el nus’ce ruda bolnava, a fost si el in spital si sa stea la coada [si cozile acolo sunt de o ora sau si mai bine cateodata!], ce daca-i soare, poate sa stea la umbra [si e soare!] ca noi toti. Omul avea dreptate, dreptatea lui, dar femeia i-a vorbit frumos, doar l-a intrebat, nu i-a impus. Doamna din fata mea i-a spus ca ar lasa-o, dar… n-o lasa domnul din fata.
    Tanti da sa plece, ce putea sa faca, o opresc si ii spun: “stati aici doamna, intrati inaintea mea”. In spatele meu, niste tiganci, comentau: “uite dom’le, zice ca a fost si el in spital, da’ n-o lasa pe cucoana sa se roage…”. Si la urma urmei, cat putea sa stea, un minut, doua… Dansele insa, tiga

  2. Anonymous permalink
    22 Jun 2004 2:42 am

    Dansele insa, tigancile, nu au comentat, nici nu s-au suparat, chiar si asa, ce puteau sa faca? :)
    Fiecare are dreptate in felul sau, insa rautatea si nepasarea sunt cele mai mari vicii ale societatii noastre contemporane :((

  3. Fire permalink
    23 Jun 2004 4:58 am

    am ajuns sa facem coada la dumnezeu ?

  4. AprilSea permalink
    23 Jun 2004 12:54 pm

    multumesc, Sorine.
    Se spune ca dac-ar durea prostia, multi s-ar vaita. N-ar fi rau sa doara si nepasarea, sa vezi citi s-ar zvircoli pe strada..

    schimbind acum un pic nota, ce-am uitat eu sa spun in insemnarea mea e ca io cu mama nu semanam fizic deloc, I mean d e l o c … puse una linga alta nu zici nici c-am fi rude. D-asta ne-a mirat, si pe mine si pe mama, observatia batrinei.

  5. clabucel permalink
    12 Oct 2004 6:46 am

    citat aproximativ dintr-un articol vechi din decedatul ziar “Capitala”: “oamenii aceia stau cu orele la coada la icoane, pentru ca se spune ca te ajuta. Daca le rogi.”

  6. 29 Jan 2005 12:31 pm

    fain fain fain fain. is emotionat.

Leave a Reply

